DropYourBox - nowa usługa Packety dla e-sklepów
Packeta Poland wprowadza usługę DropYourBox zaprojektowaną z myślą o polskich sklepach internetowych. W jej ramach Packeta zrealizuje nie tylko last mile, ale też first mile, odbierając przesyłki bezpośrednio od klienta. Tego typu proces end-to-end znacząco usprawni wysyłkę międzynarodowych paczek, oferując e-sklepom większą elastyczność, efektywność i wygodę.
Packeta Poland, globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, uruchomiła nową usługę DropYourBox, która ma na celu uproszczenie i przyspieszenie międzynarodowych wysyłek dla polskich sklepów online. Dotychczas klienci, których lokalizacja nie znajdowała się na trasach spedycyjnych Packety, samodzielnie organizowali transport paczek do magazynu przewoźnika, np. nadając je w placówkach Poczty Polskiej. Obecnie, dzięki DropYourBox, Packeta odbierze przesyłki spod wskazanego przez klienta adresu bez względu na ich liczbę czy kierunek wysyłki. Odbiory mogą być realizowane codziennie, cyklicznie (np. raz na 2 dni) lub na zamówienie, co pozwala dostosować usługę do indywidualnych oczekiwań każdego e-commerce.
- DropYourBox to odpowiedź na rosnące potrzeby polskich sklepów internetowych wysyłających swoje produkty za granicę. Dzięki nowej usłudze przedsiębiorcy mogą skupić się na rozwoju biznesu i kluczowych działaniach, mając pewność, że ich przesyłki są w najlepszych rękach od początku procesu logistycznego, czyli od pierwszej mili – momentu nadania paczek. Nasze rozwiązanie end-to-end to pełne wsparcie logistyczne zapewniające nie tylko wygodę, ale również efektywność kosztową i czasową – mówi Joanna Kowalska, Sales Director w Packeta Poland.
Zalety DropYourBox
Usługa DropYourBox znacznie usprawni codzienną działalność sklepom online wysyłającym za granicę. Przede wszystkim eliminuje konieczność zarządzania kilkoma dostawcami – cała usługa logistyki zagranicznej, od first do last mile, może być teraz realizowana przez Packetę i rozliczana na jednej fakturze. Optymalizuje to transit time, daje większą kontrolę nad paczkami oraz obniża koszty całkowite dostaw ponoszone przez sklepy internetowe. Różna częstotliwość podjazdów daje dużą swobodę e-sklepom i jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla stabilnych, jak i początkujących e-commerców wysyłających paczki w modelu cross-border.
- Usługa end-to-end w logistyce zagranicznej jest istotna dla właścicieli sklepów online, ponieważ upraszcza zarządzanie wysyłkami i skraca czas obsługi paczek, co jest szczególnie istotne w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Wdrożenie usługi DropYourBox było wyczekiwane przez naszych klientów i wierzymy, że będzie też argumentem dla nowych klientów, by spróbowali swoich sił na rynkach zagranicznych, np. czeskim, słowackim czy węgierskim – podsumowuje Joanna Kowalska.
Podstawowe zasady usługi DropYourBox
1. Paczki powinny być spakowane w kartony zbiorcze o maksymalnych wymiarach 41x38x64 cm i wadze do 25 kg. Liczba kartonów jest nieograniczona.
2. