Komunikaty PR

Digital Audio, agencja oraz sieć reklamowa w podkastach startuje oficjalnie.

2021-03-08  |  16:30
Biuro prasowe

Digital Audio specjalizuje się w realizacji kampanii reklamowych w podkastach. Dla reklamodawców oferuje możliwość pojawienia się w dziesiątkach podkastów o różnorodnej tematyce, za pomocą ujednoliconych formatów reklamowych. Dla podkasterów jest to szansa, aby udostępnić swoje medium szerokiemu spektrum reklamodawców przy uszanowaniu charakterystyki tego medium.

Digital Audio powstaje według koncepcji sieci reklamowej, czyli jednoczy pod jednym parasolem podkasty z różnych kategorii, od Lifestyle, przez Naukę, Sport, Rozrywkę po Biznes i IT, oraz aktywnie poszukuje reklamodawców, dbając o promocje, sprzedaż, zarządzanie oraz rozliczenie kampanii.

W budowaniu oferty staraliśmy się jak najwięcej czerpać z rynku amerykańskiego. Tam wg IAB i badania „Podcast Ad Revenue Study” z lipca 2020, rynek reklamy w podkastach rośnie r/r o 50 proc. 54 proc. to reklamy „direct responsowe”, 42 proc. to reklamy budujące świadomość marki. Ponad 44 proc. maja reklamy trwające miedzy 30 a 60 sekund, natomiast szybko rośnie udział reklam krótszych.

Aby uprościć proces planowania kampanii w podkastach, do dyspozycji reklamodawców oddajemy dwa formaty reklamowe: „host read” czyli wzmianka, oraz „współpraca”. Host read to „tekst reklamowy przeczytany przez podkastera, do 150 słów, do 1 minuty, oraz umiejscowiony w pierwszych 5 minutach podkastu”. To tez dominujący w USA format, wykorzystywany w 66 proc. kampanii. We wzmiance może pojawić się dedykowany kod zniżkowy czy link do zakupu produktów i usług, który pojawi się w opisie odcinka. Jako współpracę określamy kampanie, gdzie w podkaście testowany jest produkt lub usługa, konkurs, wywiad z przedstawicielem Klienta lub każda inna niestandardowa aktywność.

Digital Audio jest marką w ramach agencji Mobile Rockets, w przyszłości być może stanie się dedykowaną spółką. Startup przeszedł również pozytywną weryfikację oraz ścieżkę akceleracyjną w [m]Spark. Oprócz budowy sieci chcemy zajmować się tez każdym aspektem digital audio, np. personalizowanymi reklamami dynamicznymi w programmatic. To kampanie, gdzie każda reklama jest dopasowana do profilu słuchacza na bazie demografii lub uzależniona od warunków zewnętrznych, czasu czy miejsca.

„Słuchacze podkastów to bardzo specyficzna grupa docelowa, ludzie aktywni zawodowo i prywatnie, uprawiający sport oraz mający ciekawe zainteresowania. Jednocześnie podkasty to medium które charakteryzuje się unikatową więzią miedzy słuchaczem a podkasterem. Są to odbiorcy niejako elitarni, dalecy od masowego YouTube.” – mówi Marek Mysłek, Project Executive w Digital Audio.

„Pomysł na firmę zajmującą się reklamą w podkastach pojawił się już w 2013 roku, jednak jakościowych podkastów było mało, a świadomość istnienia tego medium wśród reklamodawców - zerowa. Dopiero rodziła się idea influencer marketingu. Później próbowaliśmy zbudować subagencje pod marką EchoLab, jednak nie osiągnęliśmy odpowiedniej masy. Teraz gdy podkasting jest w wyraźnym trendzie rosnącym, mamy pewność, że budowa produktu reklamowego w tym medium może przynieść benefity zarówno markom, jak i podkasterom.” - komentuje Bartosz Drozdowski, założyciel Digital Audio.

Już w 2019 roku, wg badania Publicis Groupe dla Tandem Media, co czwarty internauta w Polsce słuchał podkastów, 38 proc. to ludzie w wieku 25-34, 26 proc. - 35-44. 73 proc. fanów podkastów używa smartfona do konsumpcji tego medium, 60 proc. korzysta ze słuchawek co czyni przekaz na pewno zauważonym i bezpośrednim.

Obecnie mamy podpisane umowy z około trzydziestoma podkastami. Stale jesteśmy w kontakcie z setkami nowych. Aktualnie aktywnie pracujemy nad pozyskaniem reklamodawców m.in. dla Zaprojektuj Swoje Życie, Skuteczny Marketing i Porozmawiajmy o IT (z kategorii Biznes i IT), Podcast RADIOaktywny, How to żyć, Sznurowadła Myśli (Llifestyle), YesWas, Bo czemu nie? (Technologia), Prawdziwe Zbrodnie, Grysław, Zmacznego, Rozgrywka, Zabawy Jedzeniem (Rozrywka). W portfolio są także podkasty sportowe, np. „Podkast Rowerowy”, czy naukowe – „W związku z życiem” oraz wiele innych.

Świetnym przykładem dobrej kampanii reklamowej w podkastach może być przeprowadzona przez nas akcja dla FIBARO na łamach „YES WAS PODCAST”. FIBARO to globalna marka działająca w branży IoT (Internetu Rzeczy) oraz lider rynku smart home. Kampania obejmowała dwa odcinki oraz zawierała w sobie zarówno „host read”, ale także konkurs gdzie jeden ze słuchaczy wygrał zestaw akcesoriów dla inteligentnego domu. W drugim odcinku przedstawiciel FIBARO przez ponad godzinę rozmawiał z podkasterami na temat technologii smart home, w tym IoT czy 5G.

Ambicją Digital Audio jest stanie się domyślnym wyborem dla reklamy w podkastach dla agencji, klientów końcowych oraz z drugiej strony: podkasterów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Bankowość

Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.

Prawo

Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.