Komunikaty PR

Dobre praktyki WINIARY w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2023-04-21  |  13:30
Biuro prasowe

Praktyka WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” została doceniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i uwzględniona w raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To coroczny, ogólnopolski przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.

Dobre praktyki i odpowiedzialny biznes

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. W najnowszej publikacji zaprezentowano 1705 działań, podjętych przez 272 firmy. Doceniono również dobre praktyki marki WINIARY z 2022 roku, prowadzone w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

- Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych, co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. Cieszymy się, że marka WINIARY codziennych inspiruje konsumentów do wdrażania zmian w swoich kulinarnych wyborach oraz nawykach w kuchni – trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę www.winiary.pl przyznaje, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności w swoim domu mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.

 

Codziennie wspieramy Polaków w gotowaniu

Marka WINIARY już od 80 lat pomaga Polakom w gotowaniu. Od 2021 r. postanowiła rozszerzyć działania, podejmując walkę z problemem marnowania żywności. W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” edukuje, wspiera w zmianie nawyków oraz propaguje ideę foodsharingu, prowadząc – we współpracy z Fundacją CHOPS – 12 jadłodzielni w całej Polsce. Są to punkty sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem, gdzie każdy może zostawić produkty, których kupił za dużo i których nie zdąży spożyć przed terminem. Każda jadłodzielnia jest wyposażona w lodówkę oraz regały i szafki, posiada także swojego opiekuna, który codziennie sprawdza jej stan i zaopatrzenie. W 2022 roku wydano w ten sposób ok. 120 ton żywności, a każda z jadłodzielni była odwiedzana średnio 60-100 razy dziennie.

Program to również ogromna dawka edukacji i inspiracji. Na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zaznajomić się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy też jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Na stronie znajduje się baza niemal 600 przepisów w duchu niemarnowania, które mogą stanowić inspirację na co dzień. Zostały one przygotowane przez popularnych szefów kuchni: Jagnę Niedzielską, propagatorkę idei „zero waste” oraz Roberta Harnę, doradcę kulinarnego. Dla użytkowników strony internetowej dostępne są także cyfrowe narzędzia do planowania żywienia: My Menu Plan i dedykowany Chatbot. Ich zadaniem jest proponowanie różnorodnych wariantów posiłków dostosowanych do preferencji oraz określanie potrzebnej do zakupienia ilości składników.

Więcej informacji o programie WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/, a pełną wersję raportu FOB – na  stronie Organizatora.

 

***

O marce WINIARY

 

WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.