Czy wszystkie reklamy mogą być spersonalizowane?
4 na 5 klientów twierdzi, że doświadczenie oferowane przez firmę jest równie ważne jak jej produkty i usługi, zaś 76 proc. z nich oczekuje od przedsiębiorstw, że zrozumieją ich potrzeby[1]. Odpowiedzią na oczekiwania konsumentów jest personalizacja reklam, czyli dostosowanie przekazu do wymagań odbiorców. Jak dotrzeć z przekazem do konkretnych grup docelowych? Czy wszystkie reklamy mogą być spersonalizowane?
Personalizacja w reklamie zewnętrznej to proces tworzenia przekazu reklamowego dostosowanego do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Dzięki personalizacji reklamy zewnętrznej marki mogą osiągnąć lepsze efekt i skuteczność kampanii.
Jak personalizować billboardy?
Istnieje kilka sposobów personalizacji billboardów, które pozwalają na dostosowanie przekazu reklamowego do indywidualnych potrzeb i preferencji odbiorców. Umieszczenie lokalnej nazwy miasta, nazwy ulicy lub symbolu charakterystycznego dla danej okolicy na billboardzie przyciąga uwagę przechodniów, którzy czują się bardziej związani z reklamą.
– Tu świetnie się sprawdzi gra słów związana z daną miejscowością albo ulicą w konkretnym mieście. Istotną kwestię odgrywa zatem przekaz słowny. Ewentualnie wykorzystanie w grafice elementów wizualnych związanych z danym miejscem – wyjaśnia Robert Dąbrowski, prezes zarządu Recevent.
W jaki sposób personalizować bilbordy? Konieczne jest odpowiedzenie sobie na pytanie: do kogo mówimy i jaki jest cel naszych działań. Np. jeśli chcemy pozyskać pracowników w danej branży, to stwórzmy reklamę dostosowaną do ich potrzeb i dobierzmy lokalizację do tego, gdzie faktycznie bywają takie osoby.
Zrozumieć potrzeby klientów
Rynek reklamy zewnętrznej, który według prognoz ma być wart 34,4 miliarda dolarów do 2027 roku, jest główną areną marketingową dla firm wykorzystujących dane do usprawnienia swoich działań reklamowych[2]. Aby wdrożyć kampanię OOH, marketerzy potrzebują dogłębnej wiedzy na temat odbiorców, rozpoznania preferencji co do kanału medialnego preferowanego przez klienta oraz zrozumienia zachowań konsumentów dotyczących produktu.
– Analityka danych odgrywa ogromne znaczenie w procesie dobierania odpowiedniej reklamy i jej późniejszej skuteczności. W personalizacji reklam na pewno pomogą nam nowe technologie – dodaje Robert Dąbrowski. – W ciągu ostatnich kilku lat w branży reklamy zewnętrznej nastąpiło szybkie przyjęcie nowych technologii. W ciągu najbliższych 3-5 lat spodziewamy się, że trend transformacji cyfrowej w branży outdoorowej jeszcze przyspieszy.
Reklamę zewnętrzną można spersonalizować za pomocą podstawowych cech demograficznych, takich jak wiek i płeć, czy ze względu na geolokalizację reklam. Poza podstawowymi danymi demograficznymi i gestami wykorzystuje się obecnie aparaty i technologię sztucznej inteligencji, które mogą identyfikować wyjątkowe cechy. Przykładem może być reklama w Stanach Zjednoczonych. Jeśli do nośnika podejdzie mężczyzna, który posiada brodę – wówczas wyświetli mu się reklama olejków do pielęgnacji brody.
– W Stanach pojawiają się już nowoczesne technologie angażujące w reklamę samych odbiorców. Al na stałe wkracza do świata reklamy między innymi po to, by skutecznej dobierać przekaz do grup docelowych – kończy Dąbrowski.
[1] https://www.convinceandconvert.com/digital-marketing/state-of-the-connected-customer-report/
[2] https://www.entrepreneur.com/growing-a-business/the-importance-of-data-in-outdoor-advertising/446185

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.