Komunikaty PR

Co zmniejsza satysfakcję z zakupów w trakcie Black Friday

2021-11-25  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Do pobrania pdf ( 1.61 MB )

Polacy otrzymają ponad 7,75 mln uszkodzonych towarów o łącznej wartości ponad 120 milionów złotych zakupionych przy okazji Black Friday

 

  • Nowe badania zlecone przez DS Smith, wiodącego dostawcę przyjaznych środowisku opakowań, wskazują, że 27 proc. Polaków spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów kupionych na wyprzedażach z okazji Black Friday i Cyber Monday.
  • W tym okresie uszkodzonych zostanie aż 7,75 mln przedmiotów, których całkowity koszt wyniesie co najmniej 123 mln zł.
  • To oznacza, że w trakcie Black Friday otrzymamy tyle uszkodzonych paczek, że moglibyśmy nimi wypełnić ponad 400 basenów olimpijskich, a ich łączna wartość byłaby równa 170 833 rocznym pakietom premium na Netflixie lub 23 653 modelom iPhone’ów 13 Pro.
  • To doświadczenie zmniejsza satysfakcję kupujących, którzy są zmęczeni procesem zwrotów takich produktów.
  • DS Smith, twierdzi, że dzięki zastosowaniu odpowiedniego opakowania, które ochroni produkt, można uniknąć kosztów finansowych, emocjonalnych i środowiskowych związanych z dostarczaniem, a następnie zwracaniem uszkodzonych przedmiotów.

Towary o wartości ponad 120 milionów złotych, które zostaną sprzedane Polakom w trakcie Black Friday i Cyber Monday, zostaną uszkodzone – tak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie dostawcy przyjaznych środowisku opakowań DS Smith.

Prawie połowa Polaków (44 proc.) planuje skorzystać z wyprzedaży z okazji Black Friday i Cyber Monday, a 27 proc. z nich spodziewa się otrzymać od 1 do 6 wadliwych lub uszkodzonych przedmiotów, co da łączną wartość co najmniej 123 mln zł. W rzeczywistości już 43 proc. kupujących spotkało się z tym, że otrzymali wadliwe lub uszkodzone produkty po zamówieniu ich online.

To doświadczenie powoduje spadek satysfakcji z zakupów z okazji Black Friday. Ponad jedna trzecia (37 proc.) twierdzi, że najbardziej denerwują się, gdy produkty docierają uszkodzone lub wadliwe.

Polacy ujawniają, że jeśli chodzi o przedmioty, które kosztują mniej niż 55 złotych, to nie sądzą, aby zwrot był wart ich wysiłku. Natomiast warto zauważyć, że tworzy to dodatkowe odpady, ponieważ uszkodzone przedmioty zalegają w polskich domach. Spośród osób, które nie zwracają uszkodzonych przedmiotów, 41 proc. ankietowanych argumentuje, że proces zwrotu jest dla nich bardziej czasochłonny niż opłacalny, 37 proc. respondentów twierdzi, że zwrot kosztowałby tyle samo, ile pierwotnie zapłacili za przedmiot, a 14 proc. uważa, że czas na zwrot nie jest wystarczająco długi, by zwrócić przedmiot.

Zwroty oznaczają również utratę cennych dochodów dla marek i sprzedawców detalicznych, ponieważ 62 proc. kupujących woli otrzymać zwrot pieniędzy w przeciwieństwie do 30 proc. osób, które wolą wymienić towar. 36 proc. ankietowanych twierdzi, że nie będzie chciało kupić już produktu danej marki, jeśli choć raz otrzymało przesyłkę z uszkodzonymi lub zniszczonymi przedmiotami.

– To badanie uświadamia nam, że otrzymanie przez konsumenta uszkodzonego produktu, to jedynie czubek góry lodowej. Konsekwencje dla sprzedawcy to negatywny wpływ na reputację, a w przypadku zwrotu, dostarczenie serwisu znacznie bardziej złożonego niż zakup. Na szczęście istnieje rozwiązanie: jednym z najskuteczniejszych sposobów zapewnienia bezpiecznego dotarcia towarów jest użycie odpowiedniego opakowania – mówi Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.

– Oprócz kosztów finansowych i emocjonalnych związanych z dostawą i zwrotem uszkodzonych przedmiotów, dochodzą jeszcze koszty środowiskowe. Ściśle współpracujemy z naszymi klientami, aby za każdym razem zaprojektować optymalne opakowanie. Opakowania, które zapewniają bezpieczeństwo produktu, dostarczają wspaniałych wrażeń przy rozpakowywaniu i mają jak najmniejszy wpływ na środowisko. Ograniczenie możliwych do uniknięcia zwrotów, wymian i związanej z tym emisji dwutlenku węgla przynosi korzyści konsumentom, sprzedawcom detalicznym i naszej planecie – dodaje.

Technologia DISCS™ firmy DS Smith, od nazw rodzajów testów (Drop, Impact, Shock, Crush, Shake[1]), odtwarza rzeczywistą drogę produktu, aby zapewnić, że opakowanie jest odpowiednie do celu. Zapewnia bezpieczeństwo produktu, unikając jednocześnie nadmiaru opakowań.

 


[1] Po polsku: Upuszczenie, postrząsanie, wstrząs, uderzenie, zgniecenie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej Biuro prasowe
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu

Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.

Rolnictwo

Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.

Polityka

Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.