Komunikaty PR

Codeaddict podpisał umowę z PlayWay!

2020-12-21  |  15:00
Biuro prasowe

Spółka rozpocznie preprodukcję pierwszych gier w 1Q 2021

 

Codeaddict (wcześniej Bit Evil), poznański software house, podpisał dzisiaj umowę z PlayWay. Na jej mocy PlayWay objął 25 proc. udziałów w spółce. Spółka ma wesprzeć Codeaddict w procesie produkcji, wydawnictwa i dystrybucji gier komputerowych, a także udostępnić know-how oraz infrastrukturę sprzedażową i marketingową. Prace nad preprodukcją pierwszych czterech tytułów Codeaddict rozpoczną się jeszcze w I kwartale 2021 roku.

Na mocy podpisanej umowy, PlayWay obejmie w Codeaddict 25 proc. dotychczasowych i nowo wyemitowanych akcji łącznie. Inwestycja nastąpi w jednym etapie poprzez podwyższenie kapitału zakładowego spółki o kwotę 895.644,00 zł i wyemitowanie 1.791.288 nowych akcji, które w całości obejmie PlayWay. Uchwała o podwyższeniu kapitału zakładowego zostanie podjęta do dnia 31 marca 2021 roku.

PlayWay jest jednym z największych producentów i wydawców gier w Polsce. Dysponuje ponad siedemdziesięcioma zespołami developerskimi, a na swoim koncie ma takie globalne sukcesy jak seria Car Mechanic Simulator czy House Flipper. Gigant wesprze Codeaddict poprzez udostępnienie know-how w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych. Spółki podejmą także wspólne działania marketingowe i sprzedażowe.

- Z radością mogę poinformować o podpisaniu umowy o współpracy pomiędzy Codeaddict oraz PlayWay. Zapowiadane przez nas rozszerzenie działalności o gaming, to poważny krok w rozwoju naszej spółki. Ciężko w tym przypadku o lepszego partnera merytorycznego oraz biznesowego niż PlayWay, który zarówno na rynku polskim jak i europejskim jest jednym z największych wydawców
i producentów gier
– mówi Sebastian Goliński, prezes Codeaddict.

Ponadto, Codeaddict zapowiedział zamiar nabycia 100 udziałów w spółce DEV4PLAY, której głównym udziałowcem jest PlayWay. Nawiązana współpraca pozwoli spółce na uzyskanie większej ekspozycji w branży gamingowej. DEV4PLAY ma także aktywnie uczestniczyć w procesie wdrażania Codeaddict na nowy rynek. Umowa ma zostać zawarta w ciągu 30 dni.

Bazując na doświadczeniu PlayWay, spółka zamierza tworzyć tytuły o zróżnicowanej tematyce. Szerokie spektrum tematyczne ma pozwolić na dotarcie do jak najszerszego grona odbiorców. Według wstępnych założeń, projekty mogą być osadzone zarówno w uniwersum historycznym jak
i fikcyjnym otoczeniu, wykreowanym na potrzeby konkretnego tytułu.  

- Cały proces zaczniemy oczywiście od preprodukcji gier w celu zbadania rynku i dokładnego ustalenia jaka gra ma szansę się przyjąć. Zakładamy, że warto na tym etapie poruszyć szeroką tematykę. Za wcześnie, żeby nas szufladkować. Dla przykładu, testujemy projekty, w których użytkownik będzie miał okazję przeżyć średniowieczną zarazę. W innej, rozgrywka przenosi się do czeluści piekielnych, czy fabryki elektrycznych samochodów. W tym zakresie nie zamierzamy się ograniczać. Chcemy, żeby nasze gry trafiały w gusta wielu graczy. Rozpoczęliśmy już proces budowy nowego zespołu deweloperów, który będzie odpowiedzialny za realizację. O pierwszych tytułach będziemy informować już niebawem – dodaje Sebastian Goliński.

W I kwartale br. Codeaddict zamierza rozpocząć preprodukcję czterech gier. Według zapowiedzi, pierwszy z tytułów na PC może się ukazać już na przełomie 2021 i 2022 roku.

Gaming będzie kolejnym z kanałów działalności Codeaddict. Core business spółki pozostaje software development, który niemal w całości odpowiadał za przychody w 2019r. Codeaddict jest także głównym Partnerem oraz współtwórcą Raisemana - platformy crowdinvestingowej, która dzięki
tzw. finansowaniu społecznemu umożliwia twórcom zgromadzenie środków na produkcję wybranych gier. Projekt rozwijany jest we współpracy z Grupą INC. W najbliższych miesiącach spółka zaprezentuje także aplikację skierowaną do odbiorców związanych z e-sportem, którą tworzy we współpracy z austriacką spółką gamingową.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.