Komunikaty PR

COVID-19: wpływ na rynek artykułów kosmetycznych

2020-04-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Zamknięcie sklepów w galeriach handlowych, konsumenci ograniczający wyjścia z domów oraz widmo kryzysu nadciągającego nad Polskę – te czynniki negatywnie odbiją się na dynamice sprzedaży detalicznej artykułów kosmetycznych w 2020 roku.

Trzy sytuacje rozwoju epidemii

PMR przygotował trzy scenariusze rozwoju sytuacji epidemiologicznej i jej wpływu na rynek handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi w Polsce. Scenariusze te opierają się na założeniu obowiązywania restrykcji w przemieszczaniu się oraz otwieraniu wybranych sklepów przez określony czas.

Najłagodniejszy scenariusz przewiduje restrykcje trwające miesiąc. Kolejne dwa przewidują zamknięcie sklepów trwające dwa miesiące. Trzeci scenariusz zakłada dodatkowo nawrót epidemii na jesień.

W 2020 roku wydamy na kosmetyki mniej niż w roku poprzednim?

Chociaż wzrost wynagrodzeń oraz programy socjalne w ostatnich latach przełożyły się na znaczący wzrost dochodów rozporządzalnych Polaków, którzy zwiększali swoje wydatki zwłaszcza na artykuły nieżywnościowe, to w 2020 r. należy spodziewać się spadku dynamiki sprzedaży artykułów kosmetycznych wywołanego epidemią koronawirusa.

Długotrwały kryzys w następstwie epidemii, sprawi, że konsumenci będą rezygnować z zakupów, które nie są niezbędne. Zakupy te będą bardziej przemyślane, a mniej podyktowane impulsem. Co więcej, nie należy spodziewać się także znaczącego odbicia rynku po epidemii.

Internet zyska najbardziej, kto jeszcze?

Według naszych prognoz kanał internetowy zyska najbardziej na obecnej sytuacji, jednak w przypadku rynku artykułów kosmetycznych nie będą to aż tak imponujące wzrosty jak w innych segmentach nieżywnościowych. Co jest związane z faktem, że restrykcje związane z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa dotyczące zamykania sklepów nie obejmują drogerii kosmetycznych.

Z drugiej strony, zyskują również sklepy wielkopowierzchniowe, umożliwiające kompleksowe zakupy i zaopatrywanie się we wszystkie niezbędne produkty kosmetyczne. Co wynika z faktu, że ludzie chcąc ograniczyć wyjścia z domu, będą kupować niezbędne kosmetyki, przy okazji zakupów spożywczych.

Drogerie wśród kanałów, które odczują najmocniej negatywne skutki epidemii

Mimo, że sklepy z kosmetykami – obok sklepów spożywczych –  zostały wyłączone z zakazu handlu wydanego ze względu na zagrożenie COVID-19, będą jednym z kanałów, który odnotuje największe straty na obecnej sytuacji.

Na sytuację wpływa kilka czynników, m.in.: konsumenci nie chcąc się narażać dokonują zakupów kompleksowych, przy okazji zakupów spożywczych lub swoje zakupy przenoszą do kanału online. Z drugiej strony to wyłączenie nie obejmuje części sklepów, których przeważająca działalność polega na sprzedaży produktów kosmetycznych przeznaczononych do perfumowania lub upiększania. Zatem w myśl ustawy perfumerie (m.in. Douglas, Sephora) i sklepy z kosmetykami kolorowymi (Inglot, Paese), również pozostają nieczynne.

Według prognoz PMR w przypadku realizacji jednego z bardziej negatywnych scenariuszy (sklepy zamknięte min. dwa miesiące) kanał ten odnotuje spadek wartości.

Który segment rynku zyska najbardziej?

Kryzys wywołany epidemią COVID-19 będzie miał negatywny lub w najlepszym wypadku neutralny wpływ na większość segmentów rynku kosmetycznego. Jedynie segment kosmetyków do pielęgnacji ciała i do kąpieli może krótkookresowo zyskać na obecnej sytuacji – ze względu na wzmożone zainteresowanie środkami higienicznymi i myjącymi, jak mydła i żele antybakteryjne.

 

Analiza została przygotowana na potrzeby raportu PMR „Wpływ epidemii koronawirusa na rynek artykułów kosmetycznych w Polsce 2020”.

 

AUTOR RAPORTU

Karolina Szałas

Analyst

karolina.szalas@pmrcorporate.com

 

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności

Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.