CIECH Sarzyna z Marketing Cloud i B2B Commerce od Salesforce
CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, w ramach współpracy z firmą Enxoo – ekspertem w dziedzinie wdrażania rozwiązań Salesforce, wdraża innowacyjne technologie i zwiększa sprawność biznesową. Dzięki temu spółka z segmentu Agro chemicznej grupy udoskonali współpracę z dystrybutorami i znacznie usprawni proces ich obsługi. Transformacja cyfrowa oraz wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań stanowią jedne z kluczowych elementów strategii biznesowej Grupy CIECH.
Kluczowe wyzwania
CIECH Sarzyna systematycznie zwiększa zarówno udziały rynkowe w Polsce, jak i wartość sprzedaży zagranicznej, a także wdraża innowacyjne rozwiązania marketingowo -informatyczne już od kilku lat. Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom klientów, którzy oczekują kompleksowej i szybkiej obsługi oraz sprawnej komunikacji - dzięki wdrożeniu technologii Salesforce - CIECH Sarzyna chce nie tylko zbudować nowoczesny system sprzedaży, ale także móc sprawnie reagować na zmieniające się oczekiwania swoich kontrahentów.
Głównym celem projektu realizowanego z Enxoo było doskonalenie zarządzania relacjami z klientami i procesami obsługi, a także skrócenie czasu wymaganego do realizacji zamówień oraz zwiększenie efektywności planowania produkcji.
Spółka kwartalnie realizuje kilkaset zamówień od dystrybutorów, które składane są różnymi kanałami komunikacji i muszą być sprawnie, dokładnie i szybko obsłużone. Dystrybutorzy chcą dysponować pełną informacją związaną z realizacją swoich zamówień - zarówno w zakresie dostępności poszczególnych, czy statusów ich realizacji, zaś producent potrzebuje adekwatnie prognozować zapotrzebowanie jak i produkcję oraz płynnie obsłużyć wszystkie zamówienia, zyskując jednocześnie możliwość cross i up sellingu, które docelowo przełożą się na wzrost sprzedaży. Nowy system to gwarancja dostępu do wiarygodnych i ustrukturyzowanych danych w całym łańcuchu realizacji zamówienia, a także automatyzacja przebiegu postępowania.
Rozwiązanie
Rozwiązaniem wspierającym realizację celów biznesowych CIECH Sarzyna było wdrożenie przez Enxoo - eksperta w zakresie transformacji cyfrowej – platformy Manufacturing Cloud i B2B Commerce, z wykorzystaniem technologii Salesforce. Pozwoliło to na optymalizację procesu sprzedaży przez CIECH Sarzyna. Projekt został z sukcesem zrealizowany w trzy miesiące i uruchomiony na koniec pierwszego kwartału 2023 roku.
“Ten innowacyjny projekt stanowi doskonały przykład na to, jak wspólna praca i zaangażowanie mogą przynieść znaczące korzyści dla przedsiębiorstwa i branży jako całości. Digitalizacja, w tym ta dotycząca procesów sprzedaży celem zwiększenia efektywności, to kluczowe elementy strategii dla całej Grupy CIECH - powiedział Sebastian Kostrubała, Dyrektor Marketingu i Obsługi Sprzedaży w CIECH Sarzyna S.A.
“CIECH Sarzyna i Enxoo, działając jako zespół, doskonale współpracowali na każdym etapie realizacji projektu, koncentrując się na osiągnięciu wspólnego celu” - potwierdził Jerzy Kropiewnicki, Customer Executive w Enxoo.
Korzyści
Dzięki nowej platformie sprzedażowej spółka CIECH Sarzyna zyskała całkowitą i w pełni przejrzystą kontrolę nad procesem planowania i realizacji sprzedaży. Ponadto, może znacznie lepiej rozumieć i przewidywać potrzeby swoich klientów. Rozwiązanie Salesforce umożliwiło optymalizację procesów dystrybucyjnych oraz obsługi kontrahentów, co przyczyniło się do zwiększenia efektywności działania producenta. Dzięki wdrożonemu rozwiązaniu CIECH Sarzyna posiada tzw. widok 360 stopni, dostępny na platformie Salesforce, który pozwala nie tylko na analizowanie danych, ale także umożliwia koordynację wszystkich aktywności, które dotyczą pozyskania i utrzymania klienta.
Z kolei dystrybutorzy środków ochrony roślin otrzymali dostęp do intuicyjnego i łatwego w obsłudze systemu zamówień online, co przekłada się na szybsze i bardziej efektywne zamawianie środków ochrony roślin.
Wynikiem współpracy między CIECH Sarzyna a Enxoo jest efektywne i innowacyjne rozwiązanie dla branży AGRO, które ma szansę przyczynić się do wzrostu efektywności i konkurencyjności CIECH Sarzyna na rynku.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.