CEVA, spółka zależna CMA CGM, wzmacnia ofertę w zakresie obsługi e-commerce
Grupa CMA CGM, światowy lider w dziedzinie spedycji i logistyki, podpisała umowę o nabycie udziałów i aktywów z firmą Ingram Micro. CMA CGM przejmie większą część działalności Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services (CLS), w tym Shipwire, w Ameryce Północnej, Europie, Ameryce Łacińskiej oraz regionie Azji i Pacyfiku. Ingram Micro zachowa pozostałą część działalności CLS. Wartość transakcji wynosi 3 mld USD.
Wzmocnione usługi logistyczne CMA CGM będą wspierać łańcuchy dostaw klientów
Nabyta część firmy Ingram Micro CLS specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla e-commerce i omnichannel fulfillment. Transakcja obejmuje też Shipwire, logistyczną platformę technologiczną opartą na chmurze. Szacunkowo w 2021 roku ma osiągnąć przychody na poziomie 1,7 mld USD, obecnie zatrudnia 11 500 pracowników na świecie w 59 magazynach, głównie w USA i Europie.
Ta akwizycja pokazuje zaangażowanie Grupy CMA CGM w umacnianie pozycji światowego lidera w dziedzinie spedycji i logistyki. Łącznie CEVA Logistics i CLS zatrudniać będą ok. 90 tys. pracowników w blisko 1,1 tys. oddziałach w 160 krajach. Dzięki połączeniu CEVA Logistics i Ingram Micro CLS powstanie czwarty co do wielkości globalny dostawca usług logistyki kontraktowej. Michiel Alting von Geusau, obecnie wiceprezes wykonawczy i prezes Global Commerce & Lifecycle Services w Ingram Micro, dołączy do CEVA Logistics i nadal będzie nią kierował. Przejęcie dodatkowo wzmocni ofertę CEVA Logistics w zakresie logistyki kontraktowej i pomoże jej w osiągnięciu celu, jakim jest dołączenie do Top 5 globalnych graczy logistyki 3PL. CEVA już teraz została umieszczona przez firmę Gartner w gronie Liderów Magicznego Kwadrantu 2021 (raport: „Magic Quadrant Third-Party Logistics, Worldwide”).
Wspólna odpowiedź na szybki rozwój e-commerce
CLS Ingram Micro wzmocni ofertę CEVA Logistics w zakresie obsługi e-commerce i przyspieszy rozwój w kluczowych segmentach rynku, tj. nowe technologie, handel detaliczny i fashion. CLS ma silną pozycję w logistyce kontraktowej i obsłudze e-commerce, zwłaszcza w zarządzaniu logistyką zwrotów, widocznością przesyłek i usługach same - day delivery.
Shipwire, platforma zamówień fullfilmentowych, zapewniająca elastyczne rozwiązania logistyczne w zakresie obsługi e-commerce dla małych i średnich firm, będzie miała w chwili obecnej dostęp do bazy ponad 100 tys. klientów CMA CGM i magazynów CEVA, co znacznie przyspieszy jej rozwój i rozszerzy globalny zasięg.
Działając wspólnie, CEVA Logistics i CLS będzie jednym z wiodących globalnych dostawców kompleksowych usług logistycznych dla e-commerce.
Przyspieszenie inwestycji wspiera strategiczny rozwój Grupy CMA CGM
Ta akwizycja jest częścią strategii Grupy CMA CGM ukierunkowanej na budowanie i rozwój kompleksowych rozwiązań transportowych i logistycznych wspierających łańcuchy dostaw klientów. Przyspieszenie inwestycji przez Grupę ma wzmocnić jej sieć żeglugową i logistyczną, przy koncentracji na rozwiązaniach zwiększających odporność i płynność łańcucha dostaw.
Grupa CMA CGM zamierza sfinansować przejęcie z własnych środków. Zamknięcie transakcji wymaga jeszcze zatwierdzenia przez odpowiednie organy regulacyjne. Oczekuje się, że zostanie sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku.
Rodolphe Saadé, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy CMA CGM, mówi: „Przejęcie Ingram Micro CLS ma strategiczne znaczenie dla Grupy CMA CGM. Po przeprowadzonej w tym roku restrukturyzacji, nasza spółka zależna CEVA Logistics przyspieszy swój rozwój i dołączy do światowej pierwszej czwórki w dziedzinie logistyki kontraktowej. Wzmocniona pozycja na rynkach amerykańskim i europejskim zwiększy jej zdolność do wykorzystania możliwości oferowanych przez boom na e-commerce. Grupa CMA CGM, dostawca wiodących, kompleksowych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, będzie kontynuować rozwój, opierając się na dwóch solidnych filarach, żegludze i logistyce, z pozycją światowego lidera w obu sektorach".
Alain Monié, Dyrektor Generalny Ingram Micro, mówi: „Grupa CMA CGM angażuje się w inwestycje w technologię, możliwości i talent, tak aby szybko stać się jednym z największych graczy w globalnej przestrzeni e:commerce. Biorąc pod uwagę jej misję wspierania rozwoju firm i społeczności, jestem przekonany, że doskonale pasuje do dynamicznego, innowacyjnego i zorientowanego na rozwiązania zespołu CLS".
Jacob Kotzubei, Partner w Platinum Equity, oraz Matthew Louie, Dyrektor Zarządzający Platinum Equity, która w lipcu przejęła Ingram Micro, mówią: „Bardzo szanujemy Grupę CMA CGM i wierzymy, że CLS doskonale pasuje do CEVA Logistics. Dzięki temu posunięciu Ingram Micro może skupić się na rozwoju i ekspansji swojej podstawowej działalności w zakresie dystrybucji technologii i usług w chmurze. Będziemy nadal inwestować w rozwój tych biznesów, organicznie i przez potencjalne przejęcia".

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.