Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Nowy model, tworzony we współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami rozszerza możliwości rozwoju dla sieci. Jednocześnie Costa Coffee testuje innowacyjne podejście – pierwszy lokal powstał w połączeniu z Klubem Fikołki. Sieć zapowiada kolejne otwarcia i nie wklucza więcej niestandardowych współprac.
Lagardère Travel Retail kontynuuje rozwój Costa Coffee, wprowadzając model franczyzowy jako ważny element ekspansji sieci w Polsce. Pierwszy lokal prowadzony przez franczyzobiorcę rozpoczął działalność pod koniec lutego w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. To hybrydowa przestrzeń, która łączy gastronomiczne doświadczenie Costa Coffee z ofertą Klubu Fikołki – sali zabaw dla dzieci.
Podobnie jak w przypadku So Coffee, które rozwija sieć w modelu franczyzowym od 2016 roku, celem jest przyspieszenie ekspansji i poszerzenie oferty rynkowej dla partnerów zewnętrznych. Obie marki dostrzegają ogromny potencjał współpracy z lokalnymi przedsiębiorcami, którzy mogą rozwijać własne biznesy i jednocześnie – przez znajomość lokalnej społeczności - wspierać rozwój sieci. Kluczowe znaczenie w tym procesie mają elastyczność formatu oraz dostęp do sprawdzonych procesów operacyjnych, które wspierają stabilny rozwój partnerów biznesowych.
- Wejście w obszar franczyzy oznacza otwarcie nowego rozdziału w rozwoju Costa Coffee – to nowe możliwości ekspansji i potencjalnych partnerstw. Przez lata doświadczenia zdobytego w rozwijaniu franczyzy So Coffee wypracowaliśmy skuteczną strategię, która łączy wsparcie i autonomię franczyzobiorcy. Przedsiębiorcy, z którymi współpracujemy, otrzymują pomoc na każdym etapie – od oceny lokalizacji, przez przygotowanie projektu i szkolenie zespołu, po procesy operacyjne, marketing i dostęp do programu lojalnościowego Costa Coffee Club – wyjaśnia Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentem Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Nowo otwarty lokal został zaprojektowany jako hybrydowa przestrzeń łącząca ofertę Costa Coffee z Klubem Fikołki. Punkt oferuje 28 ogólnodostępnych miejsc z klasyczną ofertą kawiarni oraz 22 siedzeń usytuowanych po stronie sali zabaw, gdzie goście mogą skorzystać z dedykowanego menu dla najmłodszych. Zgodnie z zamysłem współpracy, profil oraz projekt lokalu odpowiadają zarówno na potrzeby dorosłych poszukujących chwili relaksu przy filiżance kawy, jak i dzieci, które mogą cieszyć się przestrzenią stworzoną z myślą zabawie.
– Koncepcja połączenia kawiarni Costa Coffee z Klubem Fikołki została opracowana we współpracy z właścicielem Fikołków jako odpowiedź na rosnące zainteresowanie niestandardowymi formatami gastronomicznymi. To pierwsze takie rozwiązanie w naszej sieci, ale traktujemy je jako wzorzec dla przyszłych projektów franczyzowych. Zależy nam, by sieć była w stanie w pełni adaptować się do nowych, innowacyjnych form współpracy, które nie tylko poszerzają zasięg marki, ale także tworzą unikalne doświadczenia dla różnych grup klientów. Jesteśmy otwarci na kolejne nieszablonowe realizacje – podkreśla Maciej Gajkowski.
Obecnie Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi rozmowy dotyczące otwarcia trzech nowych lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym. W planach jest kolejna realizacja we współpracy z Klubem Fikołki – tym razem w Bydgoszczy.
– Rozpoczęcie współpracy z Lagardère Travel Retail i możliwość uruchamiania lokali Costa Coffee w modelu franczyzowym, to kolejny element w naszej strategii mający na celu zwiększanie ruchu w Klubach Fikołki. Pod koniec 2024 roku zmieniliśmy model biznesowy na abonamentowy, co zwiększyło częstotliwość wizyt klientów. Wprowadzenie marki Costa Coffee ma być kolejnym powodem do przyjścia. Usytuowanie kawiarni pozwala również na korzystanie z jej oferty przez klientów, którzy nie będą korzystali z oferty klubu. Dzięki takiemu modelowi oczekujemy, że zyskają wszystkie strony współpracy – powiedział Bertrand Jasiński, prezes zarządu spółki Sale Zabaw Fikołki.
Źródło: Lagardère Travel Retail

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.