Komunikaty PR

Clarios zainwestuje około 200 mln euro w produkcję nowoczesnych akumulatorów

2024-08-19  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania Clarios ( 2.48 MB )

W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) Clarios posiada 13 zakładów produkcyjnych oraz dwa centra recyclingu. Inwestycje te są częścią globalnej strategii Clarios, której celem jest rozpoczęcie produkcji akumulatorów AGM w najbliższej przyszłości. Dzięki temu firma wzmocni swoją pozycję lidera w regionie EMEA i skróci czas dostaw do klientów. W procesie tym swoją rolę odegra marka VARTA Automotive, skierowana na rynek wtórny. Stworzy to około 150 nowych miejsc pracy w nowoczesnych fabrykach w Niemczech, Hiszpanii, Czechach i Francji. Powstaną centra produkcyjne, które będą realizować strategię „w regionie i na rzecz regionu”, także w obszarze EMEA.

 

Zrównoważona mobilność Przemysł motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany pod wpływem elektryfikacji, digitalizacji i gospodarki w obiegu zamkniętym. W miarę jak platformy stają się bardziej skomplikowane i wymagają więcej energii, rośnie zapotrzebowanie na zaawansowane instalacje niskiego napięcia. Te instalacje zasilają układy kluczowe dla wydajności i bezpieczeństwa pojazdów. Przewiduje się, że do 2030 roku globalny popyt na te zaawansowane instalacje będzie rósł o 7% rocznie.

 

Akumulatory AGM firmy Clarios są nieodzownym elementem zrównoważonej mobilności. Zapewniają optymalne działanie pojazdów elektrycznych i ciągłość zasilania kluczowych funkcji bezpieczeństwa i komfortu zarówno w samochodach elektrycznych, jak i nowoczesnych samochodach użytkowych. W pojazdach z silnikiem spalinowym zależy od nich działanie funkcji zmniejszających zużycie paliwa - system start-stop.

 

Clarios jest liderem rynku w Europie dzięki swoim zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym, w tym akumulatorom marki VARTA Automotive. 7 na 10 nowych samochodów z systemem start-stop korzysta z akumulatorów AGM firmy Clarios, które zapewniają niezawodny rozruch silnika każdorazowo po jego zatrzymaniu. Ponadto akumulatory xEV do samochodów elektrycznych, wprowadzone w zeszłym roku na rynek pod marką VARTA Automotive, znajdują się już w 90% zelektryfikowanych samochodów jeżdżących po europejskich drogach, a także nadają się do przyszłych modeli.

 

Ekspansja głównie w Europie Środkowej Największym beneficjentem zwiększania mocy produkcyjnych akumulatorów AGM będzie zakład w niemieckim Hanowerze, który jest również siedzibą europejskiej centrali Clarios. Firma planuje skupić większość inwestycji na finansowanie nowych zasobów, usprawnianie procesów i przestawienie całego zakładu, łącznie z produkcją obudów, na zaawansowane technologie akumulatorowe. „Dzięki automatyzacji zwiększymy moc produkcyjną zakładu, a jednocześnie utrzymamy istniejące miejsca pracy” — podkreśla Dr. Werner Benade, prezes regionu EMEA w Clarios.

 

Znaczna część produkcji konwencjonalnych akumulatorów i zaawansowanych akumulatorów EFB dla producentów OE zostanie przeniesiona z Hanoweru do Českiej Lípy w Czechach. Česká Lípa będzie również miejscem produkcji większości plastikowych obudów do akumulatorów AGM oraz małych części, takich jak korki i uchwyty. Clarios planuje zwiększyć moce produkcyjne tej fabryki poprzez rozbudowę zakładu i inwestycję w nowe maszyny produkcyjne o wartości kilkudziesięciu milionów euro.

 

W niemieckim Zwickau Clarios posiada już największą na świecie fabrykę akumulatorów AGM. Zdolności produkcyjne tego zakładu zostaną jeszcze zwiększone. Od rozpoczęcia produkcji AGM w 2002 r. z Zwickau dostarczono ponad 80 mln akumulatorów. Zakład recyklingu w Krautscheid w Niemczech wspomaga ekspansję AGM poprzez zwiększone dostawy stopów ołowiu z surowców wtórnych na kratki montowane w akumulatorach AGM. Zakład w Krautscheid ma istotny wkład w zwiększenie mocy produkcyjnych sieci produkcyjnej w Europie Środkowej, zapewniając dostawy dla producentów samochodów i dostawców części zamiennych w regionie.

 

Kolejne centrum produkcyjne znajduje się na Półwyspie Iberyjskim. W przyszłości konwencjonalne akumulatory i akumulatory EFB dla producentów OE, które wcześniej wytwarzano w Hanowerze, będą produkowane w zakładzie w Burgos oraz w fabryce obudów akumulatorów w Ibi w Hiszpanii. Moce produkcyjne tych zakładów zostaną odpowiednio zwiększone, a maszyny z Hanoweru zostaną tam przewiezione. W dwa hiszpańskie zakłady zainwestowane zostanie kilka milionów euro. Ponadto, dzięki wyposażeniu w dodatkową linię produkcyjną, zakład w Guardamar w Hiszpanii będzie produkował 50% więcej kratek PowerFrame® do akumulatorów EFB. Na Półwyspie Iberyjskim lokalnie odzyskiwany będzie również ołów z zużytych akumulatorów. Od 2022 r. zakład recyklingu w Medina del Campo stanowi istotne ogniwo wewnętrznego łańcucha dostaw.

 

„Wszystkie inwestycje dokonywane w technologię AGM mają na celu dostarczanie naszym klientom z rynków OE i wtórnego najlepszych i najbardziej efektywnych akumulatorów” — tłumaczy Dr. Werner Benade. „Dzięki temu będziemy jeszcze przez długi czas zasilać wszystkie funkcje elektryczne i kluczowe dla bezpieczeństwa w samochodach każdego typu. Nasze rozwiązania przyczyniają się do dostosowania przemysłu motoryzacyjnego do ogólnych trendów: elektryfikacji, digitalizacji i gospodarki w obiegu zamkniętym.”

 

RAMKA: Technologia AGM i kratki PowerFrame® AGM oznacza absorpcyjną matę szklaną - elektrolit związany jest w macie z włókna szklanego. Zapobiega to jego rozwarstwieniu, które jest główną przyczyną awarii ołowiowych akumulatorów rozruchowych. Rozwiązanie to także znacznie wydłuża żywotność tych akumulatorów.

 

Specjalna konstrukcja kratki PowerFrame zapewnia, że jest ona trwalsza i mniej podatna na korozję. Ponadto sposób produkcji kratek PowerFrame jest bardziej ekologiczny niż w przypadku kratek konwencjonalnych. Uwaga: VARTA® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Clarios. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe
2025-07-09 | 12:30

Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

W 2024 r. w naszym kraju było zarejestrowanych niecałe 20,5 mln samochodów osobowych – na każdego Polaka w wieku produkcyjnym przypadło zatem prawie jedno auto. Autorzy
Motoryzacja Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu
2025-06-18 | 06:00

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Wyjątkowa szansa na ekskluzywną podróż na lotnisko. Każda podróż zaczyna się od drogi na lotnisko, ale tym razem może to być coś znacznie więcej niż zwykły przejazd. Easy
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.