Dlaczego do kontrahentów Mikołaj przychodzi w styczniu?
Communication
ul. 1 sierpnia 6A
02-134 Warszawa
contact|contrust.pl| |contact|contrust.pl
+48 22 370 28 87
media.contrust.pl
Współpraca marketingowa i handlowa ma różne cykle, bo wspiera miesięczne, kwartalne i roczne kampanie sprzedażowe. A, że w wielu firmach koniec roku pokrywa się z zamknięciem roku, stąd grudzień to czas podsumowania wyników sprzedaży, oceny efektywności zastosowanych narzędzi, kampanii, akcji marketingowych czy programów lojalnościowych i wsparcia sprzedaży. Dlaczego do kontrahentów Mikołaj przychodzi w styczniu? – wyjaśnia Justyna Klimuk, Incentive & Recognition Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Czas podsumowania, planowania i nagradzania
Przełom roku to także okres przedłużania kontraktów oraz planowania działań na kolejne 12 miesięcy. Dlatego właśnie w styczniu dziękujemy naszym partnerom i kontrahentom za zaangażowanie oraz motywujemy ich do dalszej pracy nagrodami, które stanowią inwestycję w przyszłość. Bez wątpienia prezentem uniwersalnym, eleganckim i budzącym pozytywne emocje jest karta premiowa Sodexo. Szczególnie, że można nią w łatwy sposób obdarować zróżnicowaną grupę osób. To także bardziej elegancka forma przekazania pieniędzy niż gotówka, a także bardziej emocjonalne nagrodzenie zaangażowania niż bezosobowy rabat, przelew na konto czy faktura. Karta premiowa jest także nagrodą chętnie stosowaną i pożądaną przez uczestników programów lojalnościowych, którzy zbierają punkty w ramach wyznaczonych zadań, następnie wymieniają je na nagrody. Szczególnie, że te zwykle ofererowane są im w postaci rabatów na kolejne zakupy, voucherów czy nagród rzeczowych.
Dlaczego kontrahenci sięgają po karty premiowe i kupony?
Jak wynika z badania „Kompas lojalności. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” przeprowadzonego przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska ponad 50 proc. ankietowanych wolałoby otrzymać kartę premiową, bo mogłoby z niej skorzystać w dowolnym miejscu i czasie, finansując to, czego rzeczywiście potrzebuje. Dlatego też biznes coraz częściej dostrzega tę potrzebę i wybiera kartę jako narzędzie motywowania i lojalizowania partnerów. Szczególnie, że dzięki niej zyskuje szereg oszczędności – produkt zwolniony jest z podatku VAT, firma nie ponosi kosztów magazynowania, a logistyka zamówienia jest ograniczona do minimum. Dużą zaletą tego typu nagrody jest to, że kartę można spersonalizować, czyli jest nośnikiem dodatkowych informacji o firmie, promocjach, a to pozwala nie tylko wyróżnić markę na tle konkurencji, ale także wzmacniając przekaz marketingowy wywołać pozytywne emocje. Przewaga karty premiowej nad innymi nagrodami polega również na tym, że można ją doładowywać wiele razy, na dowolną kwotę. Tym samym firma zyskuje dodatkowe oszczędności, ponieważ może ją wykorzystać przy różnych okazjach i działaniach marketingowych – konkursach, loteriach, programach lojalnościowych.
Oszczędność na poziomie 23 proc.
Karty premiowe i kupony są wybierane jako narzędzia nagradzania partnerów, gdyż są nieopodatkowane VAT-em, co daje zamawiającym realną oszczędność na poziomie 23%. Zamówienia dokonane w grudniu często także traktowane są jako inwestycja w przyszłość, bo karty i kupony można wykorzystać w działaniach marketingowych w kolejnym roku finansowym. Z naszych analiz wynika, że w pierwszym miesiącu roku łączna wartość odbieranych nagród jest dwa razy większa niż w grudniu i sześć niż w maju.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.