Codeaddict podpisał umowę z PlayWay!
Spółka rozpocznie preprodukcję pierwszych gier w 1Q 2021
Codeaddict (wcześniej Bit Evil), poznański software house, podpisał dzisiaj umowę z PlayWay. Na jej mocy PlayWay objął 25 proc. udziałów w spółce. Spółka ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę sprzedażową i marketingową. Prace nad preprodukcją pierwszych czterech tytułów Codeaddict rozpoczną się jeszcze w I kwartale 2021 roku.
Na mocy podpisanej umowy, PlayWay obejmie w Codeaddict 25 proc. dotychczasowych i nowo wyemitowanych akcji łącznie. Inwestycja nastąpi w jednym etapie poprzez podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę 895.644,00 zł i wyemitowanie 1.791.288 nowych akcji, które w całości obejmie PlayWay. Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego zostanie podjęta do dnia 31 marca 2021 roku.
PlayWay jest jednym z największych producentów i wydawców gier w Polsce. Dysponuje ponad siedemdziesięcioma zespołami developerskimi, a na swoim koncie ma takie globalne sukcesy jak seria Car Mechanic Simulator czy House Flipper. Gigant wesprze Codeaddict poprzez udostępnienie know-how w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych. Spółki podejmą także wspólne działania marketingowe i sprzedażowe.
- Z radością mogę poinformować o podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy Codeaddict oraz PlayWay. Zapowiadane przez nas rozszerzenie działalności o gaming, to poważny krok w rozwoju naszej spółki. Ciężko w tym przypadku o lepszego partnera merytorycznego oraz biznesowego niż PlayWay, który zarówno na rynku polskim jak i europejskim jest jednym z największych wydawców
i producentów gier – mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.
Ponadto, Codeaddict zapowiedział zamiar nabycia 100 udziałów w spółce DEV4PLAY, której głównym udziałowcem jest PlayWay. Nawiązana współpraca pozwoli spółce na uzyskanie większej ekspozycji w branży gamingowej. DEV4PLAY ma także aktywnie uczestniczyć w procesie wdrażania Codeaddict na nowy rynek. Umowa ma zostać zawarta w ciągu 30 dni.
Bazując na doświadczeniu PlayWay, spółka zamierza tworzyć tytuły o zróżnicowanej tematyce. Szerokie spektrum tematyczne ma pozwolić na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Według wstępnych założeń, projekty mogą być osadzone zarówno w uniwersum historycznym jak
i fikcyjnym otoczeniu, wykreowanym na potrzeby konkretnego tytułu.
- Cały proces zaczniemy oczywiście od preprodukcji gier w celu zbadania rynku i dokładnego ustalenia jaka gra ma szansę się przyjąć. Zakładamy, że warto na tym etapie poruszyć szeroką tematykę. Za wcześnie, żeby nas szufladkować. Dla przykładu, testujemy projekty, w których użytkownik będzie miał okazję przeżyć średniowieczną zarazę. W innej, rozgrywka przenosi się do czeluści piekielnych, czy fabryki elektrycznych samochodów. W tym zakresie nie zamierzamy się ograniczać. Chcemy, żeby nasze gry trafiały w gusta wielu graczy. Rozpoczęliśmy już proces budowy nowego zespołu deweloperów, który będzie odpowiedzialny za realizację. O pierwszych tytułach będziemy informować już niebawem – dodaje Sebastian Goliński.
W I kwartale br. Codeaddict zamierza rozpocząć preprodukcję czterech gier. Według zapowiedzi, pierwszy z tytułów na PC może się ukazać już na przełomie 2021 i 2022 roku.
Gaming będzie kolejnym z kanałów działalności Codeaddict. Core business spółki pozostaje software development, który niemal w całości odpowiadał za przychody w 2019r. Codeaddict jest także głównym Partnerem oraz współtwórcą Raisemana - platformy crowdinvestingowej, która dzięki
tzw. finansowaniu społecznemu umożliwia twórcom zgromadzenie środków na produkcję wybranych gier. Projekt rozwijany jest we współpracy z Grupą INC. W najbliższych miesiącach spółka zaprezentuje także aplikację skierowaną do odbiorców związanych z e-sportem, którą tworzy we współpracy z austriacką spółką gamingową.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.