Komunikaty PR

Do czynienia dobra gotowi, start! Ruszył I Charytatywny Bieg #KilometryDobra

2021-05-10  |  16:25
Biuro prasowe

Dobro da się zmierzyć, także pokonanymi kilometrami. Z tego założenia wychodzą twórcy I Charytatywnego Biegu #KilometryDobra. Trwająca cały maj akcja przyciąga prostymi zasadami, a przede wszystkim ideą – zapisując się do Biegu wybieramy organizację społeczną, którą wesprze dokonana przez nas opłata startowa.

Od marca trwa ósma edycja ogólnopolskiej kampanii dobroczynnej Kilometry Dobra. W tym roku, z uwagi na trwającą pandemię, jest to edycja wyjątkowa – niemalże w całości skupiona na działaniach w sieci. Tradycyjne działania kampanijne, takie jak zbiórki do puszek, kwesty, kiermasze rękodzieła, czy różnorodne lokalne wydarzenia są poważnie ograniczone. Wobec tego, by wspomóc uczestników w zbiórce środków na realizację ich szczytnych celów społecznych, w maju zainaugurowano wyjątkową akcję towarzyszącą kampanii – I Charytatywny Bieg #KilometryDobra.
 

Akcja dla każdego

Tak o idei Biegu mówi pomysłodawca Kilometrów Dobra, Prezes Polskiego Instytutu Filantropii, Robert KawałkoPrzez pierwsze dwa miesiące tegorocznej kampanii uczestnikom udało się zebrać 101 769 zł. Naszym celem jest podwojenie, a może nawet potrojenie dotychczasowego wyniku do końca maja. Stąd pomysł na organizację akcji towarzyszącej, tj. I Charytatywnego Biegu #KilometryDobra, do którego może włączyć się dosłownie każdy, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania, czy stanu zdrowia. Co ważne, akcja jest zupełnie bezpieczna z punktu widzenia trwającej pandemii, bowiem biegacze pokonują swoje dystanse indywidualnie w wyznaczonym przez siebie miejscu i terminie.

Prosty przepis na #KilometryDobra

Zasady akcji są proste. By wziąć udział w I Charytatywnym Biegu #Kilometry Dobra, należy:

1. Wejść na stronę kilometrydobra.pl

2. Wybrać jedną z szesnastu organizacji, dla której chce się pokonać wybrany przez siebie dystans

3. Wybrać dystans, który chce się pokonać:

2,5 KM – 11 zł

4 KM – 22 zł

10 KM – 44 zł

40 Km – 88 zł (ten dystans można pokonać drużynowo, maksymalnie w 6 osób)

4. Wypełnić formularz

5. Dokonać opłaty wstępnej, która zostanie przeznaczona na wybraną przez siebie organizację

6. Pokonać wybrany dystans

7. Dokonać pomiaru czasu, robiąc zdjęcie lub zrzut ekranu zegarka, aplikacji bądź wyświetlacza bieżni, co będzie potwierdzeniem realizacji zadania. Następnie uzyskany wynik i potwierdzenie należy wgrać na stronę WWW Biegu.

Co istotne, wybranego dystansu nie trzeba pokonywać jednorazowo, można go rozłożyć na cały maj. Jak dodaje Robert Kawałko: Pragniemy, aby każdy miał szansę włączyć się do akcji. Nie trzeba być zawodowym biegaczem, wystarczy chęć pomocy potrzebującym. Wybrany przez siebie dystans można przebiec lub przejść, ważne by zrobić to za pomocą własnych nóg.

 

Ale po co to całe zamieszanie?

W tym roku w kampanii Kilometry Dobra udział bierze 16 fundacji i stowarzyszeń z całej Polski. Jak mówi Marcin Małecki, przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w ZamościuNaszym celem w tegorocznej kampanii jest zebranie środków na remont budynku, do którego zostanie przeniesiony Warsztat Terapii Zajęciowej w Zamościu, w którym to 52 dorosłe osoby niepełnosprawne będą uczestniczyły w zajęciach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości. Powstanie 8 pracowni: poligraficzna, tkacko - plastyczna, gospodarstwa domowego, pracownie krawieckie, ceramiczna i stolarska. Dzięki temu osoby niepełnosprawne będą mogły rozwijać swoje pasje, a także czuć się potrzebnymi innym. Przedstawicielka kolejnej organizacji Africa Help z Poznania, Anna Walkowiak dopowiada: Czasami, aby coś zmienić lub osiągnąć trzeba połączyć z kimś siły. Właśnie dlatego na potrzeby Kampanii Kilometry Dobra wspólnie z warszawską organizacją To Help Africa stworzyliśmy koalicję Afrykańskich Kilometrów Dobra. Zbieramy środki na doprowadzenie wody do wioski Antakae w Tanzanii. Mieszka w niej 3000 osób, które nie mają wody zdatnej do picia, umierają na tyfus i cholerę. 

 

Za środki zebrane w kampanii pozostali uczestnicy sfinansują także m.in. organizację turnusów terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych i autystycznych, rozbudowę placówki Warsztatów Terapii Zajęciowej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, utrzymanie poradni prawnej, pedagogicznej i terapii dla osób uzależnionych, powstanie Centrum Integracji i Aktywizacji Międzypokoleniowej dla seniorów, czy rozbudowę hospicjum dla osób nieuleczalnie chorych. Każdy cel, na który zbierane są środki w kampanii jest wyjątkowy, tak jak reprezentujące je organizacje. Warto więc ruszyć się z przysłowiowej kanapy i pokonać kilometry dobra, by mogło się zadziać dużo, dużo i jeszcze więcej DOBRA.

Wsparcie gwiazd

Kampania Kilometry Dobra co roku przyciąga gwiazdy. W tym roku akcja oraz towarzyszący jej I Charytatywny Bieg #KilometryDobra wspierany jest m.in. przez podwójnego mistrza świata w triathlonie, Jerzego Górskiego i przez aktorów: Beatę Ścibakównę, Wiktorię Gąsiewską, Kubę Dmochowskiego i Waldemara Barwińskiego. Tak o udziale w kampanii mówi Jerzy GórskiKilometry Dobra to fantastyczna inicjatywa, w której udział bierze 16 organizacji pracujących na co dzień na rzecz osób potrzebujących. To wy zadecydujecie, której z nich pomożecie. Zapraszam do udziału w akcji!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Mazda na festiwalu Homo Faber 2024 Biuro prasowe
2024-05-17 | 16:00

Mazda na festiwalu Homo Faber 2024

Mazda z przyjemnością ogłasza swój udział w Homo Faber 2024 – festiwalowym święcie współczesnego rzemiosła, które odbędzie się w Wenecji we Włoszech, w dniach
Kultura Kolejny Piknik Fundacji Avalon już za dwa tygodnie!
2024-05-16 | 15:00

Kolejny Piknik Fundacji Avalon już za dwa tygodnie!

Fundacja Avalon zaprasza na wyjątkową imprezę zwieńczającą Miesiąc Walki z Dyskryminacją Osób z Niepełnosprawnościami - piknik w Parku Szczęśliwickim w Warszawie, który
Kultura Young Leosia ambasadorką marki Orbit® Refreshers!
2024-05-15 | 22:21

Young Leosia ambasadorką marki Orbit® Refreshers!

Artystka młodego pokolenia, która podbija szturmem polską scenę muzyczną, została twarzą marki Orbit® Refreshers. Young Leosia wspiera wizerunkowo kampanię nowości produktowej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.