Komunikaty PR

Draw Distance z dobrymi wynikami po trzecim kwartale br.

2020-11-12  |  12:20

 

Ponad 0,45 mln zł zysku netto wypracowała w trzecim kwartale br. spółka Draw Distance, producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. W tym czasie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,7 mln zł i były prawie trzykrotnie wyższe w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Narastająco, przychody netto spółki przekroczyły 3,5 mln zł i były dwa razy lepsze w porównaniu do analogicznego okresu 2019. W minionym kwartale działania spółki były skoncentrowane na pracy przy dwóch autorskich projektach studia – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York oraz Serial Cleaners.

- Wyniki finansowe, które wypracowaliśmy w trzecim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od lipca do września zysk netto przekroczył 0,45 mln zł, zaś narastająco wyniósł 0,79 mln zł. To zdecydowanie więcej w porównaniu do analogicznych okresów 2019 roku. Cieszą nas także zauważalne wzrosty z tytułu przychodów ze sprzedaży, które w raportowanym okresie wynoszą 1,7 mln zł netto, a od początku roku do końca września ponad 3,5 mln zł netto – informuje Michał Mielcarek, prezes zarządu Draw Distance.

W trzecim kwartale zespół Draw Distance koncentrował się na działaniach produkcyjnych związanych z dwoma nowymi tytułami – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York oraz Serial Cleaners. Pierwszy z nich  należy do gatunku visual novel. Gra została osadzona w bogatym uniwersum Vampire: The Masquerade i jest samodzielnym dodatkiem, który pozwala graczom wcielić się w nową protagonistkę i spojrzeć na wydarzenia fabularne zaprezentowane w podstawowej wersji gry z zupełnie nowej perspektywy. Premiera tytułu odbyła się 10 września na platformach PC (Windows, Linux), Mac, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.

-  Czujemy się usatysfakcjonowani reakcją graczy na Shadows. Już w niespełna dwa tygodnie po premierze tytuł osiągnął  zakładany na wrzesień cel sprzedażowy, pokrywając połowę kosztów, które zostały zainwestowane w produkcję oraz marketing. Gra została wysoko oceniona przez graczy i uzyskała bardzo dobre oceny od recenzentów oraz publikacje na popularnych zagranicznych portalach, m.in. Comic Book Review. Aktualnie największą popularnością cieszy się na komputerach osobistych, w następującej kolejności: PS4, Nintendo Switch i Xbox One. Do dziś zanotowaliśmy 18,5 tys. sprzedanych egzemplarzy tego tytułu – dodaje Michał Mielcarek.

Z uwagi na dynamikę sprzedaży Shadows of New York zarząd spółki spodziewa się zwrotu całości kosztów produkcji i marketingu do końca bieżącego roku.

W czerwcu Draw Distance ogłosiła kontynuację swojej najpopularniejszej produkcji – Serial Cleaner. Pierwsza część trafiła do ponad miliona graczy na wszystkich platformach. Prezentacja nowej – pod nazwą Serial Cleaners, została pokazana na wydarzeniu FGS Showcase, organizowanego w ramach Future Games Show. – O Serial Cleaners bardzo szybko stało się głośno. Pisały o niej największe polskie i zagraniczne media growe, w tym GameSpot, GamesRadar, Gry-Online, IGN, TheSixthAxis, Eurogamer, PC Gamer, Gematsu, czy GameReactor. Obecnie pracujemy nad grywalną wersją demonstracyjną, którą jeszcze w tym roku chcemy zaprezentować  platform-holderom, wydawcom oraz sklepom. Na podstawie dema przygotujemy także pierwszy zwiastun prezentujący rozgrywkę – zapowiada Michał Mielcarek.

Serial Cleaners łączy w sobie elementy gry skradankowej, szybkiej akcji i multiwątkowej historii mafii, inspirowanej kultowymi serialami telewizyjnymi i filmami ostatniej dekady minionego wieku. Akcja gry zostanie osadzona w Nowym Jorku lat 90. XX wieku. Gracze wcielą się w czworo profesjonalnych czyścicieli miejsc zbrodni, których zadaniem będzie pozbywanie się zwłok, usuwanie krwi i dowodów przestępstw.

W sierpniu br. Draw Distance podpisało umowę z Sony Pictures Television Inc., na mocy której amerykański producent otrzymał na wyłączność prawa opcji do nabycia autorskich praw majątkowych Serial Cleaner. Polska spółka w zamian otrzyma jednorazową wpłatę, z możliwością przedłużenia umowy na kolejny rok za dodatkową opłatą. W przypadku skorzystania z prawa opcji, producent nabędzie prawa do ekranizacji gry oraz możliwość wykorzystania jej w Internecie. Prawa do gry Serial Cleaner, w tym praw do wydania, sprzedaży i dystrybucji dalszych wersji tytułu pozostają po stronie Draw Distance.

W sierpniu Draw Distance podpisało także umowę z Humble Bundle, w ramach  której Vampire: The Masquerade – Coteries of New York, w okresie od 4 września do 2 października została udostępniona na platformie Humble Choice. Draw Distance otrzymało z tego tytułu jednorazowe wynagrodzenie.

W trzecim kwartale Draw Distance zawarło także umowę z hiszpańskim wydawcą, Professional Publishing SPL, S.L, w ramach której powstanie ekskluzywne wydanie pudełkowe dwóch autorskich tytułów spółki z serii Vampire: The Masquerade.  Za sprzedaż edycji specjalnej odpowiedzialny będzie brand wydawniczy Professional Publishing SPL – BadLand Publishing. Draw Distance w ramach współpracy będzie otrzymywać stałe korzyści finansowe ze sprzedaży produktów objętych umową. Dodatkowo, najpóźniej tydzień przed premierą ekskluzywnych wydań spółka otrzyma jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 15 tys. euro.

- Umowa wydawnicza z Professional Publishing SPL, S.L. z Hiszpanii to kolejny krok ku obecności na rynku międzynarodowym. Podobnie, jak współpraca z Humble Bundle, to dla nas doskonała okazja  dotarcia do jeszcze większej liczby odbiorców – komentuje prezes zarządu spółki Draw Distance.

Na wynik finansowy w trzecim kwartale wpływ miało dokonanie przez spółkę odpisu aktualizacyjnego związanego z  grą Ritual: Crown o Horns na kwotę 0,2 mln zł, w związku z brakiem odnotowania zakładanych przychodów z jej  sprzedaży. Zdaniem Zarządu dokonanie przedmiotowego odpisu już w trzecim kwartale sprzyja przejrzystości i klarowności polityki finansowej realizowanej przez Spółkę.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.