Dlaczego i jak wprowadzić automatyzację organizacji wyjazdu służbowego w firmie
Według raportu “2023 Business Travel Index™ Outlook” opracowanego przez Global Business Travel Association już w 2024 roku wartość rynku globalnych podróży służbowych powróci do przedpandemicznego poziomu 1,4 biliona dolarów i wzrośnie do prawie 1,8 biliona dolarów do końca 2027 roku. Okazuje się, że pandemia nie zmieniła podejścia przedsiębiorstw co do znaczenia organizacji wyjazdów służbowych w osiąganiu celów biznesowych. Wpłynęła jednak na sposób ich organizacji - coraz więcej firm dostrzega zalety wprowadzenia cyfrowej transformacji również w tym obszarze.
W ankiecie przeprowadzonej przez GBTA wśród 4700 osób podróżujących służbowo w 22 krajach i czterech regionach (Ameryka Północna, Europa, Azja i Pacyfik oraz Ameryka Łacińska) 82% ankietowanych ocenia podróże służbowe jako bardzo (48%) lub umiarkowanie (34%) opłacalne w osiąganiu celów biznesowych. Po raz pierwszy od 2020 r. pandemia Covid-19 nie występuje już jako kluczowa determinanta aktywności w zakresie podróży służbowych.
Liczby te pokazują, że pandemia nie spowodowała zmiany postrzegania wartości fizycznego udziału pracowników w różnego rodzaju branżowych targach, konferencjach czy osobistych negocjacjach. Firmy inwestują w podróże służbowe, bo widzą, że te się po prostu opłacają.
Pandemia zmieniła jednak inny obszar w zakresie podróży służbowych, a mianowicie sposób ich organizacji. Coraz więcej firm dostrzega to, że i w tym aspekcie warto wprowadzać transformację cyfrową i automatyzację. Jest to oczywiście podyktowane potencjalnymi oszczędnościami, jak i dążeniem do zwiększenia komfortu podróży dla pracowników.
Jak to zrobić?
Warto by punktem wyjścia w tym obszarze było wprowadzenie precyzyjnej polityki podróży dedykowanej danej firmie. Powinna ona uwzględniać np. to, w jakiej klasy hotelach mogą nocować pracownicy, a także z usług jakich preferowanych linii lotniczych korzystać, czy powinni wynajmować samochód czy zdawać się na transfer prywatny lub też transport publiczny. Jest to oczywiście często zróżnicowane w zależności od kraju, miasta, okresu w roku czy statusu pracownika. Te elementy wpływają na całościowy budżet, którego tzw. “widełki” też powinny być z góry określone. Im więcej precyzyjnych informacji zostanie zawartych w takim zbiorczym dokumencie, tym propozycja podróży przedstawiona później przez zewnętrzną firmę ją organizującą będzie bardziej precyzyjnie odpowiadać potrzebom konkretnego pracownika.
Jak działa outsourcing w tej branży?
W obecnych czasach, kiedy chcemy podróżować sprawnie, bezpiecznie, ale i odpowiedzialnie wobec środowiska, kluczową kwestią pozostaje optymalizacja. Specjaliści w organizacji wyjazdów szytych na miarę potrzeb podróżnego, w tym przypadku podróżującego pracownika, mają dostęp do preferencyjnych stawek oferowanych przez bazę hotelową i usługową na całym świecie oraz integracji wielu rozwiązań w jednym.
- Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest często organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń czy nawet udostępnienie danemu pracownikowi interaktywnego przewodnika na wyjazd. W przypadku, kiedy np. pracownik w ramach podróży do jednego kraju planuje odwiedzić kilka oddziałów firmy zlokalizowanych w różnych miastach, wystarczy by wskazał czas i trasę przemieszczania się, a firma zewnętrzna może przygotować zoptymalizowany plan podróży oparty na przeszukaniu wszystkich możliwych opcji transportu i hoteli w danym budżecie. Oprócz tego, może liczyć również na wskazanie najbardziej optymalnego parkingu przy lotnisku, transferu prywatnego czy najlepszej konfiguracji dojazdu, kiedy zdecyduje się na korzystanie z komunikacji miejskiej - mówi Grzegorz Mikielewicz, założyciel i CEO Getaway, platformy pełniącej funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży “szytej na miarę”.
Dzięki wprowadzeniu cyfrowej transformacji w zakresie organizacji takiej podróży, pracownik jeszcze przed wyjazdem może otrzymać kartę eSIM, opłacone na czas podróży ubezpieczenie, a także zostanie odprawiony na lot, czy też np. poinformowany o lokalizacji stacji benzynowej przed lotniskiem, aby zwrócić wypożyczony samochód z pełnym bakiem i nie tracić czasu na poszukiwania. To wszystko sprawia, że pracownik skupia się w trakcie podróży na celu, który ma do zrealizowania, a nie na tym, by “odnaleźć się” w nowej rzeczywistości i jak dotrzeć na czas na spotkanie. Wszystkie informacje na temat samej podróży ma w zasięgu jednego kliknięcia w interaktywnym przewodniku na smartfonie.
Korzyści dla pracodawcy
Wyoutsourcowanie organizacji podróży służbowej pozwala firmie zwiększyć kontrolę nad jej kosztami. Pozwala to np. uniknąć rezerwacji na “ostatnią chwilę”.
- Pochłonięci własnymi obowiązkami pracownicy często nie mają czasu, by zaplanować wyjazd z wyprzedzeniem, stąd generują dodatkowe koszty, ponieważ np. bilety lotnicze zakupione kilka dni przed wylotem są znacznie droższe niż te kupione odpowiednio wcześniej. Ponadto rezerwowanie każdej “składowej” podróży osobno, jak np. lotu i hotelu jest mocno czasochłonne, powierzenie więc tej czynności firmie zewnętrznej stanowi dużą oszczędność również tego zasobu. Dodatkową zaletą jest przejrzystość w rozliczaniu kosztów i obiegu dokumentów - dodaje Grzegorz Mikielewicz z Getaway.
Podsumowując, decydując się na wyoutsourcowanie organizacji podróży służbowej w firmie, możemy liczyć na oszczędność czasu, jak i pieniędzy, otrzymując przy tym najlepszą możliwą konfigurację wyjazdu. Dodatkową zaletą jest zwiększenie komfortu pracownika, który może czuć się “zaopiekowany” podczas wyjazdu i ma przestrzeń na realizację własnych zadań.
O Getaway
Getaway to platforma, która pełni funkcję intuicyjnego, inteligentnego i kompletnego kreatora podróży “szytej na miarę”. Narzędzie oszczędza klientowi zarówno czas, jak i pieniądze, dostarczając klientom najlepszą możliwą konfigurację wyjazdu. Uzupełnieniem usługi planowania podróży jest pełna opieka 24/7 oraz organizacja wszelkich formalności, takich jak odprawy online, gromadzenie potwierdzeń i udostępnienie klientowi interaktywnego przewodnika na wyjazd.
Misją twórców Getaway jest rozwój platformy w kierunku kompleksowego, zaawansowanego technologicznie narzędzia do komponowania dowolnych podróży i ich obsługi w czasie rzeczywistym, co może przyczynić się do rewolucji w nowoczesnym podróżowaniu. Marka Getaway jest tworzona przez zespół zaangażowanych ekspertów z pasją do podróżowania i nowoczesnych technologii.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.getaway.pl

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.