cPPA, czyli stabilne ceny i przejrzyste warunki współpracy. Poznaj zalety zielon
To kolejna okazja do poszerzenia swojej wiedzy na temat zielonej energii, prognoz cen energii elektrycznej, a także narzędzi, które pozwolą zarówno małych, średnim, jak i dużym biznesom na optymalizację kosztów związanych z wydatkami na prąd.
Prelegent webinaru jest trzykrotnym laureatem nagrody TGE dla najlepszego tradera roku, licencjonowanym Brokerem Giełd Towarowych, uczestnikiem EPEX Spot, zwycięzcą ubiegłorocznej aukcji OZE z projektem największej farmy fotowoltaicznej Europy Środkowo-Wschodniej w pomorskim Zwartowie oraz prezesem Respect Energy - jedynej na polskim rynku spółki z branży OZE, która może się pochwalić całkowicie zielonym miksem energetycznym.
Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się, jakie czynniki miały wpływ na wzrost ceny energii elektrycznej w 2021 roku oraz czy dotychczasowe trendy utrzymają się w długiej perspektywie. Ponadto, Sebastian Jabłoński poruszy kwestię możliwości zabezpieczenia cen m.in. za sprawą umów cPPA.
Według ekspertów taki typ kontraktu sprawdza się przede wszystkim w przypadku biznesów, które cenią sobie gwarancję zakupu energii bezpośrednio od wytwórcy ze stałą ceną w okresie trwania umowy (indeksowaną jedynie inflacją). Co więcej, cPPA to instrument pozwalający uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych.
Ponadto, każdy uczestnik webinaru ma możliwość zaproponowania własnych obszarów tematycznych w momencie rejestracji na wydarzenie.
Chcesz poznać więcej szczegółów? Wejdź na stronę wydarzenia na Facebooku, LinkedInie lub oficjalną witrynę webinaru, gdzie znajdziesz także formularz zgłoszeniowy.

PGE i Ørsted udostępnią terminal instalacyjny T5 w Gdańsku dla projektu Ocean Winds

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.