Displaye sprawdzonym sposobem na wsparcie sprzedaży w sezonie świątecznym
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
70 proc. decyzji zakupowych jest podejmowanych w sklepach, dlatego nic dziwnego, że większość producentów wykorzystuje displaye, aby zwiększyć widoczność swoich produktów w punktach sprzedaży. DS Smith, wiodący dostawca proekologicznych rozwiązań, pomaga detalistom tworzyć rozwiązania, które będą efektowne wizualnie i jednocześnie przyjazne środowisku.
W listopadowo-grudniowym czasie detaliści stoją przed jednoczesną szansą i zagrożeniem: jak wyróżnić się spośród konkurencji i zachęcić rosnącą liczbę klientów do kupna akurat ich produktów? Jednym ze sposobów na wzmocnienie obecności marki jest wykorzystanie displayów.
Zakupy w sklepach stacjonarnych nadal bardziej popularne
Dane DS Smith wskazują, że 52 proc. konsumentów pomimo pandemii nadal woli robić zakupy w sklepach stacjonarnych. W tego rodzaju sklepach najczęściej kupujemy kosmetyki i perfumy, dobra luksusowe, produkty do domu, a także żywność i napoje. W tej ostatniej kategorii różnica jest naprawdę znacząca i wynosi 83 proc. do 17 proc. na korzyść sklepów stacjonarnych[1]. Najlepiej to zaobserwować w przedświątecznym okresie, gdy zwiększa się liczba odwiedzających w sklepach.
Producenci, szczególnie wyżej wspomnianych artykułów, traktują czas przed świętami Bożego Narodzenia jako szansę na zwiększenie sprzedaży i zaistnienie w koszykach klientów. Z tego względu sklepy są ozdabiane nie tylko świątecznymi ozdobami, lecz także różnorodnymi materiałami POS (point of sale). Najczęściej klienci spotykają się z woblerami, ekspozytorami, standami, hangerami czy displayami.
Wielkogabarytowe, efektowne i… przyjazne środowisku
DS Smith, wiodący producent ekologicznych opakowań, odpowiada na potrzeby klientów i projektuje rozwiązania tworzone na miarę. Ciekawym przykładem jest ostatnia współpraca z Intersnack Polska, producentem słonych przekąsek, orzechów i masła orzechowego, który szukał rozwiązania wspierającego sprzedaż. W tym celu DS Smith zaproponował displaye w kształcie kociołka pełnego prażonych chipsów. Topper z nadrukiem offsetowym sprawił, że produkt był wyraźnie i apetycznie eksponowany. Pomimo swojej wielkości displaye były bardzo łatwe w złożeniu i lekkie dzięki zastosowaniu tektury. Spakowany display zajmował niewiele miejsca, można go było łatwo spakować i w większej ilości przewieźć w bagażniku samochodu osobowego.
Niecodzienne kształty displayów są coraz częściej wykorzystywane szczególnie w okresie świątecznym. Projektowane są displaye w kształcie choinek, ozdób świątecznych czy prezentów. Słowem takie, które przekonają klientów, że ich produkt nieodłącznie kojarzy się ze świętami. Teatralizacje często są przygotowywane z tradycyjnego standu i dodatkowych topperów i ścianek. Dzięki możliwości kilkakrotnego wykorzystania niektórych elementów producenci mogą liczyć na efektywność kosztową i środowiskową. Na taki wybór zdecydowała się marka Nestle, która planuje postawić displaye w świątecznych kolorach i kształtach w największych sklepach w Polsce.
– Promocja w punkcie sprzedaży jest szczególnie istotna w okresie świątecznym – marki zabiegają o uwagę konsumenta, a konkurencja jest bardzo nasilona, szczególnie w kategorii słodyczy – komentuje Agnieszka Trochimczuk, Shopper Activation Specialist w Nestlé Polska S.A. – Ciekawe kształty, wielkoformatowe ekspozycje, żywe kolory ze świątecznymi akcentami mają sprawiać, by kupowało się łatwo i przyjemnie. Jednak w tym świątecznym „szaleństwie” nie możemy zapominać o efektywności kosztowej i środowiskowej. Jednomateriałowe standy z modułami promocyjnymi pozwalają nam optymalnie planować nasze działania promocyjne – dodaje.
