Destylarnia Belvedere z Żyrardowa przekazała 28 000 litrów spirytusu
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
agata.piekarz|havas.com| |agata.piekarz|havas.com
517057545
havaspr.pl
Polmos Żyrardów, producent wódki Belvedere, w trosce o bezpieczeństwo kraju i lokalnych społeczności, przeprowadzi akcję pomocową wspierającą służby walczące z koronawirusem. Firma przekazała nieodpłatnie 28 000 litrów spirytusu 96 proc., z którego zostanie wyprodukowane 40 000 litrów płynu do dezynfekcji o zawartości alkoholu 72 proc. Produkt, który powstanie we współpracy z fabryką Michelin w Olsztynie, w połowie maja trafi do ponad 200 placówek na terenie Warmii i Mazur oraz Żyrardowa.
Wyprodukowany płyn do dezynfekcji trafi łącznie do 189 placówek na terenie województwa warmińsko-mazurskiego oraz 22 na terenie powiatu żyrardowskiego w województwie mazowieckim. Beneficjentami akcji są m.in.: domy pomocy społecznej, szpitale, domy dziecka, noclegownie, hospicjum, policja czy straż pożarna. O pomoc w dotarciu do potrzebujących na terenie Warmii i Mazur organizatorzy poprosili największą organizację dobroczynną w kraju – Caritas Polska. Wśród partnerów akcji pomocowej znaleźli się także Warmińsko-Mazurski Związek Pracodawców Prywatnych, który uiścił opłatę za przetworzenie przekazanego spirytusu oraz Wojska Obrony Terytorialnej, które dostarczą gotowy produkt do wybranych placówek.
– Domy pomocy społecznej, hospicja, szpitale, czy domy dziecka to miejsca, które teraz szczególnie potrzebują naszego wsparcia. W tym trudnym momencie, bardziej niż kiedykolwiek, chcemy pokazać, jak ważni są dla nas najbardziej potrzebujący. Cieszymy się, że dzięki zorganizowanej akcji mamy swój wkład we wsparciu placówek ochrony zdrowia i lokalnych społeczności – mówi Jan Filocha, Dyrektor Generalny Polmos Żyrardów oraz wiceprezes ds. operacyjnych Destylarni Belvedere i dodaje – Nasza firma od początku epidemii angażuje się w działania mające na celu zahamowanie jej rozwoju. Na początku kwietnia przekazaliśmy nieodpłatnie 420 litrów spirytusu o zawartości alkoholu 70 proc. do 14 placówek zlokalizowanych w Żyrardowie. W ramach tej akcji wsparliśmy m.in. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej, Centrum Zdrowia Mazowsza Zachodniego czy Niepubliczne Zakłady Opieki Zdrowotnej. Dodatkowo każdy pracownik Polmosu Żyrardów otrzymał środek do dezynfekcji na własne potrzeby.
Polmos Żyrardów od lat aktywnie angażuje się w działania z obszaru społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Destylarnia Belvedere z Żyrardowa jako pierwsza otrzymała dotację od Unii Europejskiej na dalsze wzmacnianie swoich działań w zakresie zrównoważonego rozwoju. Do kluczowych zrealizowanych celów proekologicznych marki zalicza się m.in. zmniejszenie emisji CO2 o 42 proc. od 2012 r. na każdy wyprodukowany litr spirytusu. Co więcej, Destylarnia Belvedere będzie kontynuować ograniczanie emisji, a w konsekwencji stanie się jedną z najbardziej ekologicznych na świecie.
O wódce Belvedere:
Stworzona z polskiego żyta, krystalicznie czystej wody i destylowana ogniem.
Belvedere nie zawiera żadnych dodatków, posiada certyfikat koszerności i produkowana jest zgodnie z regulacjami apelacji Polskiej Wódki.
Stworzona w jednej z najdłużej działających polskich gorzelni, produkującej wódkę od 1910 roku. Belvedere czerpie swoją wiedzę i mistrzostwo w obróbce żyta z 600-letniej polskiej historii produkcji wódki.
Belvedere to mistrzostwo wytwarzania żytniej wódki o wyrazistym smaku i charakterze. To elegancka wódka, w której odnajdziesz smak migdałów, wanilii i białego pieprzu. To wódka o słodkim, aksamitnym posmaku i gładkim, czystym finiszu.
Wódka Belvedere jest dystrybuowana w Polsce przez firmę Moët Hennessy.

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.