CEVA Logistics Oficjalnym Partnerem Logistycznym Scuderia Ferrari
CEVA Logistics, będąca częścią Grupy CMA CGM, kontynuuje współpracę z zespołem Scuderia Ferrari jako Oficjalny Partner Logistyczny. W ramach podpisanej właśnie nowej i długoletniej umowy odpowiadać będzie za kompleksową obsługę logistyczną i transport samochodów oraz sprzętu Scuderii Ferrari na wyścigi Grand Prix, GT oraz imprezy Ferrari Challenge.
Przedłużenie umowy oznacza wzmocnienie relacji i wzajemnego zaufania między dwiema renomowanymi markami w świecie sportów motorowych i logistyki. Logo CEVA Logistics, jako partnera zespołu Scuderia Ferrari, zostanie umieszczone na nowym, jednomiejscowym bolidzie Scuderia Ferrari 2024, samochodach, a także sprzęcie i odzieży kierowców oraz zespołu wyścigowego. Nowy bolid Scuderia Ferrari na rok 2024 zostanie zaprezentowany 13 lutego. Oprócz ekspozycji marki na Mistrzostwach Świata Formuły 1, CEVA Logistics będzie też widoczna na innych imprezach, takich jak GT Ferrari Challenge.
Zespół Scuderia Ferrari bierze udział w każdej edycji Mistrzostw Świata Formuły 1 już od 1950 roku. Jest rekordzistą pod względem największej liczby zwycięstw w wyścigach Grand Prix, na swoim koncie ma 243 zwycięstwa i 16 tytułów Mistrza Świata Konstruktorów. CEVA Logistics konsekwentnie wzmacnia swoją globalną pozycję, dążąc do osiągnięcia celu, jakim jest dołączenie do Top 5 największych graczy logistycznych na świecie.
Mistrzostwa Świata Formuły 1 systematycznie rozszerzają zasięg medialny, co roku przyciągając miliony widzów i utrzymując silną pozycję na rynkach kluczowych dla sportów motorowych, tj. w Brazylii, Chinach, Francji, Niemczech, Włoszech, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i USA. Wraz ze zwiększeniem liczby Grand Prix, w tym powrotem do kalendarza wyścigów GP w Chinach, Formuła 1 wzmacnia i konsoliduje obecność na rynkach globalnych.
CEVA Logistics zapewnia wsparcie logistyczne zespołowi Scuderia Ferrari od 2022 roku, w oparciu o globalne zasoby, wiedzę ekspercką i innowacje. Dzięki elastyczności i doświadczeniu CEVA organizuje dostawy sprzętu do różnych miejsc na całym świecie, zgodnie z harmonogramem wyścigów. Z rozbudowaną siecią połączeń drogowych, morskich, lotniczych i kolejowych, CEVA jest gotowa na rozpoczęcie Mistrzostw Świata Formuły 1 w 2024 roku. Tegoroczny kalendarz F1 obejmuje 24 wyścigi, rywalizacja rozpocznie się 2 marca w Bahrajnie, a zakończy 8 grudnia w Abu Zabi.
Dla obu firm głównym wyzwaniem i celem jest dekarbonizacja. Jako część Grupy CMA CGM, CEVA Logistics angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska. Dążeniem Grupy jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r. CEVA oferuje klientom alternatywne opcje paliwowe, w tym biopaliwa, skroplony gaz ziemny (LNG) i biometan w transporcie morskim, zrównoważone paliwa w lotniczym oraz biopaliwa i pojazdy elektryczne w lądowym.
W ramach partnerstwa z zespołem Scuderia Ferrari, w 2023 r. CEVA Logistics udowodniła swoją gotowość do wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Jej efektem było zorganizowanie pierwszych w historii dostaw kolejowych sprzętu Scuderia Ferrari na trzy imprezy Grand Prix Ameryki Północnej, co miało wpływ na zmniejszenie śladu węglowego o 90 proc. w porównaniu z transportem lotniczym i o 32 proc. względem rozwiązań drogowych. Wszystkie tego typu inicjatywy przyczyniają się do wzrostu zaangażowania Formuły 1 w zrównoważony rozwój.
Olivier Storch, zastępca dyrektora generalnego CEVA Logistics, powiedział: „Od 2022 roku pokazujemy jak wiele łączy nas z Ferrari. Podobnie jak Scuderia Ferrari, nieustannie projektujemy i doskonalimy nasze rozwiązania. Przewidujemy kolejne zmiany w branży i ekosystemach naszych klientów. Tak jak Ferrari, wdrażamy bardziej zrównoważone rozwiązania i zmniejszamy nasz wpływ na środowisko. Podobnie jak Ferrari, innowacyjność jest kluczowym czynnikiem naszego sukcesu. Odnowienie naszego partnerstwa jest dowodem ambicji i zdolności CEVA do osiągania doskonałości w każdych warunkach".
Lorenzo Giorgetti, Chief Racing Revenue Officer, Ferrari, podkreśla: „Współczesny sport motorowy stawia coraz większe wyzwania logistyczne. W porównaniu do sytuacji sprzed kilku lat, znacznie więcej wyścigów Formuły 1 organizowanych jest poza Europą, a kalendarz rozciąga się na cztery kontynenty. Po raz pierwszy w historii tego sportu, tegoroczne mistrzostwa składają się z 24 wyścigów. Tak intensywne tempo oznacza, że dla Scuderia Ferrari niezwykle ważne jest to, aby móc liczyć na światowej klasy partnera logistycznego, jakim jest CEVA Logistics, który gwarantuje terminową i precyzyjną obsługę, a jednocześnie dzieli pasję Ferrari do innowacji i przekraczania granic, ciągłego doskonalenia się w swoich dziedzinach, z uwzględnieniem obecnych wyzwań związanych z poszanowaniem środowiska i planety".

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.