Drobiowe nowości w ofercie ZM Silesia
W odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów wprowadziliśmy do naszej oferty drobiowe wersje lubianych przez Polaków wędlin. W 100 proc. z polskiego drobiu – mówi Marietta Stefaniak, dyrektor ds. badań i rozwoju z Zakładów Mięsnych Silesia.
Statystyczny Polak spożył w 2018 r. 27 kg drobiu – podaje Związek „Polskie Mięso”. Polacy jedzą więcej mięsa białego niż przeciętnie mieszkaniec UE, gdzie konsumpcja wynosi ok. 24 kg na osobę.
Jednym z powodów wyboru mięsa drobiowego przez konsumentów są wysokie walory odżywcze. Zawiera ono porównywalną do wołowiny Ilość białka i mniej tłuszczu od wieprzowiny. Dlatego wyroby z drobiu są coraz częściej wybierane przez osoby będące na diecie, prowadzące aktywny tryb życia, a także mające dzieci.
Wśród nowości produktowych Zakładów Mięsnych Silesia znalazła się Kiełbasa Żywiecka. Jest to jedyna dostępna na polskim rynku „Żywiecka” w wersji drobiowej. Podobnie jak inne wyroby Silesii z mięsa białego przygotowano ją z mięsa pochodzącego z krajowej hodowli. Idealnie przyprawiona, stanowi doskonały dodatek do kanapek, sałatek oraz dań na ciepło.
ZM Silesia rozszerzyły także ofertę wyrobów plastrowanych z linii „Z Kurnej Półki”. Krakowska z Kurnej Półki i Kurczak gotowany z Kurnej Półki to delikatne wędliny o prostym składzie
i wysokiej mięsności. Do wyprodukowania 100 g pierwszego z produktów wykorzystuje się 107 g mięsa drobiowego, a drugiego – 90 g piersi kurczaka. Kolejną nowością jest Kiełbasa wiejska z Kurnej Półki. Do przygotowania 100 g tego produktu wykorzystuje się 110 g mięsa drobiowego.
– Kiełbasa wiejska to doskonałe połączenie mięsa drobiowego, pochodzącego z Polski i przypraw, które nadają jej wyjątkowego smaku. Kiełbasa ma lekką konsystencję i ciemny kolor uzyskanym w procesie wędzenia. Udało nam się opracować recepturę bazującą na naturalnych składnikach, bez zbędnych dodatków, tylko przyprawione mięso z kurczaka oraz sól peklująca – mówi Marietta Stefaniak z Zakładów Mięsnych Silesia.
Wszystkie drobiowe wyroby produkowane w Zakładach Mięsnych Silesia dostępne są pod marką Cedrob.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo
Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.
Ochrona środowiska
K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.
Ochrona środowiska
Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.