Komunikaty PR

Czym stresują się polscy kierowcy zimą?

2024-11-08  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro Prasowe Goodyear Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Do pobrania Goodyear ( 0.29 MB )

Obawa, że ktoś inny straci panowanie nad swoim pojazdem to najczęściej wymieniany przez polskich kierowców powód stresu na zimowej drodze, wynika z badania Ipsos na zlecenie Goodyear [1]. Badanie pokazało też, że najważniejszym powodem zmiany opon na zimowe jest w Polsce kwestia bezpieczeństwa, choć co piąty kierowca zmienia je na ostatnią chwilę, gdy zmusi go do tego faktyczne nastanie zimowej aury za oknem.

Poza lękiem o utratę kontroli nad autem przez innego uczestnika ruchu, który wskazało 58% badanych, wysoko na liście obaw znalazły się także ryzyko związane z dłuższą drogą hamowania i zmniejszona przyczepność na ośnieżonych i oblodzonych drogach (po 56%). Inne  popularne stresujące czynniki to ograniczona widoczność z powodu śniegu czy mgły (51%) i ryzyko utraty panowania nad własnym pojazdem (49%).

Badanie Ipsos objęło wraz z Polską siedem europejskich krajów, i we wszystkich krajach kierowcy uznali, że najważniejszym powodem wymiany opon na zimowe jest bezpieczeństwo, ponad takimi aspektami jak komfort jazdy czy obowiązkowe regulacje. W Polsce odsetek kierowców wskazujących na bezpieczeństwo wyniósł aż 76% i był najwyższy spośród badanych krajów, powyżej europejskiej średniej wynoszącej 66%.

Okazało się jednak, że aż co piąty polski kierowca (21%) zmienia opony na zimowe na ostatnią chwilę, reagując już na rzeczywiste objawy zimy, nie na prognozy. Zmianę opon w reakcji na prognozę pogody deklaruje grupa niemal dwa razy większa - 39% respondentów. Spora grupa kierowców (36%) twierdzi, że ma stały zaplanowany punkt w kalendarzu na zmianę opon, niezależnie od pogody czy prognoz.

Oczekuje się, że do roku 2029 [2] segment opon zimowych będzie zmniejszał się szacunkowo o 1,6% rocznie, ze względu na łagodniejsze zimy oraz postęp technologiczny i rozwój opon całorocznych, jednak opony zimowe nadal pozostają najlepszym wyborem dla wielu kierowców ze względu na powszechność zimowych warunków w wielu krajach na naszym kontynencie.

Jak wynika z badania [1], kierowcy jeżdżący na oponach zimowych uważają je za najbardziej odporne na śnieg i lód. Ponad połowa europejskich kierowców zgłasza też, że rzeczywiście napotyka takie warunki podczas jazdy – mimo nieco łagodniejszych zim, większość europejskich kierowców nadal doświadcza sytuacji, w których czuje się bardziej komfortowo na oponach zimowych.

Kierowcy poszukujący nowych opon zimowych mogą rozważyć nagradzany [3] model Goodyear UltraGrip Performance 3, który jest teraz dostępny w większej liczbie jednostek asortymentowych niż kiedykolwiek wcześniej, w tym niemal 40 nowych rozmiarach na obręcze o średnicy 19 cali i większe. Opona ta ma wiele innowacyjnych rozwiązań, takich jak technologia Snow Protect, ze zwiększoną liczbą krawędzi chwytnych w bieżniku, poprawiających przyczepność na śniegu, oraz Wet Grip+, która pozwala na skuteczne odprowadzanie wody na boki, zmniejszając ryzyko aquaplaningu. Model ten jest również dostosowany do potrzeb aut elektrycznych dzięki specjalnym funkcjom, które redukują hałas i zwiększają wydajność.

[1] Dane z badania przeprowadzonego w lutym 2024 r. przez Ipsos na zlecenie Goodyear. Badanie objęło 4550 kierowców (650 z każdego kraju) w krajach: Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja, Dania, Polska, Rumunia.

[2] Wewnętrzna ocena Goodyear oparta na modelu ekonometrycznym w 24 krajach Europy: Austria, kraje bałtyckie, Beneluks, Bułgaria, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania.

[3] Test opon zimowych ADAC z 4 września 2024 r. ADAC winter tire test. Testowany rozmiar: 215/55R17. Pojazd testowy: Volkswagen T-Roc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe Goodyear Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:30

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Rok 2024 był okresem wyzwań i zmian dla branży elektromobilności zarówno w Polsce jak i w Europie. Chociaż rynek samochodów elektrycznych nadal się rozwija, dynamika tego
Motoryzacja Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę
2024-12-16 | 19:30

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Allianz Partners, światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń i usług assistance oraz Mazda Motor Europe zawarły nową umowę partnerską w zakresie pomocy drogowej. Umowa konsoliduje i ujednolica
Motoryzacja Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
2024-12-13 | 09:35

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku

W sezonach 2025-2027 Goodyear pozostanie sponsorem tytularnym oraz wyłącznym dostawcą opon do najwyższej klasy wyścigów pojazdów ciężarowych, European Truck Racing

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.