Columbus Energy nabywa projekty farm fotowoltaicznych o łącznej mocy 90 MW

Columbus Energy S.A., wiodący dostawca usług na rynku nowoczesnej energetyki, konsekwentnie rozwija działalność w segmencie farm fotowoltaicznych. Spółka zwarła z partnerem porozumienie, na mocy którego zdecydowała się nabyć projekt farmy fotowoltaicznej z wydanymi Warunkami Przyłączenia o mocy 60 MW. Ponadto Spółka podpisała przedwstępną umowę nabycia projektu farmy fotowoltaicznej o mocy przyłączeniowej 30 MW.
– Porozumienie dotyczy współpracy przy rozwoju farmy fotowoltaicznej o mocy 60 MW z wydanymi warunkami przyłączenia. Nasz partner zadeklarował, że postara się zwiększyć moc warunków przyłączenia dla tego projektu przynajmniej o 35 MW. Rozliczenie projektu ma nastąpić do 28 sierpnia 2022 roku – mówi Janusz Sterna, Wiceprezes Columbus Energy S.A. – To jednak nie koniec naszych akwizycji w tym obszarze. Nabyliśmy kolejne farmy o mocy 30 MW, dzięki czemu łączna moc nabytych dzisiaj farm wynosi aż 90 MW – dodaje.
Columbus stale zwiększa udział w rynku farm fotowoltaicznych. Spółka posiada obecnie 44 MW w pełni operacyjnych farm i 56 MW w trakcie budowy. Szacowana wartość rynkowa tych aktywów to 350-400 mln zł. Do budowy jest przygotowywanych kolejnych 100 MW, a cały portfel deweloperski wynosi obecnie 4,5 GW.
Spółka poza bieżącą działalnością w farmach fotowoltaicznych rozwija też infrastrukturę i technologię z obszaru energii odnawialnej. Kolejnym segmentem firmy jest ekosystem Columbus, czyli rozproszona społeczność prosumencka, zielone elektrownie, sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych i technologie przyszłości takie jak perowskity. Całość łączy swobodna wymiana energii w oparciu o blockchain oraz zieloną energię z farm fotowoltaicznych i wiatrowych.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.