Cherrypick Games z ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 roku

Cherrypick Games, notowany na NewConnect producent i wydawca gier mobilnych, odnotował ponad 1,32 mln zł zysku netto w 2020 wobec 2,99 mln zł straty rok wcześniej. W raportowanym okresie najistotniejszym zdarzeniem w spółce było zawarcie porozumienia rozliczeniowego z Kuu Hubb Oy związanego z przeniesieniem własności gry My Hospital na fińską spółkę. Odzyskana do tej pory kwota wynosi 850 tys. euro i 200 tys. euro zabezpieczenia roszczeń od fińskiego komornika. Cherrypick Games wznowiło również proces, którego celem jest dopuszczenie akcji spółki do obrotu na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka jest na etapie aktualizacji Prospektu Emisyjnego, który jeszcze w tym półroczu chce złożyć do Komisji Nadzoru Finansowego.
- 2020 rok zamknęliśmy z ponad 1,32 mln zysku netto. W tym czasie przychody ze sprzedaży wyniosły 3,16 mln zł. Na wynik finansowy spółki w raportowanym okresie, wpłynęły przychody ze sprzedaży dotychczas wydanych gier, a także zapłata pierwszej transzy należności od Kuu Hubb Oy. Otrzymaliśmy częściowy zwrot należności od fińskiego producenta, z którym pełne rozliczenie ma nastąpić w nieprzekraczalnym terminie do 31 sierpnia br. Jednocześnie w minionym roku zawarliśmy istotne umowy z zagranicznymi partnerami – m.in. z Huuuge Global Ltd., chińskim wydawcą gier mobilnych YODO1 Ltd. oraz amerykańskim wydawcą produkcji mobilnych w wersji e-sportowej – Skillz Inc. Pierwsze premiery zaprezentujemy jeszcze w tym roku – mówi Marcin Kwaśnica, prezes zarządu Cherrypick Games.
Działalność studia w minionym roku koncentrowała się na zmianie modelu biznesowego spółki, który obecnie, obok tworzenia innowacyjnych gier mobilnych w formule free to play, obejmuje również gry e-sportowe. W zakresie produkcji casualowych kluczowym partnerem spółki jest Huuuge Games, z którym spółka ma umowę na wydanie autorskiej wersji pasjansa Solitaire: Adventure Journey. Gra trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Inne propozycje z portfolio autorskich tytułów studia to e-sportowe gry mobilne dedykowane na globalną platformę Skillz. Spółka zapowiada, że dwie premiery obędą się w drugim kwartale br.
- Istotne dla rozwoju naszej firmy było wznowienie działań, które umożliwią nam zmianę rynku notowań. Liczymy, że debiut na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie nastąpi w tym roku. Wcześniej chcemy odzyskać wszystkie należności od Kuu Hubb Oy oraz ugruntować nasz model biznesowy. Jednym z naszych celów jest dywersyfikacja źródeł przychodów, które będą pochodzić z dwóch kluczowych dla nas segmentów sprzedaży– gier mobilnych: e-sportowych i free2play – mówi Marcin Kwaśnica. – Jesteśmy w zaawansowanym etapie prac z naszymi partnerami, obecnie w odniesieniu do wybranych tytułów prowadzimy działania w zakresie user acquisition (pozyskiwania graczy) – dodaje.
W styczniu br. Cherrypick Games poinformowało o rozpoczęciu współpracy z Pixel Trapps nad rozwojem gier na urządzenia mobilne. Miesiąc później spółka podpisała umowę z Forestlight Games na wydanie jednej ze swoich najpopularniejszych gier – My Spa Resort – w wersji na Nintendo Switch. Do tej pory sprzedaż tytułu wygenerowała około 1,4 mln USD przychodów, a samą grę pobrano 3 mln razy.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.