Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne środowisku.
W listopadowo-grudniowym czasie detaliści stoją przed jednoczesną szansą i zagrożeniem: jak wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcić rosnącą liczbę klientów do kupna akurat ich produktów? Jednym ze sposobów na wzmocnienie obecności marki jest wykorzystanie displayów.
Zakupy w sklepach stacjonarnych nadal bardziej popularne
Dane DS Smith wskazują, że 52 proc. konsumentów pomimo pandemii nadal woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych. W tego rodzaju sklepach najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu, a także żywność i napoje. W tej ostatniej kategorii różnica jest naprawdę znacząca i wynosi 83 proc. do 17 proc. na korzyść sklepów stacjonarnych[1]. Najlepiej to zaobserwować w przedświątecznym okresie, gdy zwiększa się liczba odwiedzających w sklepach.
Producenci, szczególnie wyżej wspomnianych artykułów, traktują czas przed świętami Bożego Narodzenia jako szansę na zwiększenie sprzedaży i zaistnienie w koszykach klientów. Z tego względu sklepy są ozdabiane nie tylko świątecznymi ozdobami, lecz także różnorodnymi materiałami POS (point of sale). Najczęściej klienci spotykają się z woblerami, ekspozytorami, standami, hangerami czy displayami.
Wielkogabarytowe, efektowne i… przyjazne środowisku
DS Smith, wiodący producent ekologicznych opakowań, odpowiada na potrzeby klientów i projektuje rozwiązania tworzone na miarę. Ciekawym przykładem jest ostatnia współpraca z Intersnack Polska, producentem słonych przekąsek, orzechów i masła orzechowego, który szukał rozwiązania wspierającego sprzedaż. W tym celu DS Smith zaproponował displaye w kształcie kociołka pełnego prażonych chipsów. Topper z nadrukiem offsetowym sprawił, że produkt był wyraźnie i apetycznie eksponowany. Pomimo swojej wielkości displaye były bardzo łatwe w złożeniu i lekkie dzięki zastosowaniu tektury. Spakowany display zajmował niewiele miejsca, można go było łatwo spakować i w większej ilości przewieźć w bagażniku samochodu osobowego.
Niecodzienne kształty displayów są coraz częściej wykorzystywane szczególnie w okresie świątecznym. Projektowane są displaye w kształcie choinek, ozdób świątecznych czy prezentów. Słowem takie, które przekonają klientów, że ich produkt nieodłącznie kojarzy się ze świętami. Teatralizacje często są przygotowywane z tradycyjnego standu i dodatkowych topperów i ścianek. Dzięki możliwości kilkakrotnego wykorzystania niektórych elementów producenci mogą liczyć na efektywność kosztową i środowiskową. Na taki wybór zdecydowała się marka Nestle, która planuje postawić displaye w świątecznych kolorach i kształtach w największych sklepach w Polsce.
– Promocja w punkcie sprzedaży jest szczególnie istotna w okresie świątecznym – marki zabiegają o uwagę konsumenta, a konkurencja jest bardzo nasilona, szczególnie w kategorii słodyczy – komentuje Agnieszka Trochimczuk, Shopper Activation Specialist w Nestlé Polska S.A. – Ciekawe kształty, wielkoformatowe ekspozycje, żywe kolory ze świątecznymi akcentami mają sprawiać, by kupowało się łatwo i przyjemnie. Jednak w tym świątecznym „szaleństwie” nie możemy zapominać o efektywności kosztowej i środowiskowej. Jednomateriałowe standy z modułami promocyjnymi pozwalają nam optymalnie planować nasze działania promocyjne – dodaje.
– Kreatywne rozwiązania pozwalają wyróżnić się pośród konkurencji, ale coraz istotniejszym czynnikiem jest zgodność z ekologią. Jak wynika z naszych badań, już ponad jedna czwarta konsumentów (27 proc.) przyznaje, że przestała kupować produkty konkretnych marek, ponieważ ich opakowania nie były zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To samo tyczy się ich materiałów promocyjnych. Jako dostawca displayów cały czas udoskonalamy produkty zgodnie z GOZ. Ostatnio wprowadziliśmy EKO-logiczne POS-y złożone z papierowych listew cenowych, tekturowych haków i papierowych mocowań na półki, dzięki czemu w pełni nadają się do recyklingu – mówi Aneta Szkoła, Dyrektor Zakładu Produkcji Displayów w DS Smith Polska.
Wszystkie produkty DS Smith są łatwe w złożeniu i nie zabierają dużo miejsca, dzięki czemu firmy minimalizują liczbę przejazdów, a co za tym idzie, emisję niepotrzebnego dwutlenku węgla. Displaye są projektowane tak, aby mogły być wielokrotnie użyte. Jest to możliwe dzięki wymiennym częściom lub dwustronnemu zadrukowaniu toppera w dwóch wersjach językowych.
W kierunku neutralności klimatycznej
W tym roku DS Smith ogłosiło, że do 2050 r. planuje osiągnąć zerową emisję netto, a do 2030 r. zredukować ją o 40 proc. Ostatnio jako pierwsza w branży opakowaniowej firma zaprezentowała tzw. Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), które pozwalają klientom ocenić, czy stosowane przez nich opakowania są przyjazne dla środowiska. Rok wcześniej firma wraz z Fundacją Ellen MacArthur wprowadziła na rynek Zasady Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Principles), polegające na pomocy firmom w eliminowaniu odpadów i zanieczyszczeń, utrzymaniu produktów i materiałów w użyciu oraz w regeneracji systemów naturalnych.
1 Deloitte, Zakupy świąteczne 2020 r.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.