Komunikaty PR

Czy koniec roku przyniesie ożywienie na rynku motoryzacyjnym?

2020-11-20  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania BMW420d ( 0.3 MB )

Rok 2020 przyniósł duże spadki sprzedaży w branży motoryzacyjnej. Jednak, jak podaje PZPM* liczba rejestracji w pierwszej dekadzie listopada napawa optymizmem. W tym czasie zarejestrowano o 30 proc. więcej samochodów osobowych i 49 proc. więcej dostawczych niż w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo, że od stycznia do października br. odnotowano 26-procentowy spadek, z końcem roku pojawia się szansa na chociaż częściowe odrobienie strat. Dane VEHIS pokazują, które marki i modele samochodów są obecnie najczęściej poszukiwane i co jest ważne dla przedsiębiorców zainteresowanych nabyciem nowego pojazdu.

 

Jak podaje PZPM, po wrześniowym ożywieniu (8 proc. wzrost r/r), w październiku liczba zarejestrowanych samochodów osobowych i dostawczych r/r spadła o 13,7 proc. Jednak w pierwszych 10 dniach listopada widać przyspieszenie. W tym czasie zarejestrowano o 30 proc. więcej pojazdów osobowych i 49 proc. więcej dostawczych niż w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo, że od stycznia do października br. odnotowano 26-procentowy spadek, są marki, które mogą liczyć na chociaż częściowe odrobienie strat. 

 

BMW na szczycie TOP 5 najpopularniejszych marek wg VEHIS

Analiza danych firmy VEHIS, start-upu na rynku motoryzacyjno-finansowym, pokazuje, że najpopularniejsze pośród TOP 5 marek poszukiwanych w ostatnich miesiącach (sierpień-listopad) są nowe samochody BMW. Takich wyszukiwań było prawie dwukrotnie więcej niż pozostałych najczęściej poszukiwanych, do których należą Audi, Hyundai, Mercedes-Benz oraz Ford.

 

W ofercie BMW największym zainteresowaniem cieszyły się modele z Serii 5 oraz Serii 3. Pośród Audi najczęściej wyszukiwanymi były Q5 oraz A4. Z kolei najpopularniejszy Hyundai to i30, a także Tucson. Z oferty Mercedes-Benz poszukiwano głównie modeli Klasy GLC i Klasy GLE. Ze stajni Forda najpopularniejsze były samochody dostawcze Transit, a także Ford Kuga.

 

Mimo trwającej niepewnej sytuacji związanej z pandemią, zarówno konsumenci, jak i przedsiębiorcy rozważają nabycie nowego samochodu. Prowadzenie biznesu w tym czasie odbywa się na nowych zasadach, a rola pojazdu jako bezpiecznego sposobu przemieszczania się i narzędzia pracy pozwalającego na dystrybucję produktów bezpośrednio do klientów, stale rośnie – mówi Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS.  Możliwość zapewnienia bezpieczeństwa i nieograniczonego dostępu do oferty samochodów różnych marek, przekłada się na większy niż kiedykolwiek potencjał rynku, na którym działamy. Zapewniamy naszym partnerom - zarówno importerom, jak i dilerom - dodatkowy, ogólnodostępny kanał sprzedaży ich produktów, a klientom nieograniczony dostęp do oferty – dodaje Grzegorz Tracz.

  

Dla małych i średnich firm ważna jest możliwość wyboru

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez GfK** na zlecenie firmy VEHIS, wśród małych i średnich przedsiębiorstw, które planują w najbliższych miesiącach nabyć nowy samochód, ważne są: atrakcyjna oferta samochodów (89 proc.), prosty proces zakupu – jedna umowa i jedna rata (81 proc.), dostępność różnych form finansowania – leasing, wynajem (79 proc.). Dla 85 proc. badanych istotna jest kompleksowość oferty, co wiąże się także z jej elastycznością i skomponowaniem w sposób najbardziej odpowiedni do sytuacji firmy poszukującej samochodu. Przedsiębiorcy doceniają możliwość rozliczenia finansowania, ubezpieczenia i assistance w ramach jednej raty oraz wsparcie doradcy w doborze optymalnej i kompleksowej oferty w jednym miejscu. Jest to istotne szczególnie teraz, kiedy tradycyjny sposób nabycia pojazdu jest mocno ograniczony, a możliwość osobistego sprawdzenia oferty finansowania czy ubezpieczenia, a nawet rejestracja nowego samochodu jest utrudniona. 

 

* Analizy zespołu PZPM na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów.

