Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!
Adgar Poland / Berry Kolektyw Kreatywny
Stępińska 22/30
00-739 Warszawa
michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl| |michal.mystkowski|kolektywkreatywny.pl
515080000
www.adgar.pl
Inwestorzy dotrzymali obietnicy i tuż przed Świętami Bożego Narodzenia oddany został do użytkowania łącznik ulicy Suwak i ulicy Cybernetyki na warszawskim Służewcu. Oznacza to, że mieszkańcy okolicznych osiedli mieszkaniowych oraz pracownicy tutejszych biurowców zdecydowanie szybciej dojadą do domu lub pracy. Adgar Poland, a także Syrena Real Estate wspólnie z PineBridge Benson Elliot i AFI Europe wyłożyli na modernizację infrastruktury drogowej łącznie 15 mln złotych. Miasto st. Warszawa przekazało grunty pod przebudowę.
Łącznik ulicy Suwak z ulicą Cybernetyki to 600-metrowa inwestycja drogowa, będąca jedną z najbardziej oczekiwanych modernizacji infrastruktury pieszo-samochodowej w tej części Mokotowa. Zgodnie z planem, znacząco odciąży ona ruch samochodowy ulicami Postępu, Marynarskiej, Domaniewskiej i Konstruktorskiej. Zwiększy również komfort życia mieszkańców tutejszych osiedli mieszkaniowych oraz pozwoli zaoszczędzić czas tysiącom pracowników, którzy codziennie dojeżdżają do okolicznych biurowców. Część z nich należy do spółek, które zdecydowały się zawiązać konsorcjum i sfinansować tę przebudowę z prywatnych środków. Wskutek porozumienia z władzami Warszawy, które przekazały grunty pod przebudowę, udało się zrealizować modelowy projekt partnerstwa publiczno-prywatnego, który może być gotowym przepisem na rozwiązanie wielu innych, infrastrukturalnych problemów lub komunikacyjnych wąskich gardeł w Stolicy. Potrzeba jednak do tego odpowiedzialnych inwestorów, którzy chcą mieć swój udział w doskonaleniu rozwiązań urbanistycznych i tak kształtować tkankę miejską, aby łączyła ona różne funkcje i zbliżała do koncepcji nowoczesnych, tzw. 15-minutowych miast, przyjaznych mieszkańcom i lokalnym biznesom, ale również środowisku naturalnemu.
„Od wielu lat zabiegaliśmy o realizację tej inwestycji i dziś otwarcie mogę przyznać, że wszyscy w Adgar Poland czujemy ogromną satysfakcję. Nasze starania materializują się z korzyścią dla przyszłych beneficjentów tej przebudowy. To dla nas również dowód na to, że konsekwencja i umiejętność budowania porozumienia przy negocjacyjnym stole, to bezcenny potencjał mogący dosłownie zmieniać otaczającą nas rzeczywistość. Bardzo dziękuję wszystkim uczestnikom projektu, których ta ważna idea połączyła” – mówi Michael Mevorach, Country Manager w Adgar Poland.
Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego potwierdził odbiór inwestycji, tym samym od dnia 20 grudnia 2024 r będą mogli z niej skorzystać pierwsi kierowcy. Do użytkowania oddana została droga publiczna po jednym pasie w każdą stronę, a wzdłuż niej 36 ogólnodostępnych miejsc parkingowych, w tym trzy stanowiska dla osób niepełnosprawnych, a także chodnik i ścieżka rowerowa. Wkrótce pojadą tędy również autobusy, mające przystanek vis-a-vis stacji kolejowej Warszawa Służewiec.
„Służewiec zmienia swój charakter z biurowego na mieszkaniowy. Jako władze dzielnicy prężnie staramy się wykorzystywać ten fakt na rzecz mieszkańców, podpisując umowy z inwestorami przedsięwzięć niedrogowych” - mówi Rafał Miastowski, burmistrz dzielnicy Mokotów. „Cieszę się, że dzięki owocnej współpracy, udało się tak zmienić tkankę miejską, aby była ona dostosowana do potrzeb wszystkich uczestników ruchu” – dodaje burmistrz Miastowski.
Łączny koszt inwestycji wyniósł 15 mln złotych i w całości został pokryty ze środków własnych przekazanych przez spółkę Adgar Poland, Syrena Real Estate wspólnie z PineBridge Benson Elliot i AFI Europe.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Modernizacje w branży wod-kan

Fontanny w miastach: inwestycje w modernizację dawnych symboli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.