Dołącz do Tygodnia Lasów FSC i zadbaj o przyszłość naszej planety

Tegoroczna edycja globalnej kampanii FSC – Tydzień Lasów – zaplanowana na 21-27.09.2024 r. koncentruje się na podkreślaniu małych działań, które podejmowane wspólnie mogą prowadzić do dużych zmian. W tym roku FSC skupi się na trzech kluczowych aspektach: magazynowaniu przez drzewa dwutlenku węgla, utrzymaniu bioróżnorodności jako fundamentu rozwoju życia i gospodarki na świecie, a także podkreślaniu znaczenia lasów jako źródła utrzymania dla lokalnych społeczności i ludności rdzennej. Zdrowe ekosystemy leśne to wymierne korzyści dla ludzi i planety, dlatego tak ważna jest odpowiedzialna gospodarka tych obszarów. Potwierdzeniem dobrych praktyk leśnych jest certyfikacja FSC – poświadcza ona, że dany las jest zarządzany bez szkody dla środowiska i osób z nim związanych – społeczności lokalnych i pracowników leśnych.
Do akcji zapraszane są podmioty posiadające certyfikat lub licencję promocyjną FSC. Zaangażować mogą się zarówno małe firmy rodzinne, jak i duże organizacje reprezentujące różnorodne branże. Wśród uczestników mogą znaleźć się przedsiębiorstwa związane z pozyskiwaniem i przetwarzaniem drewna, takie jak tartaki, firmy meblarskie oraz producenci papieru i opakowań. Jednak inicjatywa przyciąga także wydawnictwa, sieci handlowe, markety budowlane czy producentów zabawek.
Uczestnicy mogą liczyć na szeroki wachlarz materiałów, przeznaczonych głównie do wykorzystania w przestrzeni wirtualnej (na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w stopce mailowej). Dostępne będą również materiały do druku oraz do użytku podczas spotkań wewnętrznych, takie jak prezentacje i quizy.
Posiadacze certyfikatu lub licencji promocyjnej mogą zgłosić się do akcji, kontaktując się pod adresem: fsc-polska@pl.fsc.org
Więcej informacji o Tygodniu Lasów FSC i jego przebiegu w minionych latach znajdą Państwo pod przyciskiem WIĘCEJ INFORMACJI (poniżej).

To już 20 lat Kongresu Pożarnictwa FIRE | SECURITY EXPO – Świętuj z nami jubileusz na PGE NARODOWY

Ruszyły zapisy do 3. edycji Poland Business Run Kids! Mali biegacze pobiegną dla 8-letniego Oliwiera

Emitel rozwija inteligentne systemy wodociągowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.