** Badanie przeprowadzone przez firmę GfK w sierpniu/ wrześniu 2020 metodą wywiadów pogłębionych, grup fokusowych oraz wywiadów on-line z przedstawicielami 400 firm oraz 200 osobami prywatnymi.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Toyota tworzy rodzinę Yarisa. Co marka szykuje w segmencie B Biuro prasowe
2020-12-04 | 11:00

Toyota tworzy rodzinę Yarisa. Co marka szykuje w segmencie B

Yaris to jeden z tych samochodów, które zbudowały pozycję Toyoty w Europie. Auto powstało specjalnie z myślą o kierowcach Starego Kontynentu i szybko spotkało się z uznaniem
Motoryzacja Nowa opona całoroczna Dębica Navigator 3 gotowa na każde warunki pogodowe
2020-11-27 | 12:40

Nowa opona całoroczna Dębica Navigator 3 gotowa na każde warunki pogodowe

Marka Dębica wprowadza na rynek nową oponę całoroczną Navigator 3 z homologacją zimową 3PMSF. Nowe ogumienie bazuje na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych i oferuje sprawdzone
Motoryzacja PZL Sędziszów uzupełnia e-sklep o mobilne magazyny energii
2020-11-27 | 01:00

PZL Sędziszów uzupełnia e-sklep o mobilne magazyny energii

Spółka PZL Sędziszów S.A. opracowała kolejny przenośny magazyn energii wprowadzając nowe, bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Model PowerBox BG-3120 o specyfikacji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Handel

Technologiczna rewolucja w handlu przyspieszyła dzięki pandemii. Skanowanie i płatności w aplikacji mobilnej mają zwiększyć bezpieczeństwo zakupów [DEPESZA]

Pandemia sprawiła, że podczas zakupów przykładamy większą wagę do własnego bezpieczeństwa i zachowywania dystansu. Choć w rekordowym tempie rośnie rynek e-commerce, Polacy wciąż kupują także w sklepach stacjonarnych, które w dobie koronawirusa zaczęły zbroić się w nowe technologie. Sieci handlowe wprowadzają rozwiązania, które pomagają zachować dystans i zwiększają bezpieczeństwo, takie jak np. mobilne kasy samoobsługowe. Całkowicie bezdotykowe płatności od 1 grudnia uruchomiła sieć Rossmann. Artykuły w popularnej drogerii można skanować za pomocą telefonu i zapłacić za nie aplikacją mobilną.

Prawo

CASE: W długim terminie możemy spodziewać się wzrostu bezrobocia. Na razie przed zwolnieniami firmy powstrzymują warunki pomocy publicznej

Według badania Diagnoza.plus, przeprowadzonego pod koniec października, bezrobocie jesienią nie spadło, choć normalnie w tym okresie jest niższe ze względu na sezon przedświąteczny. Rodzi to obawy o zachowanie rynku pracy po Nowym Roku. Według prezes Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych trudna sytuacja na wielu firmach wymusiłaby redukcję etatów, ale pracodawcy nie mogą tego zrobić ze względu na otrzymaną pomoc państwa. To może pogłębić ich problemy finansowe.

Problemy społeczne

Przez pandemię pogarsza się kondycja skóry Polaków. Przyczynami rezygnacja z wizyt u dermatologa, stres i noszenie maseczek

Prawie połowa pacjentów ze schorzeniami dermatologicznymi ogranicza lub rezygnuje z wizyt u lekarzy specjalistów w czasie pandemii COVID-19 – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii #WłączLeczenie. – Przewlekłe choroby skóry nieregularnie kontrolowane mogą się zaostrzyć,  a wtedy ich terapia jest bardzo trudna – przestrzega dermatolog, dr Ivana Stanković. Już teraz ponad połowa pacjentów dostrzega pogorszenie kondycji skóry w czasie pandemii. Wpływ na to może mieć nie tylko brak opieki dermatologicznej, lecz również stres i noszenie maseczek.

 

IT i technologie

Na wejście do branży IT decyduje się coraz więcej młodych. Większość programistów to samoucy, a co trzeci zaczynał od studiów kierunkowych

Ponad 60 proc. polskich programistów deklaruje, że samodzielnie stawiało pierwsze kroki w zawodzie. Tylko 35 proc. zgłębianie IT zaczynało na studiach, a 4 proc. – od kursów programowania – wynika z Antybadania firmy Just Join IT. Wbrew stereotypom programiści to nie zamknięci w domach introwertycy mieszkający z rodzicami, ale ludzie, którzy mają lub planują założyć rodzinę, lubią integrację z zespołem i sport. Co drugi pracownik podkreśla, że bardzo ceni sobie work–life balance.