Komunikaty PR

CEVA Logistics i BMW Group France testują elektryczny autotransporter

2024-12-06  |  09:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęły we wrześniu pilotażowy program dostaw nowych samochodów marki BMW i MINI z wykorzystaniem w pełni elektrycznego autotransportera. Samochody transportowane są z dedykowanej platformy logistycznej pojazdów gotowych w Marly-La-Ville do sieci punktów partnerskich zlokalizowanych w regionie Paryża.

Elektryczny autotransporter, specjalnie zaprojektowany i przystosowany do przewozu samochodów, jest jednym z pierwszych wykorzystywanych w Europie a jednocześnie pierwszym tego typu pojazdem we flocie CEVA Logistics. Baterie ładowane są podczas przejazdów, w miarę potrzeb, lub w trakcie wieczornych postojów po powrocie na teren Marly-la-Ville, gdzie zainstalowano dedykowaną stację ładowania.

Celem programu pilotażowego jest ocena efektywności i zasięgu tras dystrybucyjnych na obszarach miejskich i podmiejskich, przy realizacji dostaw na dystansie 270 km dziennie i łącznie 30 000 km w trakcie trwania całego projektu. Program będzie realizowany do końca pierwszego kwartału 2025 roku, a następnie zostanie przeprowadzona jego ocena. Wyniki testów, oparte o dane telematyczne i szczegółowe analizy, będą miały decydujące znaczenie dla kontynuacji. Celem, jaki sobie stawia BMW Group France, jest wdrożenie tego rozwiązania na większą skalę, przy współpracy z CEVA Logistics.

Vincent Salimon, CEO BMW Group France, mówi: „Redukcja śladu węglowego z naszej działalności ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszej strategii CSR we Francji, zwłaszcza w przypadku dystrybucji nowych pojazdów. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy współpracować z CEVA Logistics, aby przyspieszyć dekarbonizację naszej logistyki i utrzymać wiodącą pozycję w zakresie integrowania zrównoważonego rozwoju w operacjach”.

Grupa BMW już od wielu lat koncentruje się na działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywnego wykorzystania zasobów, uznając je za kluczowy kierunek swojej strategii. Jej ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 w łańcuchu wartości o 40% w przeliczeniu na pojazd do 2030 r. (w porównaniu z rokiem 2019) oraz wykorzystanie 50% materiałów pochodzących z recyklingu. Do tego czasu sprzedaż samochodów elektrycznych ma stanowić 50% sprzedaży na świecie, przy znacznie wyższym udziale w Europie. Od stycznia do września 2024 r. sprzedaż elektrycznych samochodów BMW we Francji wyniosła 24%, a 50% z uwzględnieniem modeli hybrydowych plug-in.

Współpraca partnerska między CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęła się w 2018 roku, a ostatnio firmy odnowiły ją na kolejne dwa lata. Przedłużenie umowy jest potwierdzeniem zaufania, jakim BMW Group France obdarza CEVA Logistics w zakresie świadczenia usług związanych z przygotowaniem oraz dystrybucją nowych pojazdów BMW i MINI do sieci partnerskiej we Francji. Zarządzane przez CEVA Logistics platformy w Marly-la-Ville, Marckolsheim i Le Havre obsługują rocznie ok. 90 000 samochodów.

Emmanuel Cheremetinski, global finished vehicle logistics leader CEVA Logistics, podkreśla: „Jesteśmy szczególnie dumni z partnerstwa, które zbudowaliśmy z BMW Group France w ciągu ostatnich sześciu lat. Z roku na rok udowadniamy, że jesteśmy w stanie sprostać najbardziej wymagającym potrzebom logistycznym wiodącego producenta samochodów. Pilotaż elektrycznego transportera jest dowodem naszej wspólnej determinacji do współpracy z klientami w celu wdrażania bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych”.

Przejście na pojazdy niskoemisyjne

Realizowany we Francji projekt pilotażowy wpisuje się w strategię CEVA Logistics, ukierunkowaną na inwestycje w pojazdy niskoemisyjne, wykorzystywane w operacjach lądowych oraz oferowanie klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych. CEVA Logistics ma już ponad 450 elektrycznych samochodów ciężarowych, wykorzystywanych w operacjach w Europie. Firma planuje do końca 2025 roku zwiększyć liczbę pojazdów niskoemisyjnych do 1450, co stanowić będzie dwie trzecie jej floty.

CEVA Logistics jest częścią grupy CMA CGM, która zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Zgodnie z tym celem, a także dążąc do oferowania klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, CEVA wdraża projekty ukierunkowane na zmniejszenie śladu węglowego ze swojej działalności.

Doświadczenie w logistyce gotowych pojazdów

CEVA Logistics, z ponad 70-letnim doświadczeniem i ponad 4 mln samochodów transportowanych rocznie, w tym osobowych i użytkowych, jest jednym z wiodących dostawców logistyki pojazdów gotowych w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zespół ponad 4000 globalnych i lokalnych ekspertów zapewnia kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, od fabryki do końca eksploatacji. CEVA Logistics specjalizuje się także w zarządzaniu dedykowanymi dostawami  i transportami specjalnymi, m.in. prototypów, samochodów koncepcyjnych, luksusowych, klasycznych i wyścigowych. Co roku CEVA obsługuje ponad 10 000 pojazdów o wysokiej wartości w ponad 27 krajach, z wykorzystaniem floty samochodów ciężarowych z otwartą i zamkniętą przestrzenią ładunkową, gwarantując bezpieczne i elastyczne opcje transportu.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.