cPPA, czyli stabilne ceny i przejrzyste warunki współpracy. Poznaj zalety zielon
To kolejna okazja do poszerzenia swojej wiedzy na temat zielonej energii, prognoz cen energii elektrycznej, a także narzędzi, które pozwolą zarówno małych, średnim, jak i dużym biznesom na optymalizację kosztów związanych z wydatkami na prąd.
Prelegent webinaru jest trzykrotnym laureatem nagrody TGE dla najlepszego tradera roku, licencjonowanym Brokerem Giełd Towarowych, uczestnikiem EPEX Spot, zwycięzcą ubiegłorocznej aukcji OZE z projektem największej farmy fotowoltaicznej Europy Środkowo-Wschodniej w pomorskim Zwartowie oraz prezesem Respect Energy - jedynej na polskim rynku spółki z branży OZE, która może się pochwalić całkowicie zielonym miksem energetycznym.
Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jakie czynniki miały wpływ na wzrost ceny energii elektrycznej w 2021 roku oraz czy dotychczasowe trendy utrzymają się w długiej perspektywie. Ponadto, Sebastian Jabłoński poruszy kwestię możliwości zabezpieczenia cen m.in. za sprawą umów cPPA.
Według ekspertów taki typ kontraktu sprawdza się przede wszystkim w przypadku biznesów, które cenią sobie gwarancję zakupu energii bezpośrednio od wytwórcy ze stałą ceną w okresie trwania umowy (indeksowaną jedynie inflacją). Co więcej, cPPA to instrument pozwalający uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych.
Ponadto, każdy uczestnik webinaru ma możliwość zaproponowania własnych obszarów tematycznych w momencie rejestracji na wydarzenie.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Wejdź na stronę wydarzenia na Facebooku, LinkedInie lub oficjalną witrynę webinaru, gdzie znajdziesz także formularz zgłoszeniowy.
Standardy odpowiedzialnego biznesu - Grupa Tubądzin
Endress+Hauser ekspertem na H2POLAND & NetZero
Mateusz Marczewski członkiem zarządu Axpo Polska
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.