Deli2 wyznacza nowy kierunek w e-commerce na rynku FMCG
Deli2, pionier wśród e-sklepów w Polsce skupiający w jednym miejscu produkty spożywcze z wielu sklepów stacjonarnych i restauracji, rozwija skrzydła. Do 2024 roku platforma planuje dotrzeć do 10 mln klientów. Pomóc w tym mają innowacyjne technologie, na których zbudowana jest strona, tzn. jedna z wiodących platform e-Commerce Magento2 oraz jej integracja z systemem ERP SAP Business One, czy aplikacją logistyczną GeoTraxx. Dostępne dzięki nim narzędzia usprawniają logistykę zamówień i przyspieszają ich realizację. W ofercie e-sklepu znajdują się m.in. wysokiej jakości produkty lokalne oraz szeroki wybór delikatesowych smakołyków z różnych zakątków świata.
- Przygotowując projekt e-sklepu skupiliśmy się na aspektach technicznych strony, które mają przełożyć się na proste i intuicyjne zakupy z perspektywy Klienta, a co za tym idzie skalowalną sprzedaż oferty Deli2 z perspektywy spółki. Dzięki zastosowanym innowacyjnym technologiom – Magento2, czy SAP Business One, połączyliśmy nowoczesny system sklepowy z wydajnym systemem ERP oraz innowacyjnym narzędziem logistycznym, w pełni automatyzując większość procesów. Dzięki temu nasi klienci mogą realizować zakupy w sposób łatwy i szybki, a my do obsługi konsumentów nie potrzebujemy wielu magazynów, czy rozbudowanej administracji. Jesteśmy pod tym względem pionierem wśród e-sklepów w Polsce. Zainteresowanie naszą ofertą dynamicznie rośnie – mówi Marlena Żurawska-Szuter, Head of E-commerce w Deli2.pl.
Magento2 to jedna z najbardziej elastycznych, bogatych w funkcjonalności i niezawodnych platform sprzedażowych. Według licznych danych i raportów, Magento jest liderem wśród dostępnych na rynku platform e-Commerce. Z platformy tej korzysta obecnie ponad 300 000 sprzedawców na całym świecie. Popularność zawdzięcza ona m.in. swojej uniwersalności, wydajności oraz intuicyjnej obsłudze, która pozwala na sprawne zarządzanie e-sklepem. SAP Business One, czyli drugi system wykorzystywany przez Deli2, wspiera procesy księgowe, finansowe, czy zarządzanie gospodarką magazynową, system odpowiada m.in. za generowanie faktur, ich wysyłkę mailem do klientów oraz przypisanie dokumentów sprzedażowych do poszczególnych zamówień z uwzględnieniem ewentualnych zwrotów oraz edycji zamówienia. Dzięki tej zaawansowanej technologii, ewentualna rezygnacja z towaru jest prostym procesem dla kupującego. Całość automatyzacji zamyka aplikacja logistyczna GeoTraxx, która ułatwia kurierom zarówno odbiór towaru od dostawcy, jak i przygotowanie zadań z dostawą towaru do Klienta końcowego, z uwzględnieniem poszczególnych produktów, na które składa się zamówienie. A także optymalizując prace logistyka, wspomaga układania tras i rozdzielanie zadań.
Produkty zamówione w e-sklepie dostarczane są do klienta już następnego dnia, także w soboty. Wdrożone na platformie innowacyjne technologie usprawniają proces zakupów m.in. poprzez kalendarz dostaw, wybór godziny oraz terminu dostawy zakupionych produktów. Dostępna lista bestsellerów prezentuje produkty najczęściej wybierane przez innych konsumentów. Z kolei system powiadomień służy przesyłaniu na ich adres mailowy informacji o towarach niedostępnych, które wracają na stock w ofercie sklepu. Dużą dogodnością dla odwiedzających stronę Deli2 jest funkcjonalna lista zakupów. Dzięki niej, klienci mogą zapisać produkty, których zakup rozważają lub stworzyć listę zakupów z produktami kupowanymi regularnie, tym samym pomijając ich ponowne wyszukiwanie w sklepie, co usprawnia i przyspiesza dany proces zakupowy.
Deli2 realizuje zamówienia na terenie Warszawy i w jej okolicach, obsługując ponad 50 miejscowości wokół Warszawy, nawet w promieniu do 30 km. W przyszłości planowane jest zwiększenie zasięgu o kolejne lokalizacje na mapie Polski, przy założeniu dwóch aglomeracji rocznie. Do końca br. spółka chce zadebiutować we Wrocławiu, a następnie w latach 2022-2023 w aglomeracjach Trójmiasta, Poznania, Krakowa oraz GOP.
E-sklep współpracuje ze sprawdzonymi warszawskimi rzeźnikami oraz najlepszymi lokalnymi piekarniami. W jego ofercie znajdują się produkty spożywcze od ponad 30 brand’ ów, w tym najlepszych delikatesów, manufaktur, winiarni, sklepów z żywnością ekologiczną, czy znanych i cenionych restauracji.
- Rynek B2C ze względu na globalną sytuację w 2020 r. zyskał na popularności. Sprzedaż produktów oraz usług online objęła kolejne sektory, w tym rynek FMCG. W minionym czasie liczba osób korzystających z platform e-commerce znacznie wzrosła. Z prognoz wynika, że rozwój technologii i nowe nawyki konsumentów jeszcze bardziej umocnią pozycję handlu online. Nasza oferta jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jestem przekonany, że z miesiąca na miesiąc będzie notowała dynamiczny wzrost klientów – dodaje Marlena Żurawska-Szuter, Head of E-commerce w Deli2.pl.
Platforma działa od IV kwartału ubiegłego roku. Do 2024 r. e-sklep chce dotrzeć ze swoją ofertą do 10 mln klientów.
Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Płatności w HoReCa – cyfryzacja w akcji
COMP integratorem rozwiązań kaucyjnych dla sieci sklepów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Transport
Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa
Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.
Prawo
Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy
W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.