Codeaddict podpisał umowę z PlayWay!
Spółka rozpocznie preprodukcję pierwszych gier w 1Q 2021
Codeaddict (wcześniej Bit Evil), poznański software house, podpisał dzisiaj umowę z PlayWay. Na jej mocy PlayWay objął 25 proc. udziałów w spółce. Spółka ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę sprzedażową i marketingową. Prace nad preprodukcją pierwszych czterech tytułów Codeaddict rozpoczną się jeszcze w I kwartale 2021 roku.
Na mocy podpisanej umowy, PlayWay obejmie w Codeaddict 25 proc. dotychczasowych i nowo wyemitowanych akcji łącznie. Inwestycja nastąpi w jednym etapie poprzez podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę 895.644,00 zł i wyemitowanie 1.791.288 nowych akcji, które w całości obejmie PlayWay. Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego zostanie podjęta do dnia 31 marca 2021 roku.
PlayWay jest jednym z największych producentów i wydawców gier w Polsce. Dysponuje ponad siedemdziesięcioma zespołami developerskimi, a na swoim koncie ma takie globalne sukcesy jak seria Car Mechanic Simulator czy House Flipper. Gigant wesprze Codeaddict poprzez udostępnienie know-how w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych. Spółki podejmą także wspólne działania marketingowe i sprzedażowe.
- Z radością mogę poinformować o podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy Codeaddict oraz PlayWay. Zapowiadane przez nas rozszerzenie działalności o gaming, to poważny krok w rozwoju naszej spółki. Ciężko w tym przypadku o lepszego partnera merytorycznego oraz biznesowego niż PlayWay, który zarówno na rynku polskim jak i europejskim jest jednym z największych wydawców
i producentów gier – mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.
Ponadto, Codeaddict zapowiedział zamiar nabycia 100 udziałów w spółce DEV4PLAY, której głównym udziałowcem jest PlayWay. Nawiązana współpraca pozwoli spółce na uzyskanie większej ekspozycji w branży gamingowej. DEV4PLAY ma także aktywnie uczestniczyć w procesie wdrażania Codeaddict na nowy rynek. Umowa ma zostać zawarta w ciągu 30 dni.
Bazując na doświadczeniu PlayWay, spółka zamierza tworzyć tytuły o zróżnicowanej tematyce. Szerokie spektrum tematyczne ma pozwolić na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Według wstępnych założeń, projekty mogą być osadzone zarówno w uniwersum historycznym jak
i fikcyjnym otoczeniu, wykreowanym na potrzeby konkretnego tytułu.
- Cały proces zaczniemy oczywiście od preprodukcji gier w celu zbadania rynku i dokładnego ustalenia jaka gra ma szansę się przyjąć. Zakładamy, że warto na tym etapie poruszyć szeroką tematykę. Za wcześnie, żeby nas szufladkować. Dla przykładu, testujemy projekty, w których użytkownik będzie miał okazję przeżyć średniowieczną zarazę. W innej, rozgrywka przenosi się do czeluści piekielnych, czy fabryki elektrycznych samochodów. W tym zakresie nie zamierzamy się ograniczać. Chcemy, żeby nasze gry trafiały w gusta wielu graczy. Rozpoczęliśmy już proces budowy nowego zespołu deweloperów, który będzie odpowiedzialny za realizację. O pierwszych tytułach będziemy informować już niebawem – dodaje Sebastian Goliński.
W I kwartale br. Codeaddict zamierza rozpocząć preprodukcję czterech gier. Według zapowiedzi, pierwszy z tytułów na PC może się ukazać już na przełomie 2021 i 2022 roku.
Gaming będzie kolejnym z kanałów działalności Codeaddict. Core business spółki pozostaje software development, który niemal w całości odpowiadał za przychody w 2019r. Codeaddict jest także głównym Partnerem oraz współtwórcą Raisemana - platformy crowdinvestingowej, która dzięki
tzw. finansowaniu społecznemu umożliwia twórcom zgromadzenie środków na produkcję wybranych gier. Projekt rozwijany jest we współpracy z Grupą INC. W najbliższych miesiącach spółka zaprezentuje także aplikację skierowaną do odbiorców związanych z e-sportem, którą tworzy we współpracy z austriacką spółką gamingową.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.