Komunikaty PR

Co zrobić, aby klienci odnaleźli Twoją markę poza internetem?

2023-06-27  |  01:00
Biuro prasowe

Wielkość sprzedaży na rynku OOH w segmentach: klasyczne OOH, city transport i reklama DOOH wzrosła o 5,6 proc[1]. Obecnie coraz więcej firm wybiera reklamy zewnętrze – co potwierdzają dane. Przedsiębiorstwa stawiają na nośniki reklamowe. Boom widoczny jest w okresach letnich, gdy konsumenci wykazują większą aktywność: częściej korzystają z autostrad, podróżują komunikacją miejską czy jeżdżą rowerami. A jakie możliwości warto rozważyć?

Postaw na tablice reklamowe

Docieranie do klientów to długotrwały i czasochłonny proces. Oczywiście istnieją metody, które ułatwiają ekspozycję firmy. Jednym ze skutecznych sposobów na dotarcie do klienta są nośniki reklamowe. W miejscowościach do 50 tysięcy mieszkańców sprawdzają się także tablice mobilne. Te ze względu na swój charakter mogą być umieszczone w różnych lokalizacjach. Możliwość zmiany położenia to niepodważalny argument za.

– Tablice mobilne są często duże, jasne i atrakcyjne wizualnie, przyciągają uwagę przechodniów i kierowców. Ze względu na swoje rozmiary i umieszczenie na wysokości wzroku, trudno je zignorować. Dzięki nim  można precyzyjnie wybrać miejsce, w którym chcemy docierać do swojej grupy docelowej. Umieszcza się je w tam, gdzie znajdują się nasi potencjalni klienci, takich jak centra handlowe, lotniska, obszary biznesowe czy miejsca rozrywki. – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Daj odbiorcy swobodny i długi kontakt z przekazem

Mnogość form reklamy OOH daje szerokie spektrum możliwości. Wybór jest i to duży, zatem co wybrać? Można postawić na citylighty. To nieduże nośniki montowane w najbardziej uczęszczanych miejscach miast takich jak deptaki, dworce, czy przystanki autobusowe. Dzięki temu osoby poruszające się pieszo czy komunikacją miejską mają dostęp do reklamy na wyciągnięcie ręki.

 – Citylighty są często umieszczone na wysokości oczu przechodniów, co sprawia, że trudno ich nie zauważyć. Jasne oświetlenie paneli świetlnych przyciąga wzrok i  zwraca uwagę przechodzących obok osób. Dzięki nim można precyzyjnie dotrzeć do grupy docelowej, która podróżuje określonymi trasami lub korzysta z konkretnych przystanków. Np. wiemy, że daną trasą podróżują studenci, tym samym dobieramy odpowiedni przekaz do potrzeb tej grupy docelowej – wyjaśnia Dąbrowski.

Alternatywą dla citylightów są smart citylighty, czyli potrójne nośniki w formie klasycznego CTL. Możliwość wynajęcia jednej, dwóch lub trzech powierzchni pozwala na kreatywne wykorzystanie przestrzeni przy jednoczesnej ekspozycji reklamy blisko odbiorcy.

Wykorzystaj przestrzeń w środkach komunikacji           

Ze względów ekologicznych i ekonomicznych coraz więcej osób wybiera komunikację miejską. Transport publiczny w czasie pandemii COVID-19 zanotował spory spadek użytkowników,  jednak powoli wraca do łask. Dla przykładu – w samej stolicy w 2022 roku liczba pasażerów komunikacji miejskiej wyniosła ponad 863 mln i była niemal o 37 proc. większa niż rok wcześniej. Reklama w środkach komunikacji miejskiej ma zatem wiele zalet, w tym pozwala na silne pozycjonowanie firmy.  Duża liczba odbiorców i ich rotacja, mobilność, wysoka widoczność wypływają znacząco na trafność przekazu. Taka reklama zapewnia stały, nieprzerwany kontakt z komunikatem w trakcie całej podróży. Powtarzające się ekspozycje wpływają na świadomość marki i zapamiętanie informacji reklamowych.

Wybierz nowoczesne nośniki

Reklama outdoorowa cały czas się rozwija. Reklamodawcy wykorzystują powierzchnie reklamowe, które dotąd nimi nie były. Reklama na drzwiach marketów, czyli tzw. billdoor szturmem wchodzi na polski rynek. Kiedyś pełniły one tylko funkcję użytkową, obecnie to efektowna powierzchnia reklamowa. Nowa niebanalna forma przekazu już podbiła serca reklamodawców. Przede wszystkim ze względu na skuteczność, bo to nietypowy sposób dotarcia do klienta. W końcu miliony Polaków robi codziennie zakupy w marketach, a reklama pojawia się tuż przed ich oczami. Liczba marketów w Polsce stale rośnie co potwierdza tezę, że one są najchętniej wybierane przez konsumentów.

Reklama zewnętrzna daje bardzo wiele możliwości. Jest jedną z nielicznych już form reklamy, które mogę funkcjonować offline. Mnogość rozwiązań i efektowność przekazu to coś, co przyciąga reklamodawców. Poza widocznością liczy się czas, miejsce i potrzeby klientów, które pozostają nadal priorytetem.

 

 

 


[1] Dane zostały przygotowane we współpracy IGRZ i Domu Mediowego STARCOM (Publicis Group)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.