CEVA Logistics i BMW Group France testują elektryczny autotransporter
CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęły we wrześniu pilotażowy program dostaw nowych samochodów marki BMW i MINI z wykorzystaniem w pełni elektrycznego autotransportera. Samochody transportowane są z dedykowanej platformy logistycznej pojazdów gotowych w Marly-La-Ville do sieci punktów partnerskich zlokalizowanych w regionie Paryża.
Elektryczny autotransporter, specjalnie zaprojektowany i przystosowany do przewozu samochodów, jest jednym z pierwszych wykorzystywanych w Europie a jednocześnie pierwszym tego typu pojazdem we flocie CEVA Logistics. Baterie ładowane są podczas przejazdów, w miarę potrzeb, lub w trakcie wieczornych postojów po powrocie na teren Marly-la-Ville, gdzie zainstalowano dedykowaną stację ładowania.
Celem programu pilotażowego jest ocena efektywności i zasięgu tras dystrybucyjnych na obszarach miejskich i podmiejskich, przy realizacji dostaw na dystansie 270 km dziennie i łącznie 30 000 km w trakcie trwania całego projektu. Program będzie realizowany do końca pierwszego kwartału 2025 roku, a następnie zostanie przeprowadzona jego ocena. Wyniki testów, oparte o dane telematyczne i szczegółowe analizy, będą miały decydujące znaczenie dla kontynuacji. Celem, jaki sobie stawia BMW Group France, jest wdrożenie tego rozwiązania na większą skalę, przy współpracy z CEVA Logistics.
Vincent Salimon, CEO BMW Group France, mówi: „Redukcja śladu węglowego z naszej działalności ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszej strategii CSR we Francji, zwłaszcza w przypadku dystrybucji nowych pojazdów. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy współpracować z CEVA Logistics, aby przyspieszyć dekarbonizację naszej logistyki i utrzymać wiodącą pozycję w zakresie integrowania zrównoważonego rozwoju w operacjach”.
Grupa BMW już od wielu lat koncentruje się na działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywnego wykorzystania zasobów, uznając je za kluczowy kierunek swojej strategii. Jej ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 w łańcuchu wartości o 40% w przeliczeniu na pojazd do 2030 r. (w porównaniu z rokiem 2019) oraz wykorzystanie 50% materiałów pochodzących z recyklingu. Do tego czasu sprzedaż samochodów elektrycznych ma stanowić 50% sprzedaży na świecie, przy znacznie wyższym udziale w Europie. Od stycznia do września 2024 r. sprzedaż elektrycznych samochodów BMW we Francji wyniosła 24%, a 50% z uwzględnieniem modeli hybrydowych plug-in.
Współpraca partnerska między CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęła się w 2018 roku, a ostatnio firmy odnowiły ją na kolejne dwa lata. Przedłużenie umowy jest potwierdzeniem zaufania, jakim BMW Group France obdarza CEVA Logistics w zakresie świadczenia usług związanych z przygotowaniem oraz dystrybucją nowych pojazdów BMW i MINI do sieci partnerskiej we Francji. Zarządzane przez CEVA Logistics platformy w Marly-la-Ville, Marckolsheim i Le Havre obsługują rocznie ok. 90 000 samochodów.
Emmanuel Cheremetinski, global finished vehicle logistics leader CEVA Logistics, podkreśla: „Jesteśmy szczególnie dumni z partnerstwa, które zbudowaliśmy z BMW Group France w ciągu ostatnich sześciu lat. Z roku na rok udowadniamy, że jesteśmy w stanie sprostać najbardziej wymagającym potrzebom logistycznym wiodącego producenta samochodów. Pilotaż elektrycznego transportera jest dowodem naszej wspólnej determinacji do współpracy z klientami w celu wdrażania bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych”.
Przejście na pojazdy niskoemisyjne
Realizowany we Francji projekt pilotażowy wpisuje się w strategię CEVA Logistics, ukierunkowaną na inwestycje w pojazdy niskoemisyjne, wykorzystywane w operacjach lądowych oraz oferowanie klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych. CEVA Logistics ma już ponad 450 elektrycznych samochodów ciężarowych, wykorzystywanych w operacjach w Europie. Firma planuje do końca 2025 roku zwiększyć liczbę pojazdów niskoemisyjnych do 1450, co stanowić będzie dwie trzecie jej floty.
CEVA Logistics jest częścią grupy CMA CGM, która zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Zgodnie z tym celem, a także dążąc do oferowania klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, CEVA wdraża projekty ukierunkowane na zmniejszenie śladu węglowego ze swojej działalności.
Doświadczenie w logistyce gotowych pojazdów
CEVA Logistics, z ponad 70-letnim doświadczeniem i ponad 4 mln samochodów transportowanych rocznie, w tym osobowych i użytkowych, jest jednym z wiodących dostawców logistyki pojazdów gotowych w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zespół ponad 4000 globalnych i lokalnych ekspertów zapewnia kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, od fabryki do końca eksploatacji. CEVA Logistics specjalizuje się także w zarządzaniu dedykowanymi dostawami i transportami specjalnymi, m.in. prototypów, samochodów koncepcyjnych, luksusowych, klasycznych i wyścigowych. Co roku CEVA obsługuje ponad 10 000 pojazdów o wysokiej wartości w ponad 27 krajach, z wykorzystaniem floty samochodów ciężarowych z otwartą i zamkniętą przestrzenią ładunkową, gwarantując bezpieczne i elastyczne opcje transportu.
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Raport EFL o flotach firmowych w MŚP: „nie będziemy jeździć mniej, a inaczej”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.