CEVA Logistics podpisuje umowę z RSA Polska
CEVA Logistics rozpoczyna współpracę z firmą RSA Polska, oficjalnym importerem szerokiej gamy elektrycznych samochodów i vanów marki Maxus w Polsce. Kontrakt ma rozpocząć nowy etap w rozwoju logistyki FVL dedykowanej pojazdom elektrycznym, a CEVA będzie jednym z pierwszych dostawców tego typu usług na polskim rynku.
W ramach umowy z RSA Polska, zespół CEVA odpowiadać będzie za realizację dostaw transportowych między Zeebrugge (Belgia) a Gliwicami oraz krajową dystrybucję samochodów elektrycznych marki Maxus na terenie całej Polski. Dodatkowo, kontrakt obejmuje także usługi magazynowe oraz obsługę warsztatów samochodowych.
Doświadczenie i unikalna wiedza
Podpisanie umowy z RSA Polska jest kolejnym ważnym etapem w rozwoju usług dedykowanych automotive, wzmacniającym pozycję CEVA na rynku logistyki pojazdów gotowych i elektrycznych.
Tym, co miało decydujące znaczenie dla jej podpisania była rozbudowana i nowoczesna sieć logistyczna CEVA, długoletnie doświadczenie a także unikalna w branży motoryzacyjnej wiedza zespołów CEVA z zakresu logistyki pojazdów gotowych. Kluczowe znaczenie miała także umiejętność szybkiego reagowania na potrzeby i oczekiwania klienta oraz kompleksowa i dedykowana oferta, w tym w zakresie dystrybucji części zamiennych.
Aleksander Raczyński, FVL Product Head Northeast, Southeast Europe, Germany/Switzerland, CEVA Logistics, mówi: „Nasz nowy klient ma bardzo ambitne plany rozwoju marki Maxus na polskim rynku, i jesteśmy dumni, że teraz jako CEVA będziemy mogli go w nich wspierać. Jestem przekonany, że nasza umowa otworzy nowy rozdział w imporcie i eksploatacji samochodów elektrycznych z Chin. I co chciałbym szczególnie podkreślić, będzie miała też kluczowe znaczenie dla rozwoju naszej działalności i usług FVL dedykowanych eksploatacji pojazdów elektrycznych. Pozwoli nam pogłębić wiedzę i stać się jednym z pierwszych dostawców usług FVL na tym właśnie rynku”.
Co warto podkreślić, współpraca CEVA z RSA Polska będzie wspierać także szybszy rozwój elektromobilności na polskim rynku oraz popularyzację pojazdów elektrycznych, zarówno osobowych jak i dostawczych.
RSA Polska jest częścią norweskiego RSA, jednego z największych importerów samochodów elektrycznych w Europie. Na naszym rynku odpowiada za dystrybucję pojazdów elektrycznych marki Maxus, osobowych i dostawczych. Jej właścicielem jest SAIC Motor, największy chiński i jeden z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych, z siedzibą w Szanghaju. Samochody z logo Maxus są już bardzo dobrze znane w Azji i od kilku lat, dzięki wciąż rozbudowanej sieć dealerów, szybko zdobywają kolejne europejskie rynki.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.