Komunikaty PR

Dobrze zaprojektowane inwestycje są odporne na kryzys

2023-02-09  |  11:00

Mimo spowolnienia na rynku mieszkaniowym najlepsze projekty cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem klientów. Według Develii, jednej z największych firm deweloperskich w Polsce, liczą się lokalizacja, lokalna infrastruktura i dostęp do powierzchni zielonych.

Rok 2022 był wymagający dla deweloperów. Na skutek serii podwyżek stóp procentowych i nowelizacji rekomendacji S o 70 proc. zmniejszyła się dostępność kredytów hipotecznych, a wraz z nią spadł popyt. Według agencji doradczej JLL deweloperzy sprzedali średnio o 50 proc. mniej mieszkań niż rok wcześniej. Na tle konkurencji wyniki Develii, jednego z liderów branży, prezentują się korzystnie. Firma sprzedała w sumie 1634 lokale, co jest rezultatem tylko o 15 proc. niższym w porównaniu do 2021 roku. W przypadku najlepszych inwestycji liczba zawartych umów była podobna lub nawet wyższa niż 12 miesięcy wcześniej.

Develia w Alejach Praskich, flagowej inwestycji w Warszawie, sprzedała 250 mieszkań. Klienci docenili atrakcyjną lokalizację na Pradze Południe z dobrym dojazdem do centrum, rozbudowaną infrastrukturę lokalną oraz projekt zagospodarowania przestrzeni zewnętrznych. Do dyspozycji nabywców przewidziano m.in. przestronny dziedziniec z placem zabaw, siłownię plenerową i tężnię solankową.

Pierwsze trzy etapy uzyskały certyfikację w systemie BREEAM. Otrzymanie takiego wyróżnienia zaświadcza, że dany obiekt został zrealizowany według najlepszych standardów oraz z troską o zdrowie i dobre samopoczucie mieszkańców.

Podobną liczbę lokali deweloper sprzedał również na krakowskim osiedlu Centralna Park, realizowanym w dzielnicy Czyżyny. Cieszy się ono popularnością wśród nabywców nie tylko ze względu na przemyślany projekt architektoniczny czy zróżnicowaną ofertę, ale także dzięki atrakcyjnej lokalizacji, zaledwie 5 km od Rynku Głównego, w sąsiedztwie 60-hektarowego Parku Lotników Polskich i centrum eventowo-wystawienniczego Tauron Arena. Według danych Otodom Analytics w 2022 roku była to druga najchętniej wybierana przez nabywców inwestycja mieszkaniowa w Krakowie.

Z kolei w Katowicach spółka znalazła nabywców na 149 mieszkań w projekcie Ceglana Park, jednej z najbardziej unikalnych inwestycji realizowanych obecnie na terenie aglomeracji śląskiej. Osiedle, zaprojektowane przez znanego katowickiego architekta Wojciecha Wojciechowskiego, powstaje w myśl idei równowagi z naturą. Ponad połowę jego obszaru zajmują powierzchnie zielone i rekreacyjne. Główną oś komunikacyjną tworzy szeroka promenada, na końcu której zaplanowano malowniczy staw z pomostem. Łączą się z nią liczne alejki spacerowe z nawierzchniami antysmogowymi. Także i tu mieszkańcy będą mogli korzystać z tężni solankowej. Przy wykańczaniu budynków używane są ekologiczne materiały i rozwiązania ograniczające wpływ konstrukcji na środowisko.

- Choć miniony rok  był niewątpliwie trudnym czasem dla całej branży, najlepsze inwestycje w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach utrzymały zainteresowanie klientów. Dobry produkt zawsze się obroni i choć rzeczywiście liczba klientów korzystających z finansowania bankowego istotnie się zmniejszyła, zastąpili ich klienci gotówkowi oraz inwestorzy indywidualni. Przy wysokiej, blisko 17-procentowej inflacji nieruchomości mieszkaniowe pozostają bezpieczną lokatą, pozwalającą ochronić środki finansowe przed utratą wartości – komentuje Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develii.

Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.

O DEVELII 

Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach.  Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2021 r. firma wypracowała 911,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 153,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto.

Kontakt dla mediów:

Mariusz Skowronek, Tauber Promotion

698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.