Dobry plan przyspiesza kompletację – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
Dynamicznie rosnąca liczba zamówień, także tych charakterystycznych dla e-commerce, z niewielkimi ilościami towaru, to z jednej strony znak dobrej koniunktury, lecz z drugiej – poważne wyzwanie logistyczne. Wzorcowo poradziła sobie z nim firma New Wave GmbH.
Firma New Wave powstała niemal 35 lat temu w Szwecji jako mały zakład zajmującego się sitodrukiem Torstena Janssona. Niezadowolony z jakości dostępnych u hurtowników w 1985 r. tekstyliów, na których nadrukowywał zamówione hasła i obrazy, sam zaczął sprowadzać materiały. Dziś przedsiębiorstwo jest ważnym graczem na rynku odzieży reklamowej, sportowej i roboczej z 2,5 tysiącami pracowników i oddziałami w 20 krajach. Jednym z najistotniejszych dla grupy rynków zbytu są Niemcy. Od 1997 działa tam wyodrębniona spółka: New Wave GmbH. W związku z rosnącym popytem i coraz większą presją na tempo dostaw firma uruchomiła nowe, innowacyjne centrum dystrybucyjne w dolnofrankońskim Geiselwind.
Charakterystyka obiektu
Zlokalizowane na przecięciu łączących wschód z zachodem i północ z południem autostrad A3 i A7 centrum dystrybucyjne leży niemal w samym środku Niemiec. Powstało, by odciążyć mieszczący się przy siedzibie głównej New Wave GmbH magazyn w bliskim Austrii Oberaudorfie. „Stary” obiekt o powierzchni 1,7 tys. mkw. był już stanowczo za mały, by skutecznie radzić sobie z rosnącym popytem. By odpowiedzieć na ogromne zapotrzebowanie rynku, zdecydowano się stworzyć w Geiselwind nowoczesne centrum dystrybucyjne o metrażu sięgającym 10,5 tys. mkw. Zastosowane rozwiązania oraz korzystna z punktu widzenia niemieckiego transportu drogowego lokalizacja pozwoliły znacząco przyspieszyć obsługę zamówień.
Zastosowane rozwiązanie
Od samego początku w proces planowania infrastruktury obiektu i mających funkcjonować w nim procesów zaangażowano dostawcę rozwiązań intralogistycznych – tak, by zoptymalizować wykorzystanie zasobów magazynowych przy jednoczesnym zminimalizowaniu kosztów zarządzania.
- Pierwszym zadaniem w obszarze planowania była analiza wymagań względem nowego centrum logistycznego. W oparciu o projekty przepływu materiałów i tras przejazdu zespół lokalnych ekspertów i doradców intralogistycznych STILL opracował zróżnicowane warianty systemu magazynowania – mówi Patrick Litz, Project Manager STILL GmbH. Następnym krokiem było przetestowanie rozwiązań pod kątem opłacalności i wspólne wytypowanie najlepszej możliwej koncepcji. Pod uwagę brano różne możliwości ustawienia regałów oraz kilka ich rodzajów. Stworzono także wariantowe opcje wyposażenia wózków widłowych z drukarkami kodów kreskowych, skanerami i terminalami. Ostatecznie w obiekcie funkcjonują 33 tysiące punktów kompletacji na pięciu kondygnacjach regałów oraz 8,5 tys. miejsc paletowych na posadzce. Towary podzielono pod względem rotacji na grupy A, B i C. – By zmaksymalizować użycie kubatury obiektu, w centrum dystrybucyjnym New Wave w Geiselwind zastosowano regały wysokiego składowania. Powierzchnię podzielono na strefę z 10 wąskimi alejkami oraz część z 8 szerokimi korytarzami roboczymi – tłumaczy Rafał Pańczyk, Advanced Applications Manager STILL Polska. – O największą gęstość składowania zadbano tam, gdzie znajdują są towary występujące w dużych ilościach, ale charakteryzujące się przy tym średnią częstotliwością rotacji. Do wykonywania zadań z zakresu ich kompletacji oraz odkładania na miejsca paletowe wykorzystano wózki typu VNA serii STILL MX-X wyposażone w systemy ALS i AFC oraz wychylną barierkę. Na regałach podzielonych szerszymi, dwukierunkowymi korytarzami roboczymi składowane są najbardziej popularne towary. Umieszczone w tej strefie ładunki mogą obsługiwać jednocześnie wózki typu reach-truck serii FM-X oraz służące kompletacji pionowej pojazdy linii EK-X. Uzupełniająco do rozładunku i załadunku samochodów ciężarowych zastosowano czołowe wózki elektryczne STILL RX 20 – tłumaczy Rafał Pańczyk.
Efekty wdrożenia
Duża waga przywiązywana do odpowiedniego wyposażenia wózków systemowych przyniosła wymierne korzyści. System aktywnej kompensacji nierówności podłoża (AFC) w czasie rzeczywistym wyrównuje położenie osi pojazdu w pionie, pozwalając na jazdę z maksymalną prędkością pomimo nierówności posadzki. W parze z systemem redukcji drgań masztu (ALS) gwarantuje to wózkom systemowym wydajność na najwyższym poziomie – bez konieczności kosztownej renowacji podłoża. Na płynność procesów korzystnie wpłynęła także przemyślana koncepcja bazująca na kategoryzacji towarów pod względem rotacji i przypisaniu im odpowiednich miejsc składowania. – Zastosowane rozwiązania pozwalają nam reagować bardziej elastycznie, nie tylko na duże zamówienia, ale także te stosunkowo niewielkie, składane przez klientów indywidualnych sklepu online – mówi Mario Hammer, Operations Manager centrum New Wave w Geiselwind. Dzięki wdrożonemu systemowi znacząco udało się ograniczyć czas potrzebny na kompletację. Zamówienia, które wpływają z centrali do Geiselwind do godz. 14, zazwyczaj są gotowe do wysyłki przed 16.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.