Komunikaty PR

Diageo ogłasza globalny plan działań na rzecz zrównoważonego rozwoju

2020-11-25  |  11:00
Kontakt
Joanna Kowalczuk
Be Communications

ul. Kijowska 5
03-738 Warszawa
j.kowalczuk|becomms.pl| |j.kowalczuk|becomms.pl
+48 603 98 18 72
www.becomms.pl
Do pobrania Diageo ( 0.04 MB )

Do 2030 roku plan nazwany SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS umożliwi firmie Diageo:

  • Dotarcie, za pośrednictwem jej marek, do 1 miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu
  • Osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto (tzw. neutralności węglowej) w ramach działalności bezpośredniej firmy
  • Zwiększenie procentowego udziału kadry menedżerskiej ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%
  • Zużycie o 30% mniej wody w procesie przygotowywania każdego produktu

 

Dziś firma Diageo, twórca takich marek jak Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness, ogłosiła 25 ambitnych celów w swoim planie "Society 2030: Spirit of Progress” (Strategia społeczna 2030), który ma wywrzeć pozytywny wpływ na świat do 2030 r., aby w tzw. Dekadzie Działań osiągnąć Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ (ang. Sustainable Development Goals, SDG).

Opierając się na długiej historii globalnego postępu w dziedzinie społecznej odpowiedzialności firmy (Environmental, Social and Corporate Governance), firma Diageo skoncentruje swoje działania w ciągu najbliższej dekady na trzech głównych obszarach, starannie wybranych w celu dostosowania do Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ: promowaniu odpowiedzialnego modelu konsumpcji alkoholu; wspieraniu integracji i różnorodności; i pionierskiego plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt).

Ivan Menezes, Chief Executive Diageo, powiedział: Jako firma o zasięgu globalnym zobowiązujemy się do odegrania istotnej roli w ochronie przyszłości planety i wyznaczenia innym drogi, którą będą podążać. Jestem niezmiernie dumny z dotychczasowych osiągnięć Diageo w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności, a ten nowy, ambitny plan działania będzie dla nas jeszcze większym wyzwaniem, które zmotywuje nas, by przed końcem 2030 osiągnąć więcej w ciągu tej krytycznej dekady.”

Najważniejsze informacje dotyczące planu SOCIETY ‘2030: SPIRIT of PROGRESS (Strategia społeczna 2030) obejmują:

Promowanie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu

  • Do 2030 roku Diageo, za pośrednictwem swoich marek, dotrze do ponad miliarda ludzi z przekazem o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu;
  • Wpłynie na postawę 5 milionów kierowców, przekonując ich o braku akceptacji w kwestii prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu;
  • Będzie kontynuować działania edukacyjne, docierając do ponad 10 milionów ludzi z wiedzą na temat ryzyka, związanego ze spożywaniem alkoholu przez osoby niepełnoletnie, poprzez wielokrotnie nagradzany program „SMASHED”, działający na wszystkich kontynentach.

Wspieranie integracji i różnorodności

  • Diageo, w oparciu o dotychczasowe doświadczenia w zakresie wdrażania polityki różnorodności i włączania, wyznaczyło ambitny na tle branży cel: do 2030 r. zwiększyć wśród kadry menedżerskiej procentowy udział przedstawicieli ze zróżnicowanych etnicznie środowisk do 45%, a kobiet do 50%;
  • Diageo zapewni również szkolenia dla ponad 1,7 mln osób, aby pomóc w stworzeniu niewykluczającego i rozwijającego się z sukcesem sektora HoReCa.

Ivan Menezes kontynuował: „Wierzę, że ustalając cele związane z płcią i pochodzeniem etnicznym, które firma ma osiągnąć do 2030 r., możemy naprawdę przełamać bariery i pomóc w kształtowaniu bardziej różnorodnego i odnoszącego długoterminowe sukcesy biznesu oraz całego społeczeństwa”.

Pionierski plan zrównoważonego rozwoju "od ziarna do szkła" (od momentu pozyskiwania surowców po finalny produkt)

  • Diageo zobowiązało się działać na rzecz niskoemisyjnej przyszłości, wykorzystując w 100% energię odnawialną do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w ramach działalności bezpośredniej firmy oraz współpracując z dostawcami w celu zmniejszenia pośrednich emisji dwutlenku węgla o 50%;
  • Jako pierwszy krok w dążeniu do zerowego poziomu netto, prestiżowe szkockie destylarnie Diageo Oban i Royal Lochnagar staną się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do końca 2020 r., a w Indiach Diageo będzie dążyło do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2025 r.;
  • Do 2030 roku Diageo zagwarantuje, że w procesie wytwarzania każdego napoju zużyte zostanie o 30% mniej wody niż dotychczas i osiągnięty zostanie pozytywny wpływ na ilość wody w społecznościach, w których występuje jej niedobór; 
  • Diageo zrealizuje również ponad 150 projektów wodnych dla społeczności na całym świecie, w tym zapewni dostęp do czystej wody, warunków sanitarnych i higieny;
  • Diageo wesprze ponad 150 000 drobnych rolników poprzez zapoznanie ich z technikami rolniczymi, które pomogą w regeneracji gruntów i budowaniu różnorodności biologicznej;
  • Diageo zapewni, że do 2030 roku w opakowaniach z tworzyw sztucznych firma będzie wykorzystywała materiały pochodzące w 100% z recyklingu oraz że 100% opakowań Diageo będzie w większości nadawać się do recyklingu.

Dzisiaj Diageo uruchamia również globalną platformę Zrównoważone Rozwiązania (Sustainable Solutions), która zapewni finansowanie pozakapitałowe start-up’om i firmom technologicznym, aby mogły stanowić dla Diageo wsparcie we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu dostaw. Projekt powstał, aby wspierać małe firmy i przedsiębiorców w ich rozwoju i komercjalizacji tworzonych przez nie innowacji. Aby  partnerzy mogli w pełni uruchomić swój potencjał, Diageo zobowiązało się dzielić się z nimi swoim doświadczeniem i dostępem do globalnych zasobów.

Ewan Andrew, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju i prezes Diageo Supply & Procurement, powiedział: „Niezbędne jest, abyśmy zaczęli działać teraz, jeśli w przyszłości chcemy zachować wspaniały świat, w którym teraz wspólnie żyjemy. Jestem dumny, że zmniejszyliśmy już o połowę nasz własny ślad węglowy i że do 2030 r. zamierzamy posunąć się dalej, stając się neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla. Dzięki destylarniom Oban i Royal Lochnagar, które do końca roku będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, jesteśmy  w tej materii liderem ”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Be Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych

5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.

Problemy społeczne

Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.