Komunikaty PR

Cherrypick Games z ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 roku

2021-02-24  |  09:00
Biuro prasowe

 

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 wobec 2,99 mln zł straty rok wcześniej. W raportowanym okresie najistotniejszym zdarzeniem w spółce było zawarcie porozumienia rozliczeniowego z Kuu Hubb Oy związanego z przeniesieniem własności gry My Hospital na fińską spółkę. Odzyskana do tej pory kwota wynosi 850 tys. euro i 200 tys. euro zabezpieczenia roszczeń od fińskiego komornika. Cherrypick Games wznowiło również proces, którego celem jest dopuszczenie akcji spółki do obrotu na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka jest na etapie aktualizacji Prospektu Emisyjnego, który jeszcze w tym półroczu chce złożyć do Komisji Nadzoru Finansowego.

- 2020 rok zamknęliśmy z ponad 1,32 mln zysku netto. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 3,16 mln zł. Na wynik finansowy spółki w raportowanym okresie, wpłynęły przychody ze sprzedaży dotychczas wydanych gier, a także zapłata pierwszej transzy należności od Kuu Hubb Oy. Otrzymaliśmy częściowy zwrot należności od fińskiego producenta, z którym pełne rozliczenie ma nastąpić w nieprzekraczalnym terminie do 31 sierpnia br. Jednocześnie w minionym roku zawarliśmy istotne umowy z zagranicznymi partnerami – m.in. z Huuuge Global Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych YODO1 Ltd. oraz amerykańskim wydawcą produkcji mobilnych w wersji e-sportowej – Skillz Inc. Pierwsze premiery zaprezentujemy jeszcze w tym roku – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.

Działalność studia w minionym roku koncentrowała się na zmianie modelu biznesowego spółki, który obecnie, obok tworzenia innowacyjnych gier mobilnych w formule free to play, obejmuje również gry e-sportowe. W zakresie produkcji casualowych kluczowym partnerem spółki jest Huuuge Games, z którym spółka ma umowę na wydanie autorskiej wersji pasjansa Solitaire: Adventure Journey. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Inne propozycje z portfolio autorskich tytułów studia to e-sportowe gry mobilne dedykowane na globalną platformę Skillz. Spółka zapowiada, że dwie premiery obędą się w drugim kwartale br.

- Istotne dla rozwoju naszej firmy było wznowienie działań, które umożliwią nam zmianę rynku notowań. Liczymy, że debiut na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie nastąpi w tym roku. Wcześniej chcemy odzyskać wszystkie należności od Kuu Hubb Oy oraz ugruntować nasz model biznesowy. Jednym z naszych celów jest dywersyfikacja źródeł przychodów, które będą pochodzić z dwóch kluczowych dla nas segmentów sprzedaży– gier mobilnych: e-sportowych i free2play – mówi Marcin Kwaśnica. – Jesteśmy w zaawansowanym etapie prac z naszymi partnerami, obecnie w odniesieniu do wybranych tytułów prowadzimy działania w zakresie user acquisition (pozyskiwania graczy) – dodaje.

W styczniu br. Cherrypick Games poinformowało o rozpoczęciu współpracy z Pixel Trapps nad rozwojem gier na urządzenia mobilne. Miesiąc później spółka podpisała umowę z Forestlight Games na wydanie jednej ze swoich najpopularniejszych gier – My Spa Resort – w wersji na Nintendo Switch. Do tej pory sprzedaż tytułu wygenerowała około 1,4 mln USD przychodów, a samą grę pobrano 3 mln razy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.