Komunikaty PR

Co i jak kupują Polacy w czasie pandemii? Tesco analizuje trendy

2020-10-14  |  14:10

Zaplanowane zakupy, zdrowsze wybory, produkty spożywcze w wygodnych wielopakach. Pandemia, z którą mamy do czynienia już od kilku miesięcy, spowodowała zmianę nawyków zakupowych wśród Polaków – tak wynika z badań* przeprowadzonych na zlecenie Tesco Polska. Na te trendy odpowiadają dostępne w Tesco produkty – m.in. pakowane po kilka sztuk bułki do odpieku, opakowania zbiorcze słodyczy i lodów, a także szereg produktów bio, wegańskich i wegetariańskich, dostępnych w ramach uruchomionych w sierpniu stref ze zdrową żywnością.

Badania przeprowadzone w połowie września przez SW Research na zlecenie Tesco Polska wskazują, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy aż 70% Polaków przynajmniej raz w miesiącu zdecydowało się na zakup produktów spożywczych w opakowaniach zbiorczych. Co ciekawe, zapytani o to, jakie produkty kupują w tzw. wielopakach, respondenci wskazywali nie tylko napoje i artykuły suche, takie jak mąka, cukier czy sól, ale również słodycze i bułki do odpieku we własnym piekarniku – na ich zakup w większych ilościach zdecydowało się w ciągu ostatnich kilku miesięcy kolejno 23% i 15% badanych.

Większa popularność artykułów spożywczych w opakowaniach zbiorczych, a także żywności pakowanej, w tym paczkowanego pieczywa, mięsa, wędlin czy serów i produktów mrożonych, to w głównej mierze efekt lepszego planowania zarówno samych posiłków, jak i zakupów. Jak wskazują badania, w związku z pandemią ponad 50% Polaków planuje posiłki i zakupy spożywcze dokładniej i z większym wyprzedzeniem niż robiło to wcześniej. Nie bez wpływu pozostaje także ograniczenie wizyt w lokalach gastronomicznych i co za tym idzie, częstsze przygotowywanie posiłków w domach.

Takie podejście ze strony konsumentów znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży poszczególnych produktów i formatów. Przykładowo, sprzedaż pakowanych po kilka sztuk bułek do odpieku w okresie marzec – maj wzrosła w Tesco o 14,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a w samym tylko lipcu sprzedaż lodów w formacie multipak osiągnęła wynik aż o 51% lepszy niż w analogicznym okresie roku 2019.

W odpowiedzi na potrzeby klientów i z myślą o ich wygodzie Tesco prowadzi sprzedaż wielu produktów w opakowaniach zbiorczych, także tych pierwszej potrzeby, jak np. pieczywo. W sklepach sieci w formie wielopaków dostępne są m.in. wysokiej jakości, niezawierające spulchniaczy i chemicznych dodatków, paczkowane bułki do odpieku własnego, napoje czy różnego rodzaju słodycze, w tym wafelki, ciastka i batoniki.

Oprócz większej skłonności do kupowania artykułów w opakowaniach zbiorczych, w ostatnich miesiącach na rynku spożywczym wyraźnie widoczne jest również większe zapotrzebowanie klientów na produkty z kategorii zdrowej żywności. Niemal połowa (49,9%) osób zapytanych w ramach przeprowadzonego na zlecenie Tesco badania deklaruje, że w trakcie pandemii zaczęła odżywiać się  zdrowiej. 14% respondentów za główny powód takiego stanu rzeczy podaje fakt, że zwraca większą uwagę na kaloryczność spożywanych posiłków, a 13% częściej decyduje się na produkty bio, wegańskie lub wegeteriańskie. Co ciekawe, na wybór produktów wege i bio, jako główną przyczynę poprawy jakości sposobu jedzenia, chętniej wskazują mężczyźni (14,8%) niż kobiety (10,8%).

– W Tesco stale wsłuchujemy się w potrzeby konsumentów i na bieżąco dostosowujemy do nich naszą ofertę. Duże zainteresowanie i pozytywny odbiór, z jakimi spotkały się wprowadzone przez nas w sierpniu strefy z żywnością ekologiczną potwierdzają, że klienci poszukują obecnie wysokiej jakości, wartościowych produktów, zawierających naturalne składniki i pochodzących ze sprawdzonych upraw. Cieszę się, że jako Tesco wychodzimy na wprost tym oczekiwaniom i jednocześnie promujemy świadome decyzje zakupowe mówi Marcin Buczek, Menadżer ds. Zakupów w Tesco.

Nowa, rozszerzona oferta Tesco w kategorii zdrowej żywności to ponad trzy razy więcej artykułów wegetariańskich, wegańskich i bio. Wśród nich znajdują się m.in. różnego rodzaju pasty warzywne, napoje roślinne, mąki, kasze, ryże, makarony, płatki śniadaniowe, a także produkty dedykowane osobom z nietolerancjami.

 

*badanie SW Research dla Tesco Polska przeprowadzone w dniach 15–16 września 2020 r. na reprezentatywnej grupie 805 Polaków powyżej 18 roku życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Cosori i WeWork ze wspólnym warsztatem kulinarnym w Warszawie Biuro prasowe
2024-07-30 | 14:30

Cosori i WeWork ze wspólnym warsztatem kulinarnym w Warszawie

Cosori ogłasza wprowadzenie na polski rynek swojego najnowszego produktu - frytkownicy beztłuszczowej Dual Blaze TwinFry 10 litrów. Z tej okazji, marka nawiązała współpracę z
Przemysł spożywczy Pomiar poboru mleka w fabryce Hochland w Węgrowie
2024-07-30 | 12:00

Pomiar poboru mleka w fabryce Hochland w Węgrowie

Jednym z największych wyzwań współczesnych mleczarni są odbiory mleka, czyli pierwszy i zarazem kluczowy proces, dzięki któremu można rozpocząć produkcję serów.
Przemysł spożywczy Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023
2024-07-29 | 10:00

Grupa Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju 2023

Długoterminowy projekt promujący praktyki rolnictwa regeneratywnego w uprawie ziemniaków, potwierdzenie celów klimatycznych przez inicjatywę Science Based Targets oraz opracowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.