Czym stresują się polscy kierowcy zimą?
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Obawa, że ktoś inny straci panowanie nad swoim pojazdem to najczęściej wymieniany przez polskich kierowców powód stresu na zimowej drodze, wynika z badania Ipsos na zlecenie Goodyear [1]. Badanie pokazało też, że najważniejszym powodem zmiany opon na zimowe jest w Polsce kwestia bezpieczeństwa, choć co piąty kierowca zmienia je na ostatnią chwilę, gdy zmusi go do tego faktyczne nastanie zimowej aury za oknem.
Poza lękiem o utratę kontroli nad autem przez innego uczestnika ruchu, który wskazało 58% badanych, wysoko na liście obaw znalazły się także ryzyko związane z dłuższą drogą hamowania i zmniejszona przyczepność na ośnieżonych i oblodzonych drogach (po 56%). Inne popularne stresujące czynniki to ograniczona widoczność z powodu śniegu czy mgły (51%) i ryzyko utraty panowania nad własnym pojazdem (49%).
Badanie Ipsos objęło wraz z Polską siedem europejskich krajów, i we wszystkich krajach kierowcy uznali, że najważniejszym powodem wymiany opon na zimowe jest bezpieczeństwo, ponad takimi aspektami jak komfort jazdy czy obowiązkowe regulacje. W Polsce odsetek kierowców wskazujących na bezpieczeństwo wyniósł aż 76% i był najwyższy spośród badanych krajów, powyżej europejskiej średniej wynoszącej 66%.
Okazało się jednak, że aż co piąty polski kierowca (21%) zmienia opony na zimowe na ostatnią chwilę, reagując już na rzeczywiste objawy zimy, nie na prognozy. Zmianę opon w reakcji na prognozę pogody deklaruje grupa niemal dwa razy większa - 39% respondentów. Spora grupa kierowców (36%) twierdzi, że ma stały zaplanowany punkt w kalendarzu na zmianę opon, niezależnie od pogody czy prognoz.
Oczekuje się, że do roku 2029 [2] segment opon zimowych będzie zmniejszał się szacunkowo o 1,6% rocznie, ze względu na łagodniejsze zimy oraz postęp technologiczny i rozwój opon całorocznych, jednak opony zimowe nadal pozostają najlepszym wyborem dla wielu kierowców ze względu na powszechność zimowych warunków w wielu krajach na naszym kontynencie.
Jak wynika z badania [1], kierowcy jeżdżący na oponach zimowych uważają je za najbardziej odporne na śnieg i lód. Ponad połowa europejskich kierowców zgłasza też, że rzeczywiście napotyka takie warunki podczas jazdy – mimo nieco łagodniejszych zim, większość europejskich kierowców nadal doświadcza sytuacji, w których czuje się bardziej komfortowo na oponach zimowych.
Kierowcy poszukujący nowych opon zimowych mogą rozważyć nagradzany [3] model Goodyear UltraGrip Performance 3, który jest teraz dostępny w większej liczbie jednostek asortymentowych niż kiedykolwiek wcześniej, w tym niemal 40 nowych rozmiarach na obręcze o średnicy 19 cali i większe. Opona ta ma wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak technologia Snow Protect, ze zwiększoną liczbą krawędzi chwytnych w bieżniku, poprawiających przyczepność na śniegu, oraz Wet Grip+, która pozwala na skuteczne odprowadzanie wody na boki, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Model ten jest również dostosowany do potrzeb aut elektrycznych dzięki specjalnym funkcjom, które redukują hałas i zwiększają wydajność.
[1] Dane z badania przeprowadzonego w lutym 2024 r. przez Ipsos na zlecenie Goodyear. Badanie objęło 4550 kierowców (650 z każdego kraju) w krajach: Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Dania, Polska, Rumunia.
[2] Wewnętrzna ocena Goodyear oparta na modelu ekonometrycznym w 24 krajach Europy: Austria, kraje bałtyckie, Beneluks, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania.
[3] Test opon zimowych ADAC z 4 września 2024 r. ADAC winter tire test. Testowany rozmiar: 215/55R17. Pojazd testowy: Volkswagen T-Roc.
![Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL] Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/703287956/depositphotos-386621210-l,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sytuacja na rynku samochodów w Polsce korzystna dla branży leasingu i MŚP [RAPORT EFL]

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.