Czysta3.VC i The Heart inwestują w polski fintech TSS
Fundusz Venture Capital Czysta3.VC i The Heart – korporacyjny „company builder”, którego strategicznym partnerem jest Mastercard, wspólnie zainwestowały w Trusted Software Services – spółkę z sektora fintech specjalizującą się w rozwiązaniach płatniczych.
Strategiczny partner dla branży transportowej
TSS to dostawca systemów płatniczych oferujących rozwiązania takie jak bilet elektroniczny, sprawdzarki kontrolerskie czy płatności bezgotówkowe dla Vendingu. Jest jednym z niewielu w Polsce dostawców terminali PAX i strategicznym partnerem tej marki na rynku transportowym. Brał udział we wdrożeniach największych projektów z zakresu płatności bezgotówkowych – m.in. w implementacji systemu MTT (Mass Transit Transaction). CEO spółki Adam Paczuski razem z CTO Bartłomiejem Połomskim mają doświadczenie w implementacjach systemów dla największych banków w Polsce. W lipcu fundusz Venture Capital Czysta3.VC oraz The Heart wspólnie zainwestowały w TSS, co otwiera firmę na zupełnie nowe możliwości.
Zarówno Czysta3.VC, jak i The Heart upatrują w koinwestycji w TSS wielu wspólnych korzyści. To oznacza między innymi możliwość korzystania z licencji produktowych czy nawiązania współpracy z nowymi dostawcami zaawansowanych technologii.
– Inwestycja w TSS wraz z naszym wsparciem merytorycznym otwiera przed spółką nowe perspektywy w zakresie wdrażania unikalnych projektów finansowych. Doskonale wpisuje się ona w nasz profil inwestycyjny – mówi Szymon Janiak, dyrektor zarządzający i współzałożyciel funduszu Czysta3.VC.
The Heart to korporacyjny „company builder”, który we współpracy z międzynarodowymi korporacjami tworzy niezależne startupy, produkty i usługi. – Nasza inwestycja w TSS to kolejny krok w rozwoju The Heart, jako lidera venture building w Polsce i regionie. Zainicjowana współpraca umożliwi nam rozwój budowanych biznesów w obszarze płatności bezgotówkowych i jeszcze większe dopasowanie narzędzi do potrzeb naszych klientów korporacyjnych czy startupów, które budujemy – podkreśla Maciej Marszałek, CEO The Heart.
Potencjał rozwoju na rynku europejskim dostrzegają również najwięksi dostawcy usług płatniczych, Tpay i PAX. – Za nami 10 lat na rynku i współpraca z ponad 50 tys. zarejestrowanych podmiotów. I nie zwalniamy! Od ponad roku z sukcesami obsługujemy płatności urządzeń samoobsługowych różnego rodzaju. Są to m.in. POS-y, maszyny vendingowe, parkomaty, biletomaty – mówi Juliusz Stawiński, New Business Development Director w Tpay, i dodaje: Nawiązaliśmy współpracę z TSS, ponieważ dostrzegamy ogromny potencjał w opracowywanych przez niego rozwiązaniach i koncepcjach biznesowych. Wpisują się one w naszą strategię budowy nowoczesnych i niezawodnych systemów obsługi płatności.
Jak dodaje Grzegorz Jaglarski, wiceprezes Novelpay dystrybutora PAX w Europie, rozwój TSS daje możliwość wykorzystania najnowszych technologii PAX – w szczególności w transporcie publicznym, który potrzebuje rozwiązań wygodnych i bezpiecznych dla pasażerów.
Miasta chcą kompleksowych systemów płatności
Doświadczenie The Heart i Czysta3.VC może być przydatne przy wdrażaniu systemów płatności bezgotówkowych w komunikacji zbiorowej. To odpowiedź na zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Coraz więcej osób odchodzi od gotówki i woli zapłacić zbliżeniowo, co skraca czas transakcji.
