Do czynienia dobra gotowi, start! Ruszył I Charytatywny Bieg #KilometryDobra
Dobro da się zmierzyć, także pokonanymi kilometrami. Z tego założenia wychodzą twórcy I Charytatywnego Biegu #KilometryDobra. Trwająca cały maj akcja przyciąga prostymi zasadami, a przede wszystkim ideą – zapisując się do Biegu wybieramy organizację społeczną, którą wesprze dokonana przez nas opłata startowa.
Od marca trwa ósma edycja ogólnopolskiej kampanii dobroczynnej Kilometry Dobra. W tym roku, z uwagi na trwającą pandemię, jest to edycja wyjątkowa – niemalże w całości skupiona na działaniach w sieci. Tradycyjne działania kampanijne, takie jak zbiórki do puszek, kwesty, kiermasze rękodzieła, czy różnorodne lokalne wydarzenia są poważnie ograniczone. Wobec tego, by wspomóc uczestników w zbiórce środków na realizację ich szczytnych celów społecznych, w maju zainaugurowano wyjątkową akcję towarzyszącą kampanii – I Charytatywny Bieg #KilometryDobra.
Akcja dla każdego
Tak o idei Biegu mówi pomysłodawca Kilometrów Dobra, Prezes Polskiego Instytutu Filantropii, Robert Kawałko: Przez pierwsze dwa miesiące tegorocznej kampanii uczestnikom udało się zebrać 101 769 zł. Naszym celem jest podwojenie, a może nawet potrojenie dotychczasowego wyniku do końca maja. Stąd pomysł na organizację akcji towarzyszącej, tj. I Charytatywnego Biegu #KilometryDobra, do którego może włączyć się dosłownie każdy, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania, czy stanu zdrowia. Co ważne, akcja jest zupełnie bezpieczna z punktu widzenia trwającej pandemii, bowiem biegacze pokonują swoje dystanse indywidualnie w wyznaczonym przez siebie miejscu i terminie.
Prosty przepis na #KilometryDobra
Zasady akcji są proste. By wziąć udział w I Charytatywnym Biegu #Kilometry Dobra, należy:
1. Wejść na stronę kilometrydobra.pl
2. Wybrać jedną z szesnastu organizacji, dla której chce się pokonać wybrany przez siebie dystans
3. Wybrać dystans, który chce się pokonać:
2,5 KM – 11 zł
4 KM – 22 zł
10 KM – 44 zł
40 Km – 88 zł (ten dystans można pokonać drużynowo, maksymalnie w 6 osób)
4. Wypełnić formularz
5. Dokonać opłaty wstępnej, która zostanie przeznaczona na wybraną przez siebie organizację
6. Pokonać wybrany dystans
7. Dokonać pomiaru czasu, robiąc zdjęcie lub zrzut ekranu zegarka, aplikacji bądź wyświetlacza bieżni, co będzie potwierdzeniem realizacji zadania. Następnie uzyskany wynik i potwierdzenie należy wgrać na stronę WWW Biegu.
Co istotne, wybranego dystansu nie trzeba pokonywać jednorazowo, można go rozłożyć na cały maj. Jak dodaje Robert Kawałko: Pragniemy, aby każdy miał szansę włączyć się do akcji. Nie trzeba być zawodowym biegaczem, wystarczy chęć pomocy potrzebującym. Wybrany przez siebie dystans można przebiec lub przejść, ważne by zrobić to za pomocą własnych nóg.
Ale po co to całe zamieszanie?
W tym roku w kampanii Kilometry Dobra udział bierze 16 fundacji i stowarzyszeń z całej Polski. Jak mówi Marcin Małecki, przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Zamościu: Naszym celem w tegorocznej kampanii jest zebranie środków na remont budynku, do którego zostanie przeniesiony Warsztat Terapii Zajęciowej w Zamościu, w którym to 52 dorosłe osoby niepełnosprawne będą uczestniczyły w zajęciach dostosowanych do ich potrzeb i możliwości. Powstanie 8 pracowni: poligraficzna, tkacko - plastyczna, gospodarstwa domowego, pracownie krawieckie, ceramiczna i stolarska. Dzięki temu osoby niepełnosprawne będą mogły rozwijać swoje pasje, a także czuć się potrzebnymi innym. Przedstawicielka kolejnej organizacji Africa Help z Poznania, Anna Walkowiak dopowiada: Czasami, aby coś zmienić lub osiągnąć trzeba połączyć z kimś siły. Właśnie dlatego na potrzeby Kampanii Kilometry Dobra wspólnie z warszawską organizacją To Help Africa stworzyliśmy koalicję Afrykańskich Kilometrów Dobra. Zbieramy środki na doprowadzenie wody do wioski Antakae w Tanzanii. Mieszka w niej 3000 osób, które nie mają wody zdatnej do picia, umierają na tyfus i cholerę.
Za środki zebrane w kampanii pozostali uczestnicy sfinansują także m.in. organizację turnusów terapeutycznych dla osób niepełnosprawnych i autystycznych, rozbudowę placówki Warsztatów Terapii Zajęciowej dla osób niepełnosprawnych intelektualnie, utrzymanie poradni prawnej, pedagogicznej i terapii dla osób uzależnionych, powstanie Centrum Integracji i Aktywizacji Międzypokoleniowej dla seniorów, czy rozbudowę hospicjum dla osób nieuleczalnie chorych. Każdy cel, na który zbierane są środki w kampanii jest wyjątkowy, tak jak reprezentujące je organizacje. Warto więc ruszyć się z przysłowiowej kanapy i pokonać kilometry dobra, by mogło się zadziać dużo, dużo i jeszcze więcej DOBRA.
Wsparcie gwiazd
Kampania Kilometry Dobra co roku przyciąga gwiazdy. W tym roku akcja oraz towarzyszący jej I Charytatywny Bieg #KilometryDobra wspierany jest m.in. przez podwójnego mistrza świata w triathlonie, Jerzego Górskiego i przez aktorów: Beatę Ścibakównę, Wiktorię Gąsiewską, Kubę Dmochowskiego i Waldemara Barwińskiego. Tak o udziale w kampanii mówi Jerzy Górski: Kilometry Dobra to fantastyczna inicjatywa, w której udział bierze 16 organizacji pracujących na co dzień na rzecz osób potrzebujących. To wy zadecydujecie, której z nich pomożecie. Zapraszam do udziału w akcji!

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Świąteczny eko-prezent dla mieszkańców Szczecina

Startuje konkurs "Pulsu Biznesu" na Biznesową Książkę Roku
Transmisje online
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna
Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.
Bankowość
Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.
Media i PR
Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.