Komunikaty PR

Diageo ogłasza globalny plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju

2020-11-25  |  11:00
Kontakt
Joanna Kowalczuk
Be Communications

ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
Do pobrania Diageo ( 0.04 MB )

Do 2030 roku plan nazwany SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS umożliwi firmie Diageo:

  • Dotarcie, za pośrednictwem jej marek, do 1 miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto (tzw. neutralności węglowej) w ramach działalności bezpośredniej firmy
  • Zwiększenie procentowego udziału kadry menedżerskiej ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%
  • Zużycie o 30% mniej wody w procesie przygotowywania każdego produktu

 

Dziś firma Diageo, twórca takich marek jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, ogłosiła 25 ambitnych celów w swoim planie "Society 2030: Spirit of Progress” (Strategia społeczna 2030), który ma wywrzeć pozytywny wpływ na świat do 2030 r., aby w tzw. Dekadzie Działań osiągnąć Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. Sustainable Development Goals, SDG).

Opierając się na długiej historii globalnego postępu w dziedzinie społecznej odpowiedzialności firmy (Environmental, Social and Corporate Governance), firma Diageo skoncentruje swoje działania w ciągu najbliższej dekady na trzech głównych obszarach, starannie wybranych w celu dostosowania do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: promowaniu odpowiedzialnego modelu konsumpcji alkoholu; wspieraniu integracji i różnorodności; i pionierskiego plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt).

Ivan Menezes, Chief Executive Diageo, powiedział: Jako firma o zasięgu globalnym zobowiązujemy się do odegrania istotnej roli w ochronie przyszłości planety i wyznaczenia innym drogi, którą będą podążać. Jestem niezmiernie dumny z dotychczasowych osiągnięć Diageo w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności, a ten nowy, ambitny plan działania będzie dla nas jeszcze większym wyzwaniem, które zmotywuje nas, by przed końcem 2030 osiągnąć więcej w ciągu tej krytycznej dekady.”

Najważniejsze informacje dotyczące planu SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS (Strategia społeczna 2030) obejmują:

Promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

  • Do 2030 roku Diageo, za pośrednictwem swoich marek, dotrze do ponad miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu;
  • Wpłynie na postawę 5 milionów kierowców, przekonując ich o braku akceptacji w kwestii prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu;
  • Będzie kontynuować działania edukacyjne, docierając do ponad 10 milionów ludzi z wiedzą na temat ryzyka, związanego ze spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie, poprzez wielokrotnie nagradzany program „SMASHED”, działający na wszystkich kontynentach.

Wspieranie integracji i różnorodności

  • Diageo, w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w zakresie wdrażania polityki różnorodności i włączania, wyznaczyło ambitny na tle branży cel: do 2030 r. zwiększyć wśród kadry menedżerskiej procentowy udział przedstawicieli ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%, a kobiet do 50%;
  • Diageo zapewni również szkolenia dla ponad 1,7 mln osób, aby pomóc w stworzeniu niewykluczającego i rozwijającego się z sukcesem sektora HoReCa.

Ivan Menezes kontynuował: „Wierzę, że ustalając cele związane z płcią i pochodzeniem etnicznym, które firma ma osiągnąć do 2030 r., możemy naprawdę przełamać bariery i pomóc w kształtowaniu bardziej różnorodnego i odnoszącego długoterminowe sukcesy biznesu oraz całego społeczeństwa”.

Pionierski plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt)

  • Diageo zobowiązało się działać na rzecz niskoemisyjnej przyszłości, wykorzystując w 100% energię odnawialną do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w ramach działalności bezpośredniej firmy oraz współpracując z dostawcami w celu zmniejszenia pośrednich emisji dwutlenku węgla o 50%;
  • Jako pierwszy krok w dążeniu do zerowego poziomu netto, prestiżowe szkockie destylarnie Diageo Oban i Royal Lochnagar staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do końca 2020 r., a w Indiach Diageo będzie dążyło do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2025 r.;
  • Do 2030 roku Diageo zagwarantuje, że w procesie wytwarzania każdego napoju zużyte zostanie o 30% mniej wody niż dotychczas i osiągnięty zostanie pozytywny wpływ na ilość wody w społecznościach, w których występuje jej niedobór; 
  • Diageo zrealizuje również ponad 150 projektów wodnych dla społeczności na całym świecie, w tym zapewni dostęp do czystej wody, warunków sanitarnych i higieny;
  • Diageo wesprze ponad 150 000 drobnych rolników poprzez zapoznanie ich z technikami rolniczymi, które pomogą w regeneracji gruntów i budowaniu różnorodności biologicznej;
  • Diageo zapewni, że do 2030 roku w opakowaniach z tworzyw sztucznych firma będzie wykorzystywała materiały pochodzące w 100% z recyklingu oraz że 100% opakowań Diageo będzie w większości nadawać się do recyklingu.

Dzisiaj Diageo uruchamia również globalną platformę Zrównoważone Rozwiązania (Sustainable Solutions), która zapewni finansowanie pozakapitałowe start-up’om i firmom technologicznym, aby mogły stanowić dla Diageo wsparcie we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Projekt powstał, aby wspierać małe firmy i przedsiębiorców w ich rozwoju i komercjalizacji tworzonych przez nie innowacji. Aby  partnerzy mogli w pełni uruchomić swój potencjał, Diageo zobowiązało się dzielić się z nimi swoim doświadczeniem i dostępem do globalnych zasobów.

Ewan Andrew, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i prezes Diageo Supply & Procurement, powiedział: „Niezbędne jest, abyśmy zaczęli działać teraz, jeśli w przyszłości chcemy zachować wspaniały świat, w którym teraz wspólnie żyjemy. Jestem dumny, że zmniejszyliśmy już o połowę nasz własny ślad węglowy i że do 2030 r. zamierzamy posunąć się dalej, stając się neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki destylarniom Oban i Royal Lochnagar, które do końca roku będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, jesteśmy  w tej materii liderem ”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Be Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną Biuro prasowe
2024-07-11 | 14:00

Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną

Amazon, globalny lider w dziedzinie technologii i handlu elektronicznego, już w 2023 r. zasilał całą swoją globalną działalność – w tym centra danych, budynki
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
2024-06-21 | 10:20

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.

Przemysł spożywczy

Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja

Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.

Ochrona środowiska

Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku

Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.