Draw Distance z dobrymi wynikami po trzecim kwartale br.
Ponad 0,45 mln zł zysku netto wypracowała w trzecim kwartale br. spółka Draw Distance, producent gier wideo specjalizujący się w tworzeniu multiplatformowych tytułów z gatunku action-adventure. W tym czasie przychody netto ze sprzedaży wyniosły 1,7 mln zł i były prawie trzykrotnie wyższe w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Narastająco, przychody netto spółki przekroczyły 3,5 mln zł i były dwa razy lepsze w porównaniu do analogicznego okresu 2019. W minionym kwartale działania spółki były skoncentrowane na pracy przy dwóch autorskich projektach studia – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York oraz Serial Cleaners.
- Wyniki finansowe, które wypracowaliśmy w trzecim kwartale br. są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Od lipca do września zysk netto przekroczył 0,45 mln zł, zaś narastająco wyniósł 0,79 mln zł. To zdecydowanie więcej w porównaniu do analogicznych okresów 2019 roku. Cieszą nas także zauważalne wzrosty z tytułu przychodów ze sprzedaży, które w raportowanym okresie wynoszą 1,7 mln zł netto, a od początku roku do końca września ponad 3,5 mln zł netto – informuje Michał Mielcarek, prezes zarządu Draw Distance.
W trzecim kwartale zespół Draw Distance koncentrował się na działaniach produkcyjnych związanych z dwoma nowymi tytułami – Vampire: The Masquerade – Shadows of New York oraz Serial Cleaners. Pierwszy z nich należy do gatunku visual novel. Gra została osadzona w bogatym uniwersum Vampire: The Masquerade i jest samodzielnym dodatkiem, który pozwala graczom wcielić się w nową protagonistkę i spojrzeć na wydarzenia fabularne zaprezentowane w podstawowej wersji gry z zupełnie nowej perspektywy. Premiera tytułu odbyła się 10 września na platformach PC (Windows, Linux), Mac, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.
- Czujemy się usatysfakcjonowani reakcją graczy na Shadows. Już w niespełna dwa tygodnie po premierze tytuł osiągnął zakładany na wrzesień cel sprzedażowy, pokrywając połowę kosztów, które zostały zainwestowane w produkcję oraz marketing. Gra została wysoko oceniona przez graczy i uzyskała bardzo dobre oceny od recenzentów oraz publikacje na popularnych zagranicznych portalach, m.in. Comic Book Review. Aktualnie największą popularnością cieszy się na komputerach osobistych, w następującej kolejności: PS4, Nintendo Switch i Xbox One. Do dziś zanotowaliśmy 18,5 tys. sprzedanych egzemplarzy tego tytułu – dodaje Michał Mielcarek.
Z uwagi na dynamikę sprzedaży Shadows of New York zarząd spółki spodziewa się zwrotu całości kosztów produkcji i marketingu do końca bieżącego roku.
W czerwcu Draw Distance ogłosiła kontynuację swojej najpopularniejszej produkcji – Serial Cleaner. Pierwsza część trafiła do ponad miliona graczy na wszystkich platformach. Prezentacja nowej – pod nazwą Serial Cleaners, została pokazana na wydarzeniu FGS Showcase, organizowanego w ramach Future Games Show. – O Serial Cleaners bardzo szybko stało się głośno. Pisały o niej największe polskie i zagraniczne media growe, w tym GameSpot, GamesRadar, Gry-Online, IGN, TheSixthAxis, Eurogamer, PC Gamer, Gematsu, czy GameReactor. Obecnie pracujemy nad grywalną wersją demonstracyjną, którą jeszcze w tym roku chcemy zaprezentować platform-holderom, wydawcom oraz sklepom. Na podstawie dema przygotujemy także pierwszy zwiastun prezentujący rozgrywkę – zapowiada Michał Mielcarek.
Serial Cleaners łączy w sobie elementy gry skradankowej, szybkiej akcji i multiwątkowej historii mafii, inspirowanej kultowymi serialami telewizyjnymi i filmami ostatniej dekady minionego wieku. Akcja gry zostanie osadzona w Nowym Jorku lat 90. XX wieku. Gracze wcielą się w czworo profesjonalnych czyścicieli miejsc zbrodni, których zadaniem będzie pozbywanie się zwłok, usuwanie krwi i dowodów przestępstw.
W sierpniu br. Draw Distance podpisało umowę z Sony Pictures Television Inc., na mocy której amerykański producent otrzymał na wyłączność prawa opcji do nabycia autorskich praw majątkowych Serial Cleaner. Polska spółka w zamian otrzyma jednorazową wpłatę, z możliwością przedłużenia umowy na kolejny rok za dodatkową opłatą. W przypadku skorzystania z prawa opcji, producent nabędzie prawa do ekranizacji gry oraz możliwość wykorzystania jej w Internecie. Prawa do gry Serial Cleaner, w tym praw do wydania, sprzedaży i dystrybucji dalszych wersji tytułu pozostają po stronie Draw Distance.
W sierpniu Draw Distance podpisało także umowę z Humble Bundle, w ramach której Vampire: The Masquerade – Coteries of New York, w okresie od 4 września do 2 października została udostępniona na platformie Humble Choice. Draw Distance otrzymało z tego tytułu jednorazowe wynagrodzenie.
W trzecim kwartale Draw Distance zawarło także umowę z hiszpańskim wydawcą, Professional Publishing SPL, S.L, w ramach której powstanie ekskluzywne wydanie pudełkowe dwóch autorskich tytułów spółki z serii Vampire: The Masquerade. Za sprzedaż edycji specjalnej odpowiedzialny będzie brand wydawniczy Professional Publishing SPL – BadLand Publishing. Draw Distance w ramach współpracy będzie otrzymywać stałe korzyści finansowe ze sprzedaży produktów objętych umową. Dodatkowo, najpóźniej tydzień przed premierą ekskluzywnych wydań spółka otrzyma jednorazowe wynagrodzenie w wysokości 15 tys. euro.
- Umowa wydawnicza z Professional Publishing SPL, S.L. z Hiszpanii to kolejny krok ku obecności na rynku międzynarodowym. Podobnie, jak współpraca z Humble Bundle, to dla nas doskonała okazja dotarcia do jeszcze większej liczby odbiorców – komentuje prezes zarządu spółki Draw Distance.
Na wynik finansowy w trzecim kwartale wpływ miało dokonanie przez spółkę odpisu aktualizacyjnego związanego z grą Ritual: Crown o Horns na kwotę 0,2 mln zł, w związku z brakiem odnotowania zakładanych przychodów z jej sprzedaży. Zdaniem Zarządu dokonanie przedmiotowego odpisu już w trzecim kwartale sprzyja przejrzystości i klarowności polityki finansowej realizowanej przez Spółkę.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.