Dassault Systèmes i obietnica zrównoważonego rozwoju
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że Science Based Targets initiative (SBTi) zatwierdziła cele redukcji emisji gazów cieplarnianych, które są zgodne zarówno z założeniami porozumienia paryskiego oraz wytycznymi SBTi. Dassault Systèmes zobowiązało się również do osiągnięcia zerowej emisji netto do roku 2040, aby wspomóc inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem w skali globalnej wykorzystując doświadczenie wirtualnych kopii bliźniaczych.
Zatwierdzone cele obejmują emisje generowane przez operacje Dassault Systèmes (zakresy 1 i 2) zgodnie z najbardziej ambitnymi celami porozumienia paryskiego, aby utrzymać globalne ocieplenie na poziomie 1,5°C. Cele emisji dla podróży służbowych, dojazdów pracowniczych i łańcucha wartości (zakres 3) są zgodne z wytycznymi SBTi.
Aby rekompensować pozostałe emisje oraz spełnić obietnice związane ze zrównoważonym rozwojem do roku 2040, Dassault Systèmes razem z koncernami przemysłowymi będzie opracowywać innowacyjne technologie bazujące na platformie 3DEXPERIENCE, a przy tym ukierunkowane na całkowite wyeliminowanie dwutlenku węgla z atmosfery.
Platforma 3DEXPERIENCE jest podstawą technologii wirtualnych kopii bliźniaczych oraz rozwiązaniem rewolucjonizującym najlepsze praktyki zarządzania cyklem życia produktów będące motorem napędowym transformacji w sektorze produkcji oraz służbie zdrowia, budownictwie i innych branżach gospodarki. Rozwiązanie to oferuje firmom nowe możliwości projektowania, rozwoju i dostarczania zrównoważonych innowacji klientom. Symulowanie scenariuszy z wykorzystaniem realnych danych na potrzeby testowania pomysłów oraz ich doskonalenie bez ryzyka, a także usprawnianie procesu generowania wartości pozwala redukować emisje i zużycie zasobów.
– Dassault Systèmes jest firmą opierającą swój rozwój na badaniach naukowych, a naszym celem jest zapewnienie harmonii między produktami, naturą i życiem. Platforma 3DEXPERIENCE oraz technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwala naszym klientom zmniejszyć ślad węglowy i działać na rzecz bardziej ekologicznej i zrównoważonej gospodarki. Wytyczyliśmy własną mapę drogową, aby zrealizować zatwierdzone cele emisji i neutralności węglowej – mówi Bernard Charlès, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes. – Dostarczając rozwiązania oraz najlepsze praktyki branżowe, pomagamy naszym klientom w transformacji ukierunkowanej na zrównoważony rozwój, zapewniając jednocześnie harmonię między produktami, naturą i życiem i mając swój wkład w realizację celów porozumienia paryskiego w ciągu najbliższej dekady.
Dassault Systèmes czyni starania, aby zrealizować cele porozumienia paryskiego i stawić czoła globalnym wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Poza ukierunkowaniem własnych operacji na zrównoważony rozwój oraz dostarczaniem klientom technologii niezbędnych do tworzenia innowacji, Dassault Systèmes współpracuje z szerokim gronem interesariuszy, aby minimalizować wpływ generowanych odpadów, konsumpcji i procesów przemysłowych na środowisko. W ostatnim czasie Dassault Systèmes zostało współzałożycielem Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej Cyfryzacji oraz inicjatywy Digital with Purpose GeSI. Firma została także ujęta w raporcie Corporate Knights 2021 Clean200 i otrzymała rating ESG AA od MSCI.
„Gratulujemy firmie Dassault Systèmes podjęcia ambitnych zobowiązań, ponieważ przyspieszają one działania na rzecz klimatu w ramach jej własnej działalności, ale także w operacjach dostawców i klientów” – powiedział Jonathan Sykes, prezes zarządu Carbon Intelligence, którego zespół wspierał przygotowanie strategii.
Szczegółowe informacje na temat celów Science-Based Targets oraz ram czasowych zerowej emisji netto można znaleźć na stronie internetowej firmy.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.