DPD Polska z tytułem Great Place to Work
DPD Polska otrzymała certyfikat Great Place to Work („Wspaniałe Miejsce Pracy”) i tym samym znalazła się w elitarnym gronie pracodawców, którzy zostali wyróżnieni w badaniu przeprowadzanym przez niezależną międzynarodową organizację. Tytuł przyznawany jest firmom na podstawie zewnętrznego audytu oraz ocen pracowników wyrażanych w anonimowych ankietach.
Badanie certyfikacyjne Great Place to Work jest prowadzane od blisko 30 lat, obecnie w ponad 7 tys. organizacji w 69 krajach. Ma na celu zweryfikowanie aktualnego stanu kultury organizacyjnej w danej firmie na tle najlepszych miejsc pracy w kraju, regionie i na świecie. Certyfikat jest więc czytelną, uniwersalną informacją, że dana firma jest godnym zaufania pracodawcą.
– Naszym celem jest zapewnienie wszystkim pracownikom i współpracownikom przyjaznych i sprzyjających rozwojowi warunków pracy. DPD Polska, jako odpowiedzialny pracodawca, dba także o niedyskryminujące i wolne od stereotypów środowisko pracy. Miniony rok przyniósł nam wiele wyzwań związanych z poczuciem bezpieczeństwa w życiu prywatnym i zawodowym. Otrzymany certyfikat potwierdza dobre przyjęcie nie tylko długofalowych polityk dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim, ale także zaproponowanych na czas pandemii rozwiązań. Stanowi dla nas jasną informację, że udało nam się stworzyć i utrzymać przyjazną, wspierającą atmosferę nawet w tak trudnych warunkach jak ogólnoświatowy kryzys zdrowotny – komentuje Marta Westrych-Andrzejczyk, dyrektor personalna DPD Polska i Członek Zarządu.
DPD Polska zatrudnia prawie 4 tys. osób oraz współpracuje z średnio 7500 kurierów w ponad 60 oddziałach w całej Polsce. Firma oferuje szerokie możliwości rozwoju zawodowego, a także szereg benefitów pracowniczych, w tym opiekę medyczną w prywatnej sieci, dostęp do platformy benefitowej, „becikowe”. DPD Polska troszczy się również o bezpieczeństwo pracowników i współpracowników. W związku z pandemią COVID-19 przeorganizowała pracę w biurach i oddziałach, wyposażyła je w środki ochrony osobistej, a tam, gdzie to możliwe, wprowadziła pracę zdalną. DPD Polska dba także o poczucie jedności wśród pracowników dzięki otwartej, spójnej i regularnej komunikacji oraz wielu inicjatywom budującym zaangażowanie.
Polski rynek pracy potrzebuje wielokulturowości
Olivia Quest - znacznie więcej niż gra integrująca społeczność
Jak stworzyć wartościowe środowisko pracy?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.