Chipowa panika i boom na roboty sprzątające
Wzrost cen surowców i braki na rynku chipów sprawiają, że inteligentne urządzenia domowe stają się coraz cenniejsze.
Koszty materiałów wykorzystywanych do produkcji zaawansowanych technologicznie urządzeń domowych rosną w zawrotnym tempie. Świat ogarnia „chipowa panika” i przemysł AGD zaczął napotykać trudności w produkcji i rozwoju.
Przemysł wytwórczy w wielu krajach dotkniętych epidemią został niemal sparaliżowany. Wpłynął na to szereg czynników, m.in. zmniejszenie nakładów na inwestycje i częstsze strajki w zakładach produkcyjnych. Jednocześnie trudności w dostawach podstawowych materiałów, takich jak stal, blacha stalowa, miedź czy aluminium, powodują wzrost ich cen.
Elektronika użytkowa w górę
Coraz większa popularność inteligentnych urządzeń domowych dodatkowo zwiększa zapotrzebowanie na półprzewodniki. Ich ceny wzrosły od 20% - 40%, a proces dostawy jest znacznie dłuższy niż przed pandemią. Qualcomm, jeden z największych dostawców chipów na rynku, wydłużył czas ich dostawy do ponad 30 tygodni. Wszystko wskazuje na to, że w 2021 roku ten trend będzie utrzymany. Jeśli produkcja chipów nie spełni obecnego zapotrzebowania rynku, to spodziewane są wzrosty cen o kolejne 30%. Polityka cenowa wielu producentów AGD, szczególnie w kategorii robotów sprzątających, już odzwierciedla sytuację na rynku półprzewodników.
Sztuczna Inteligencja
Popyt na inteligentne roboty sprzątające mimo wszystko jest bardzo wysoki, a utrzymujące się wciąż na rozsądnym poziomie ceny serii Roidmi pozwalają sądzić, że producent na razie dobrze radzi sobie z surowcami. Tylko w 2020 r. sprzedaż tego sprzętu wzrosła o 30%.
Rozwijana jest technologia nawigacji LDS, inteligentny system wykrywania przeszkód i stacje odpylające, co czyni te roboty niemal samowystarczalnymi. Mimo że łańcuch dostaw chipów ma olbrzymi wpływ na rozwój tego sektora, seria Roidmi wciąż otrzymuje nowe aktualizacje i zachowuje stabilny poziom cen.
Poznaj serię robotów sprzątających Roidmi - https://bit.ly/3r7eJtv!

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Poparcie dla UE rekordowo wysokie, mimo wzrostu populizmu. Społeczeństwo oczekuje większego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa
Badanie Parlamentu Europejskiego wskazuje na rekordowe poparcie Europejczyków dla Unii Europejskiej. Ma to związek z rosnącymi zagrożeniami z zewnątrz, czyli np. bliskością wojny rosyjsko-ukraińskiej. Jednocześnie do głosu wewnątrz UE coraz częściej dochodzą ruchy populistyczne, za sprawą których więcej obywateli państw członkowskich przyjmuje eurosceptyczną postawę. Dużą rolę odgrywają więc dialog ze społeczeństwem i jego edukacja.
Problemy społeczne
60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego

Posiadanie własnego mieszkania jest aspiracją większości młodych Polaków – wskazują dane badaczy z SGH. Jednak ze względów finansowych jest ono dostępne dla części z nich, a na dodatek wiąże się ze zobowiązaniem na kilkadziesiąt lat. W luce czynszowej, czyli w sytuacji, gdy kogoś nie stać na zakup własnego M, ale jest zbyt bogaty na mieszkanie komunalne, jest ok. 35 proc. społeczeństwa. I to dla tej grupy potrzebna jest oferta państwa. Budownictwo społeczne mogłoby być alternatywą, ale nie odpowiada na potrzebę posiadania nieruchomości na własność.
Infrastruktura
Trwają prace nad europejską strategią odporności wodnej. Projekt ma być gotowy przed latem

Komisja Europejska ma w najbliższych tygodniach przedstawić strategię na rzecz zwiększenia odporności na niedobory wody. PE na majowej sesji przyjął zalecenia w tym zakresie, w których opowiada się za ambitną odpowiedzią na te wyzwania. Jak podkreśla europoseł PO Andrzej Buła, chodzi przede wszystkim o oszczędzanie wody i dbanie o jej jakość, a także o zapewnienie odpowiedniego finansowania odporności wodnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.