Centrum handlowe Nowa Górna w Łodzi będzie rozbudowane

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Nowa Górna, jedno z pierwszych centrów handlowych w Łodzi, które przeszło niedawno gruntowną modernizację, czeka teraz rozbudowa. Prace zaplanowane na najbliższe pół roku właśnie wystartowały. W ich efekcie, w sąsiedztwie istniejącego obiektu, wyrośnie park handlowy.
Inwestycję wypełnią 4 sklepy wielkopowierzchniowe znanych marek. Jak zdradza inwestor, nowy retail park jest już w 100% wynajęty. Wiadomo, że powstaną tu lokale takich marek: jak Sinsay, KiK czy Maxi Zoo. Nie zabraknie też sklepu największej w Europie sieci non-food.
– Rozbudowa Nowej Górnej to kamień milowy rozwoju tego obiektu i druga tak ważna inwestycja po wielowymiarowej modernizacji, jaką przeprowadziliśmy tu w ostatnich dwóch latach, a która objęła m.in. remodeling elewacji i wejść oraz odświeżenie oferty handlowej – mówi Barbara Wojdełko, CEO w Greenman Poland.
– Dzięki najnowszej inwestycji Nowa Górna nie tylko zyska kolejne atrakcyjne sklepy popularnych marek, ale także przekształci się w nowoczesny kompleks handlowy, będący jeszcze bliżej potrzeb lokalnej społeczności i dający więcej możliwości zakupowych mieszkańcom Łodzi i okolic – zapowiada.
Park handlowy, który powstanie przy ul. Kolumny, kilkanaście metrów od CH Nowa Górna, będzie jednokondygnacyjny i wolnostojący. Do ulokowanych w nim sklepów będzie się natomiast wchodzić wprost z parkingu.
– Nowa Górna to modelowe centrum convenience, w pełni skomercjalizowane, mające silną pozycję na rynku, a do tego mocno osadzone w lokalnej społeczności i chętnie wybierane przez łodzian na codzienne zakupy. W bliskim sąsiedztwie obiektu powstają nowe osiedla, a kolejne są w planach. Obiekt jest więc w najlepszym momencie do dalszego rozwoju – mówi.
– Marki, które wprowadzimy do oferty parku nie tylko dopełnią już istniejącą ofertę Nowej Górnej, ale same w sobie będą atrakcyjną i docelową destynacją zakupową. Tym bardziej, że w asortymencie retail parku pojawią się wyłącznie znane konsumentom brandy m.in. z segmentu mody czy stale zyskującego na popularności w Polsce segmentu EDLP, czyli everyday-low-prices – dodaje Barbara Wojdełko.
Jak zapewniają przedstawiciele inwestora, nowy park handlowy mocno wyrasta na trendzie lokalności zakupów, który w ostatnich latach zdominował polski rynek handlowy. – Dzięki inwestycji i stworzeniu kompleksu handlowego mieszkańcy Łodzi i okolic będą mogli zrobić jeszcze bardziej kompletne, komfortowe i codzienne zakupy dla całej rodziny. Fakt, że tak wiele marek znajdzie się na wyciągnięcie ręki i w jednym miejscu, będzie dla wielu kupujących dużym udogodnieniem – dodaje.
To jednak nie jedyny aspekt, który ważny jest dla inwestora. Kluczowa jest też ekologia. W zeszłym roku Nowa Górna uzyskała wynik „excellent” w certyfikacji BREEAM In-Use, co potwierdza, że obiekt rozwija się w sposób zrównoważony, z poszanowaniem środowiska i stale minimalizuje swój wpływ na otaczający go ekosystem. Podobnie ma być z budowanym właśnie retail parkiem.
Na dachu budynku zainstalowane zostaną panele fotowoltaiczne, które zapewnią obiektowi częściową niezależność energetyczną, a także – co ważne dla inwestora – ograniczą ślad węglowy. – Nowa Górna od lat rozwija się w oparciu o zielone idee, założenia ESG i unijne standardy. Nowy park handlowy kontynuuje ten kierunek – mówi Barbara Wojdełko.
– Staramy się, aby istniejące, jak i nowe realizacje były przyjazne środowisku, dążyły do ograniczania emisji dwutlenku węgla, a także minimalizowały zużycie zasobów naturalnych, w tym zwłaszcza wody i energii. To myślenie, w które wpisuje się także najnowsza realizacja w Łodzi – dodaje.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.