Komunikaty PR

Draw Distance z dobrymi wynikami po trzecim kwartale br.

2020-11-12  |  12:20

 

Ponad 0,45 mln zł zysku netto wypracowała w trzecim kwartale br. spółka Draw Distance, producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. W tym czasie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,7 mln zł i były prawie trzykrotnie wyższe w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Narastająco, przychody netto spółki przekroczyły 3,5 mln zł i były dwa razy lepsze w porównaniu do analogicznego okresu 2019. W minionym kwartale działania spółki były skoncentrowane na pracy przy dwóch autorskich projektach studia – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York oraz Serial Cleaners.

- Wyniki finansowe, które wypracowaliśmy w trzecim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od lipca do września zysk netto przekroczył 0,45 mln zł, zaś narastająco wyniósł 0,79 mln zł. To zdecydowanie więcej w porównaniu do analogicznych okresów 2019 roku. Cieszą nas także zauważalne wzrosty z tytułu przychodów ze sprzedaży, które w raportowanym okresie wynoszą 1,7 mln zł netto, a od początku roku do końca września ponad 3,5 mln zł netto – informuje Michał Mielcarek, prezes zarządu Draw Distance.

W trzecim kwartale zespół Draw Distance koncentrował się na działaniach produkcyjnych związanych z dwoma nowymi tytułami – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York oraz Serial Cleaners. Pierwszy z nich  należy do gatunku visual novel. Gra została osadzona w bogatym uniwersum Vampire: The Masquerade i jest samodzielnym dodatkiem, który pozwala graczom wcielić się w nową protagonistkę i spojrzeć na wydarzenia fabularne zaprezentowane w podstawowej wersji gry z zupełnie nowej perspektywy. Premiera tytułu odbyła się 10 września na platformach PC (Windows, Linux), Mac, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.

-  Czujemy się usatysfakcjonowani reakcją graczy na Shadows. Już w niespełna dwa tygodnie po premierze tytuł osiągnął  zakładany na wrzesień cel sprzedażowy, pokrywając połowę kosztów, które zostały zainwestowane w produkcję oraz marketing. Gra została wysoko oceniona przez graczy i uzyskała bardzo dobre oceny od recenzentów oraz publikacje na popularnych zagranicznych portalach, m.in. Comic Book Review. Aktualnie największą popularnością cieszy się na komputerach osobistych, w następującej kolejności: PS4, Nintendo Switch i Xbox One. Do dziś zanotowaliśmy 18,5 tys. sprzedanych egzemplarzy tego tytułu – dodaje Michał Mielcarek.

Z uwagi na dynamikę sprzedaży Shadows of New York zarząd spółki spodziewa się zwrotu całości kosztów produkcji i marketingu do końca bieżącego roku.

W czerwcu Draw Distance ogłosiła kontynuację swojej najpopularniejszej produkcji – Serial Cleaner. Pierwsza część trafiła do ponad miliona graczy na wszystkich platformach. Prezentacja nowej – pod nazwą Serial Cleaners, została pokazana na wydarzeniu FGS Showcase, organizowanego w ramach Future Games Show. – O Serial Cleaners bardzo szybko stało się głośno. Pisały o niej największe polskie i zagraniczne media growe, w tym GameSpot, GamesRadar, Gry-Online, IGN, TheSixthAxis, Eurogamer, PC Gamer, Gematsu, czy GameReactor. Obecnie pracujemy nad grywalną wersją demonstracyjną, którą jeszcze w tym roku chcemy zaprezentować  platform-holderom, wydawcom oraz sklepom. Na podstawie dema przygotujemy także pierwszy zwiastun prezentujący rozgrywkę – zapowiada Michał Mielcarek.

Serial Cleaners łączy w sobie elementy gry skradankowej, szybkiej akcji i multiwątkowej historii mafii, inspirowanej kultowymi serialami telewizyjnymi i filmami ostatniej dekady minionego wieku. Akcja gry zostanie osadzona w Nowym Jorku lat 90. XX wieku. Gracze wcielą się w czworo profesjonalnych czyścicieli miejsc zbrodni, których zadaniem będzie pozbywanie się zwłok, usuwanie krwi i dowodów przestępstw.

W sierpniu br. Draw Distance podpisało umowę z Sony Pictures Television Inc., na mocy której amerykański producent otrzymał na wyłączność prawa opcji do nabycia autorskich praw majątkowych Serial Cleaner. Polska spółka w zamian otrzyma jednorazową wpłatę, z możliwością przedłużenia umowy na kolejny rok za dodatkową opłatą. W przypadku skorzystania z prawa opcji, producent nabędzie prawa do ekranizacji gry oraz możliwość wykorzystania jej w Internecie. Prawa do gry Serial Cleaner, w tym praw do wydania, sprzedaży i dystrybucji dalszych wersji tytułu pozostają po stronie Draw Distance.

W sierpniu Draw Distance podpisało także umowę z Humble Bundle, w ramach  której Vampire: The Masquerade – Coteries of New York, w okresie od 4 września do 2 października została udostępniona na platformie Humble Choice. Draw Distance otrzymało z tego tytułu jednorazowe wynagrodzenie.

W trzecim kwartale Draw Distance zawarło także umowę z hiszpańskim wydawcą, Professional Publishing SPL, S.L, w ramach której powstanie ekskluzywne wydanie pudełkowe dwóch autorskich tytułów spółki z serii Vampire: The Masquerade.  Za sprzedaż edycji specjalnej odpowiedzialny będzie brand wydawniczy Professional Publishing SPL – BadLand Publishing. Draw Distance w ramach współpracy będzie otrzymywać stałe korzyści finansowe ze sprzedaży produktów objętych umową. Dodatkowo, najpóźniej tydzień przed premierą ekskluzywnych wydań spółka otrzyma jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 15 tys. euro.

- Umowa wydawnicza z Professional Publishing SPL, S.L. z Hiszpanii to kolejny krok ku obecności na rynku międzynarodowym. Podobnie, jak współpraca z Humble Bundle, to dla nas doskonała okazja  dotarcia do jeszcze większej liczby odbiorców – komentuje prezes zarządu spółki Draw Distance.

Na wynik finansowy w trzecim kwartale wpływ miało dokonanie przez spółkę odpisu aktualizacyjnego związanego z  grą Ritual: Crown o Horns na kwotę 0,2 mln zł, w związku z brakiem odnotowania zakładanych przychodów z jej  sprzedaży. Zdaniem Zarządu dokonanie przedmiotowego odpisu już w trzecim kwartale sprzyja przejrzystości i klarowności polityki finansowej realizowanej przez Spółkę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Farmacja

Konsument

Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.

Prawo

Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.