– Kreatywne rozwiązania pozwalają wyróżnić się pośród konkurencji, ale coraz istotniejszym czynnikiem jest zgodność z ekologią. Jak wynika z naszych badań, już ponad jedna czwarta konsumentów (27 proc.) przyznaje, że przestała kupować produkty konkretnych marek, ponieważ ich opakowania nie były zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. To samo tyczy się ich materiałów promocyjnych. Jako dostawca displayów cały czas udoskonalamy produkty zgodnie z GOZ. Ostatnio wprowadziliśmy EKO-logiczne POS-y złożone z papierowych listew cenowych, tekturowych haków i papierowych mocowań na półki, dzięki czemu w pełni nadają się do recyklingu – mówi Aneta Szkoła, Dyrektor Zakładu Produkcji Displayów w DS Smith Polska.
Wszystkie produkty DS Smith są łatwe w złożeniu i nie zabierają dużo miejsca, dzięki czemu firmy minimalizują liczbę przejazdów, a co za tym idzie, emisję niepotrzebnego dwutlenku węgla. Displaye są projektowane tak, aby mogły być wielokrotnie użyte. Jest to możliwe dzięki wymiennym częściom lub dwustronnemu zadrukowaniu toppera w dwóch wersjach językowych.
W kierunku neutralności klimatycznej
W tym roku DS Smith ogłosiło, że do 2050 r. planuje osiągnąć zerową emisję netto, a do 2030 r. zredukować ją o 40 proc. Ostatnio jako pierwsza w branży opakowaniowej firma zaprezentowała tzw. Wskaźniki Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Metrics), które pozwalają klientom ocenić, czy stosowane przez nich opakowania są przyjazne dla środowiska. Rok wcześniej firma wraz z Fundacją Ellen MacArthur wprowadziła na rynek Zasady Projektowania dla Obiegu Zamkniętego (Circular Design Principles), polegające na pomocy firmom w eliminowaniu odpadów i zanieczyszczeń, utrzymaniu produktów i materiałów w użyciu oraz w regeneracji systemów naturalnych.
1 Deloitte, Zakupy świąteczne 2020 r.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Rząd zapowiada nową strategię wspierającą polski kapitał. Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji państwowych
Premier Donald Tusk podczas otwarcia wiosennej odsłony Europejskiego Forum Nowych Idei zapowiedział nową politykę gospodarczą, opartą na odbudowie i repolonizacji krajowej gospodarki. Przy wyborze wykonawców w państwowych inwestycjach mają być promowane polskie firmy, a zadaniem administracji ma być dbanie o interes narodowy. – Wydaje mi się, że powinniśmy jednak przede wszystkim patrzeć na to, kto i jak skutecznie będzie wspierał polskie firmy, inwestycje, bo to jest to, czego potrzebujemy – ocenia dr Henryka Bochniarz, przewodnicząca Rady Głównej Konfederacji Lewiatan.
Finanse
Członek RPP spodziewa się obniżki stóp procentowych już w maju, może nawet o 50 pb. Potem dyskusja o kolejnej obniżce możliwa w lipcu

Nie najlepsze dane z gospodarki w I kwartale roku oraz inflacja o połowę niższa niż w chwili ostatniej obniżki stóp – to zdaniem Ludwika Koteckiego, członka RPP, wystarczająco mocne powody przemawiające za cięciem kosztu pieniądza już na majowym posiedzeniu. W grze może być nawet 50 punktów bazowych na początek, a do końca roku dwa razy tyle. Podwyższona niepewność w globalnej gospodarce spowodowana polityką administracji w Waszyngtonie to dodatkowy czynnik, który powinien wesprzeć decyzję o poluzowaniu polityki pieniężnej.
Prawo
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP. Urząd zyska nowe kompetencje

Zgodnie z procedowaną ustawą Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców stanie się Rzecznikiem Praw Przedsiębiorców i zyska nowe uprawnienia. Wśród nich najważniejsze to możliwość reprezentowania wszystkich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości, i rolników, a także inicjatywa ustawodawcza. Ustawą w kolejnych tygodniach ma się zająć rząd.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.