– We Wrocławiu od dłuższego czasu korzystamy z systemu płatności bezgotówkowych. W środkach komunikacji mieszczą się biletomaty, w których wystarczy opłacić przejazd – bez czekania na wydruk tradycyjnego biletu. W przypadku kontroli przykładamy swoją kartę do czytnika kontrolera. To całkowicie bezpieczne, bo dane są anonimowe, a kontroler ma dostęp wyłącznie do informacji, czy daną kartą został opłacony przejazd. Widzimy, że ten system się sprawdza. Jest bardzo komfortowy, a do tego zwiększa dostępność płatności za komunikację miejską – komentuje Maciej Bluj, były wiceprezydent Wrocławia i konsultant TSS w ramach wprowadzania rozwiązań Smart City. – W komunikacji miejskiej jest sporo miejsca na nowoczesne rozwiązania oparte na analityce, pomagające zarządzać ruchem w mieście. TSS opracował niedawno system Transit Optimizer, umożliwiający analizę i predykcję wykorzystania taboru komunikacji miejskiej. Na podstawie danych z terminali w autobusach i tramwajach będzie analizował bieżące wykorzystanie biletów i prognozował optymalne rozkłady komunikacji miejskiej.
W zachodniej Europie to już coraz częściej stosowany model. Przejazd komunikacją miejską traktujemy jak usługę – dlatego naturalne jest odejście od tradycyjnych, papierowych biletów na rzecz tych kodowanych na karcie płatniczej. Dla użytkowników to przede wszystkim wygodne i bezpieczne rozwiązanie.
Współpraca z partnerami z całej Europy
Współpraca z Czysta3.vc i The Heart to jednak przede wszystkim krok w kierunku rozbudowy sieci partnerów na skalę europejską. Coraz więcej miast decyduje się na unowocześnienie systemu opłat za komunikację publiczną, a mieszkańcy przyzwyczajają się do nowego sposobu płatności, utwierdzając się w przekonaniu, że to wygodne i bezpieczne rozwiązanie.
Coraz więcej osób korzysta z płatności bezgotówkowych – szczególnie tych zbliżeniowych. I to nie tylko w sklepach, gdzie używanie karty płatniczej od dawna jest już standardem – ale również w miastach: środkach transportu czy parkomatach.
– Mamy obecnie mocno rozwijający się rynek, który ma odpowiednie warunki do wdrażania kompleksowych rozwiązań płatniczych między innymi dla transportu publicznego. Miasta chcą nowoczesnych rozwiązań, a koinwestycja Czysta3.VC i The Heart – tak blisko współpracującego z Mastercard, pozwoli nam implementować innowacyjne i przyjazne dla użytkownika systemy – komentuje Adam Paczuski, CEO w TSS.
– Nasze rozwiązania są innowacyjne w skali europejskiej. Wierzymy, że pozwoli to nam tworzyć jeszcze bardziej zaawansowane technologie płatnicze, tym samym zdobywać zagraniczne rynki – dopowiada Bartłomiej Połomski, CTO w TSS.
SIGNIUS i MONDI rozpoczynają kolejny etap współpracy
Kompetencje przyszłości – jak przygotować specjalistów do rynku pracy który nadejdzie?
Salesforce: większość firm z sektora MŚP twierdzi, że AI zwiększa ich przychody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
13 grudnia br. w życie wchodzą zapisy unijnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów. Wprowadza ono szereg obowiązków dla producentów, ale też importerów czy sprzedawców dotyczących m.in. informowania o właściwościach oferowanych produktów czy reagowania na ewentualne wypadki z ich udziałem. Nowy akt prawny dostosowuje przepisy do nowych wyzwań związanych m.in. z rosnącą sprzedażą online.
Ochrona środowiska
Powodzie, susze i zanieczyszczenie rzek to największe zagrożenia wodne dla Polski. Brakuje specjalistów w tej dziedzinie
Zagrożenia związane z wodą pojawiają się w Polsce coraz częściej wraz ze wzrastającą częstotliwością występowania hydrologicznych zjawisk ekstremalnych, jak susze i powodzie. Problemem jest również niska jakość wody w rzekach – tylko 1,8 proc. naszych rzek ma wodę pierwszej klasy czystości, zdatnej do picia. Polska Akademia Nauk powołała Komitet Nauk o Wodzie i Gospodarki Wodnej. Jego celem jest przede wszystkim wypracowanie programu badawczego ukierunkowanego na bezpieczeństwo wodne Polski, diagnoza zagrożeń i propozycje skutecznych rozwiązań.
Transport
15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
Wypożyczalnie rowerów miejskich to już pełnoprawny element transportu publicznego w miastach. 15 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z nich codziennie. Do dyspozycji mieszkańców jest prawie 30 tys. rowerów w 130 miastach – wskazuje Nextbike. Przedstawiciele firmy podkreślają, że rowery publiczne to także duży potencjał dla reklamodawców. Obrandowanie miejskich jednośladów czy stacji zdaniem użytkowników jest znacznie mniej inwazyjne niż bilbordy czy ulotki.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.