Destylarnia Belvedere z Żyrardowa przekazała 28 000 litrów spirytusu
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
agata.piekarz|havas.com| |agata.piekarz|havas.com
517057545
havaspr.pl
Polmos Żyrardów, producent wódki Belvedere, w trosce o bezpieczeństwo kraju i lokalnych społeczności, przeprowadzi akcję pomocową wspierającą służby walczące z koronawirusem. Firma przekazała nieodpłatnie 28 000 litrów spirytusu 96 proc., z którego zostanie wyprodukowane 40 000 litrów płynu do dezynfekcji o zawartości alkoholu 72 proc. Produkt, który powstanie we współpracy z fabryką Michelin w Olsztynie, w połowie maja trafi do ponad 200 placówek na terenie Warmii i Mazur oraz Żyrardowa.
Wyprodukowany płyn do dezynfekcji trafi łącznie do 189 placówek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz 22 na terenie powiatu żyrardowskiego w województwie mazowieckim. Beneficjentami akcji są m.in.: domy pomocy społecznej, szpitale, domy dziecka, noclegownie, hospicjum, policja czy straż pożarna. O pomoc w dotarciu do potrzebujących na terenie Warmii i Mazur organizatorzy poprosili największą organizację dobroczynną w kraju – Caritas Polska. Wśród partnerów akcji pomocowej znaleźli się także Warmińsko-Mazurski Związek Pracodawców Prywatnych, który uiścił opłatę za przetworzenie przekazanego spirytusu oraz Wojska Obrony Terytorialnej, które dostarczą gotowy produkt do wybranych placówek.
– Domy pomocy społecznej, hospicja, szpitale, czy domy dziecka to miejsca, które teraz szczególnie potrzebują naszego wsparcia. W tym trudnym momencie, bardziej niż kiedykolwiek, chcemy pokazać, jak ważni są dla nas najbardziej potrzebujący. Cieszymy się, że dzięki zorganizowanej akcji mamy swój wkład we wsparciu placówek ochrony zdrowia i lokalnych społeczności – mówi Jan Filocha, Dyrektor Generalny Polmos Żyrardów oraz wiceprezes ds. operacyjnych Destylarni Belvedere i dodaje – Nasza firma od początku epidemii angażuje się w działania mające na celu zahamowanie jej rozwoju. Na początku kwietnia przekazaliśmy nieodpłatnie 420 litrów spirytusu o zawartości alkoholu 70 proc. do 14 placówek zlokalizowanych w Żyrardowie. W ramach tej akcji wsparliśmy m.in. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej, Centrum Zdrowia Mazowsza Zachodniego czy Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej. Dodatkowo każdy pracownik Polmosu Żyrardów otrzymał środek do dezynfekcji na własne potrzeby.
Polmos Żyrardów od lat aktywnie angażuje się w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Destylarnia Belvedere z Żyrardowa jako pierwsza otrzymała dotację od Unii Europejskiej na dalsze wzmacnianie swoich działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Do kluczowych zrealizowanych celów proekologicznych marki zalicza się m.in. zmniejszenie emisji CO2 o 42 proc. od 2012 r. na każdy wyprodukowany litr spirytusu. Co więcej, Destylarnia Belvedere będzie kontynuować ograniczanie emisji, a w konsekwencji stanie się jedną z najbardziej ekologicznych na świecie.
O wódce Belvedere:
Stworzona z polskiego żyta, krystalicznie czystej wody i destylowana ogniem.
Belvedere nie zawiera żadnych dodatków, posiada certyfikat koszerności i produkowana jest zgodnie z regulacjami apelacji Polskiej Wódki.
Stworzona w jednej z najdłużej działających polskich gorzelni, produkującej wódkę od 1910 roku. Belvedere czerpie swoją wiedzę i mistrzostwo w obróbce żyta z 600-letniej polskiej historii produkcji wódki.
Belvedere to mistrzostwo wytwarzania żytniej wódki o wyrazistym smaku i charakterze. To elegancka wódka, w której odnajdziesz smak migdałów, wanilii i białego pieprzu. To wódka o słodkim, aksamitnym posmaku i gładkim, czystym finiszu.
Wódka Belvedere jest dystrybuowana w Polsce przez firmę Moët Hennessy.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Europosłowie za wydłużeniem finansowania krajowych planów odbudowy o 1,5 roku. Apelują o większą przejrzystość wydatków
Instrument na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – uruchomiony po pandemii COVID-19 – wygasa w sierpniu 2026 roku. Europosłowie w przyjętej niedawno rezolucji postulują, by przedłużyć ten termin o 18 miesięcy dla kluczowych projektów bliskich ukończenia. To szczególnie ważne dla Polski, która przez trzy lata – przez spór poprzedniego rządu z Komisją Europejską – miała zablokowany dostęp do środków z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Jednocześnie rezolucja wzywa do większej przejrzystości wydawanych funduszy.
Polityka
Prof. G. Kołodko: Druga prezydentura Trumpa zmienia Amerykę i świat na gorsze. Nie przyczynia się do rozwiązywania fundamentalnych światowych problemów

Zdaniem byłego wicepremiera i ministra finansów, prof. Grzegorz Kołodki, trumpizm wzmacnia pewne trendy nacjonalizmu, populizmu ekonomicznego i handlowego nie tylko w Ameryce, ale także w innych państwach. W ocenie ekonomisty Trump i trumpizm będą mieli negatywne skutki dla światowych procesów demograficznych, społecznych, kulturowych i ekonomicznych. Prezydentura Trumpa nie skupia się na rozwiązywaniu najważniejszych światowych problemów, takich jak m.in. migracja, zimna wojna, czy też ocieplenie klimatu.
Konsument
Branża opakowań nie traktuje unijnych regulacji jako zagrożenia. Widzi w nich impuls do rozwoju

W UE co roku wytwarza się ponad 2,2 mld t odpadów. Aby ograniczyć ich ilość, promowane jest przechodzenie na bardziej zrównoważony model, czyli gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach pakietu zmian prawnych ograniczających negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko nacisk położony jest w dużej mierze na producentów opakowań. Przedstawiciele branży podkreślają, że nowe regulacje to dla nich nie tylko nowe obowiązki, ale też okazja na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.