CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w Polsce. Realizacja tego celu wymaga nie tylko zastosowania nowoczesnych technologii, ale też dobrego przygotowania i współpracy zespołów. Jest to szczególnie ważne wtedy, gdy magazyny muszą zapewnić sprawną obsługę w okresach wzmożonego ruchu towarów, tak jak coroczny szczyt sprzedażowy, który 29 listopada rozpoczyna Black Friday. CEVA, aby osiągnąć doskonałość operacyjną, wdrożyła globalny program szkoleniowy – Contract Logistics Learning Week, z wykorzystaniem innowacyjnych metod nauczania.
W pierwszej edycji Contract Logistics Learning Week wzięło udział 25 tys. pracowników i menadżerów CEVA z ponad 100 oddziałów, także z Polski. Ten wyjątkowy, również ze względu na skalę, projekt dedykowany był innowacjom i współpracy. Pokazał też w jak nowatorski sposób CEVA rozwija umiejętności zespołów logistyki kontraktowej, aby sprostać potrzebom klientów i budować kulturę ciągłego doskonalenia.
Innowacje w szkoleniu
Podczas Contract Logistics Learning Week pracownicy CEVA wzięli udział w 17 webinariach, poświęconych rozwojowi twardych i miękkich kompetencji. Sesje prowadzone były w różnych językach i zostały przygotowane pod kątem potrzeb zespołów w konkretnych regionach.
Do przeprowadzenia ćwiczeń praktycznych wykorzystano innowacyjną i immersyjną metodę nauczania w oparciu o Meta Quest 2. Dzięki temu pracownicy mieli możliwość wirtualnego zwiedzenia magazynów CEVA Logistics, depotu CMA CGM, Containerships czy terminali, co pozwoliło im poznać operacje CEVA z zupełnie nowej perspektywy. Nowatorskie podejście, w połączeniu z inicjatywami i warsztatami Lean, okazało się być bardzo dobrym sposobem na zaangażowanie pracowników w doskonalenie umiejętności i podnoszenie efektywności operacyjnej.
Praktyczne podejście do rozwoju
W programie duży nacisk położono na rozwój umiejętności praktycznych. CEVA przygotowała ponad 70 modułów e-learningowych, dedykowanych kompetencjom twardym oraz intensywne warsztaty typu bootcamp, zwiększające efektywność uczenia się. Udział w tych szkoleniach pomógł pracownikom zrozumieć jak stosować nowe narzędzia i strategie w rzeczywistych sytuacjach biznesowych.
Kluczowe znaczenie dla poszerzenia wiedzy na temat najważniejszych narzędzi, wykorzystywanych w logistyce, miały sesje Contract Manager Portal. Warsztaty koncentrujące się na technikach Lean oraz rozwoju umiejętności miękkich odegrały kluczową rolę w doskonaleniu zarówno efektywności operacyjnej, jak i kompetencji przywódczych.
Zgodnie ze strategią Learning & Development CEVA przeprowadzono także zajęcia w ramach nowego programu Akademii Logistyki. Został on opracowany tak, aby wspierać rozwój umiejętności, które są niezbędne do odniesienia sukcesu w logistyce.
Innowacje w szkoleniu to korzyści dla klientów
Najważniejszą rolę w tygodniu edukacji CEVA odegrała innowacyjność, w oparciu o doświadczenie immersyjne i rozwiązania Meta, które wspierały kreatywne rozwiązywanie problemów. Dzięki temu pracownicy będą jeszcze lepiej przygotowani do stawiania czoła wyzwaniom w dynamicznie zmieniającej się branży logistycznej. To z pewnością przełoży się na korzyści dla klientów CEVA, czyli wzrost efektywności, szybszą reakcję i satysfakcję.
Patrząc w przyszłość: kultura ciągłego rozwoju
Pierwsza edycja Contract Logistics Learning Week otwiera nowy rozdział w procesie ciągłego doskonalenia operacji magazynowych CEVA. Firma będzie kontynuować inwestycje w programy edukacyjne i rozwój, tak aby zapewnić pracownikom kolejne nowe możliwości zdobycia umiejętności kluczowych dla sukcesu firmy i jej klientów.
Sukces globalnego tygodnia edukacji jest także dowodem na to, jak duże znaczenie dla doskonałości operacyjnej i budowy zaangażowanego zespołu ma edukacja. Dzięki dobrze wyszkolonym pracownikom i menadżerom CEVA jest gotowa już dziś sprostać wyzwaniom przyszłości.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.