Co kupimy na Walentynki i jak zamierzamy je spędzić?
Dane zebrane przez Salesforce pokazują, że wciąż jesteśmy romantyczni: ponad połowa (55%) badanych z całego świata planuje uczcić Walentynki romantyczną kolacją. Najczęściej wybieranym prezentem w tym roku będą kwiaty, które zamierza podarować 42% respondentów.
Dzień Zakochanych obchodzony 14 lutego to doskonała okazja, aby odpocząć od codziennej presji, obowiązków domowych czy pracy i spędzić trochę czasu z ukochaną osobą. Natomiast dla singli to świetna okazja do zadbania o siebie, czy też spędzenia czasu w ulubiony sposób.
Najchętniej do restauracji
Salesforce, globalny lider CRM, przeprowadził badanie wśród tysiąca konsumentów na całym świecie[i] aby sprawdzić, co planują na nadchodzące Walentynki. Z zebranych danych wynika, że ponad połowa (55%) respondentów planuje uczcić to święto kolacją w restauracji, podczas gdy drugim preferowanym sposobem uczczenia tego dnia jest wspólny, spokojny wieczór w domu (29%). Część ankietowanych (14%) wskazała, że woli spędzić ten dzień z rodziną, a 11% stwierdziło, że planuje świętować z przyjaciółmi. Blisko 11% respondentów wskazało, że w Walentynki wyjedzie. Ponadto 10% badanych stwierdziło, że planuje uczcić ten dzień pobłażaniem sobie (cheat day, maraton ulubionego serialu, gaming), a kolejne 12% deklaruje, że będzie to dzień szczególnego zadania o siebie.
Jak planujemy spędzić Walentynki:
- 55% romantyczna kolacja w restauracji
- 29% spokojny wieczór razem w domu
- 14% spotkanie rodzinne
- 12% dbanie o samego siebie
- 11% spotkanie z przyjaciółmi
- 11% wyjazd na wakacje / odpoczynek
- 10% świętowanie samemu z sobą
Jak prezent to kwiaty, ale też słodycze
Z badań wynika, że aż 74% respondentów planuje kupić swojej drugiej połowie prezent w tym roku, przy czym kwiaty są najpopularniejszym wyborem wśród konsumentów (42%). Tuż za nimi, preferowanym prezentem jest wieczorne wyjście (40%), a na trzecim miejscu są słodycze (34%). Inne popularne prezenty to biżuteria (28%), kartki okolicznościowe (27%), odzież (24%) i karty podarunkowe (21%).
Prezenty na Walentynki:
- 42% kwiaty
- 40% opłacenie kolacji / wyjścia na miasto
- 34% słodycze
- 28% biżuteria
- 27% kartka okolicznościowa
- 24% ubrania
- 21% karta podarunkowa
Walentynki, a ich koszt
Na wybory związane z tym, w jaki sposób zamierzamy świętować ten dzień, znaczny wpływ mają czynniki ekonomiczne. Respondenci pod uwagę biorą przede wszystkim ceny jedzenia (41%) i to, jak wycenia swoje usługi konkretna restauracja (40%). Na kolejnych miejscach ankietowani wskazali cenę prezentów (39%) czy dostępność restauracji w najbliższym otoczeniu (23%).
[i] Dane zebrano od respondentów z Europy, USA, Australii i Kanady.

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.