DropYourBox - nowa usługa Packety dla e-sklepów
Packeta Poland wprowadza usługę DropYourBox zaprojektowaną z myślą o polskich sklepach internetowych. W jej ramach Packeta zrealizuje nie tylko last mile, ale też first mile, odbierając przesyłki bezpośrednio od klienta. Tego typu proces end-to-end znacząco usprawni wysyłkę międzynarodowych paczek, oferując e-sklepom większą elastyczność, efektywność i wygodę.
Packeta Poland, globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, uruchomiła nową usługę DropYourBox, która ma na celu uproszczenie i przyspieszenie międzynarodowych wysyłek dla polskich sklepów online. Dotychczas klienci, których lokalizacja nie znajdowała się na trasach spedycyjnych Packety, samodzielnie organizowali transport paczek do magazynu przewoźnika, np. nadając je w placówkach Poczty Polskiej. Obecnie, dzięki DropYourBox, Packeta odbierze przesyłki spod wskazanego przez klienta adresu bez względu na ich liczbę czy kierunek wysyłki. Odbiory mogą być realizowane codziennie, cyklicznie (np. raz na 2 dni) lub na zamówienie, co pozwala dostosować usługę do indywidualnych oczekiwań każdego e-commerce.
- DropYourBox to odpowiedź na rosnące potrzeby polskich sklepów internetowych wysyłających swoje produkty za granicę. Dzięki nowej usłudze przedsiębiorcy mogą skupić się na rozwoju biznesu i kluczowych działaniach, mając pewność, że ich przesyłki są w najlepszych rękach od początku procesu logistycznego, czyli od pierwszej mili – momentu nadania paczek. Nasze rozwiązanie end-to-end to pełne wsparcie logistyczne zapewniające nie tylko wygodę, ale również efektywność kosztową i czasową – mówi Joanna Kowalska, Sales Director w Packeta Poland.
Zalety DropYourBox
Usługa DropYourBox znacznie usprawni codzienną działalność sklepom online wysyłającym za granicę. Przede wszystkim eliminuje konieczność zarządzania kilkoma dostawcami – cała usługa logistyki zagranicznej, od first do last mile, może być teraz realizowana przez Packetę i rozliczana na jednej fakturze. Optymalizuje to transit time, daje większą kontrolę nad paczkami oraz obniża koszty całkowite dostaw ponoszone przez sklepy internetowe. Różna częstotliwość podjazdów daje dużą swobodę e-sklepom i jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla stabilnych, jak i początkujących e-commerców wysyłających paczki w modelu cross-border.
- Usługa end-to-end w logistyce zagranicznej jest istotna dla właścicieli sklepów online, ponieważ upraszcza zarządzanie wysyłkami i skraca czas obsługi paczek, co jest szczególnie istotne w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Wdrożenie usługi DropYourBox było wyczekiwane przez naszych klientów i wierzymy, że będzie też argumentem dla nowych klientów, by spróbowali swoich sił na rynkach zagranicznych, np. czeskim, słowackim czy węgierskim – podsumowuje Joanna Kowalska.
Podstawowe zasady usługi DropYourBox
1. Paczki powinny być spakowane w kartony zbiorcze o maksymalnych wymiarach 41x38x64 cm i wadze do 25 kg. Liczba kartonów jest nieograniczona.
2. Odbiory kartonów zbiorczych realizowane są przez kuriera. E-sklep może też dostarczyć je do wybranego punktu odbioru obsługiwanego przez InPost.
3. Etykiety wysyłane są przez Packetę.
4. Podjazdy do klienta mogą być wykonywane codziennie, cyklicznie (np. co 2 dni) lub na zamówienie – w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Zamówienia ad hoc muszą być złożone do godz. 11.00, aby odbiór odbył się tego samego dnia.
5. Odbiory realizowane są w dni robocze, od poniedziałku do piątku.
DropYourBox jest kolejną usługą Packety wspierającą sklepy internetowe w działaniach cross-border i codziennych operacjach logistycznych. Usługa realizowana jest przy współpracy z InPost.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.