Czy wybór konkretnych dań zrewolucjonizuje rynek diet pudełkowych?
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka|ntfy.pl| |weronika.rudecka|ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
Segment cateringów dietetycznych, od kilku lat coraz popularniejszy, nie przestaje się rozwijać. Nice To Fit You, jedna z największych i najdłużej działających firm diet pudełkowych w Polsce, wprowadza właśnie nową ścieżkę zakupową w swojej aplikacji mobilnej, która umożliwia wybór już nie diet, ale konkretnych posiłków na 10 dni wprzód. Czy unowocześniane oferty diet pudełkowych będą stanowiły konkurencję dla restauracji? Czy cateringi mogą całkowicie odejść od zamówień opartych na pełnych dietach?
Z przeprowadzonych wśród klientów badań wynika, że głównymi powodami, dla których konsumenci sięgają dziś po dietę pudełkową, są wygoda i oszczędność czasu. Dzięki inwestycjom w technologie możliwości odpowiadania na te potrzeby jest coraz więcej i są coraz bardziej zaawansowane. Dowodzi tego opcja Select wprowadzona właśnie przez Nice To Fit You - markę, która była pionierem opcji wyboru menu na polskim rynku. Ścieżka zakupowa Select to kolejny krok w stronę jeszcze większej elastyczności. Pozwala na samodzielny wybór konkretnych posiłków z menu skomponowanego z ponad 40 dań każdego dnia lub domawianie ich do już istniejącej diety z poziomu aplikacji mobilnej. Składanie zamówienia przypomina wybór dań z restauracyjnego menu.
Czy to oznacza początek końca tradycyjnej diety pudełkowej, w której klient z góry zamawia dietę złożoną z trzech lub pięciu dań? – Bynajmniej. Wszystko zależy od tego, czym dla kogo jest wygoda. Dla niektórych będzie to pełne zdanie się na wiarygodną, certyfikowaną markę, zamówienie wybranej diety i niepoświęcanie już tematowi odżywiania zbędnego czasu. A dla innych będzie to opcja codziennych modyfikacji, dodawania posiłków, pełna swoboda wyboru tego, co konkretnie dostanie do jedzenia. Chcemy zapewniać naszym klientom pełne spektrum wyboru i w tym celu powstał Select – mówi Urszula Kupraszewicz, Chief Growth Officer Nice To Fit You.
Opcja zamawiania konkretnych posiłków niczym z restauracyjnego menu bez wątpienia wkracza na nowy obszar i będzie silniej konkurować z pozostałymi ofertami gastronomii z dowozem. Zwłaszcza że większość klientów, jak pokazuje praktyka, chętnie korzysta z możliwości personalizacji diety. W czerwcu br. 90% klientów Nice To Fit You chociaż raz skorzystało z opcji samodzielnego wyboru menu, a więc wymiany posiłku pierwotnie przypisanego do ich domyślnej diety. Jak zwraca uwagę Urszula Kupraszewicz, mocną stroną cateringu dietetycznego jest aspekt zdrowotny. – Przepisy diety pudełkowej opracowywane są nie tylko przez kucharzy, ale też dietetyków. Klient ma pewność, że otrzyma posiłek o dokładnym wyliczeniu kalorycznym, zbilansowany pod kątem wartości odżywczych. I wciąż może wybrać dokładnie to, na co ma ochotę, na dowolny dzień, na przykład specjalną okazję.
Jeśli chodzi o smak, to diety pudełkowe już od dawna skupiają wokół siebie wybitnych szefów kuchni, pasjonatów, członków takich organizacji, jak „Fundacja Klubu Szefów Kuchni”, sprowadzają oryginalne produkty z całego świata i współpracują z najlepszymi lokalnymi dostawcami. Być może więc nadchodzi czas dużych zmian już nie tylko w segmencie diet pudełkowych, ale całego online food delivery.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.