Console Labs S.A. rozpoczyna publiczną ofertę akcji
Console Labs S.A., spółka specjalizująca się w portowaniu gier na konsole z Grupy PlayWay, rozpoczyna publiczną ofertę akcji, w ramach której część obecnych akcjonariuszy spółki zaoferuje 165 tys. istniejących akcji. Cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na poziomie 41 zł. Zainteresowani ich nabyciem, mogą składać zapisy od 6 do 18 maja br. Dziś udostępniono Memorandum Informacyjne. Funkcję firmy inwestycyjnej pośredniczącej w Ofercie pełni Dom Maklerski BDM. Spółka znana do tej pory m.in. z konsolowej wersji Thief Simulator czy Ultimate Fishing Simulator, obecnie pracuje nad portami do kilku gier. Console Labs S.A. jeszcze w tym roku planuje debiut na NewConnect.
- Podjęliśmy decyzję o ofercie publicznej akcji Console Labs. Zgodnie z harmonogramem przyjmowanie zapisów na akcje potrwa od 6 do 18 maja. Naszym celem jest umożliwienie ich nabycia szerokiemu gronu Inwestorów. Do sprzedaży trafi łącznie 16,5 proc. akcji spółki, w tym pakiet 10 proc. oferuje PlayWay, który po ofercie pozostanie większościowym akcjonariuszem. Ponad 99 proc. pozostałych akcji spółki zostało objęte umowami typu lock-up, co świadczy o zaufaniu naszych akcjonariuszy i wierze w dalszy dynamiczny rozwój spółki – mówi Marcin Wesołowski, prezes zarządu Console Labs S.A.
Szczegóły oferty zawiera Memorandum Informacyjne, dostępne są na stronie oferta.console-labs.com. Łączna wartość oferty wynosi 6,8 mln zł. Cena sprzedaży akcji wynosi 41 zł. Zapisy na akcje przyjmuje Dom Maklerski BDM oraz Dom Maklerski BOŚ.
- Sprzedając część akcji spółki tworzymy optymalny freefloat, ale też zostajemy w niej na lata bez dalszych planów jakiejkolwiek sprzedaży – mówi Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay S.A.
Console Labs S.A. ma na swoim koncie kilkanaście zrealizowanych projektów w zakresie portowania gier na konsole, wśród których najważniejsze to Thief Simulator, Ultimate Fishing Simulator oraz Car Demolition Clicker
- Ufam, że nasze dotychczasowe doświadczenie i stabilna pozycja w branży gier wideo przełoży się na zwiększenie zainteresowania wśród potencjalnych Inwestorów. Dotychczasowe wyniki sprzedaży są dla nas zadowalające. Konsolowa wersja Thief Simulator, sprzedała się w nakładzie blisko 100 tys. kopii, a Ultimate Fishing Simulator w 8 tys. egz. w wersji na konsole Xbox oraz PlayStation– mówi Marcin Wesołowski – Przed nami realizacja kolejnych projektów znanych IP. Jeszcze w tym roku planujemy portowanie kilku gier na konsole, m.in. Tank Mechanic Simulator, Dieselpunk Wars, Car Demolition Clicker, Go All Out, Skinny & Franko: Fists of Violence oraz Mech Mechanic Simulator – informuje Marcin Wesołowski. W pierwszych miesiącach 2022 r. zaplanowana jest również premiera gry Succubus w wersji na Xbox oraz PlayStation. – Ze względu na nową generację konsol wzrost globalnych przychodów w tym sektorze będzie rósł z roku na rok. Cieszę się, że jesteśmy częścią tego perspektywicznego rynku. Każda z przeportowanych przez nas gier będzie dedykowana zarówno starszym, jak i nowym generacjom konsol – komentuje prezes zarządu Console Labs S.A.
W ramach działalności uzupełniającej, Console Labs S.A. produkuje gry własne, które realizowane są w ramach jej spółki zależnej Beast Games – studio zostało powołane w październiku ub. roku. Aktualnie zespół pracuje nad dwoma tytułami.
W 2020 r. Console Labs S.A. odnotowała 2,7 mln zł przychodów. Zysk netto za 2020 r. wyniósł 1,6 mln zł. Jeszcze w tym roku Console Labs S.A. planuje debiut na rynku NewConnect.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.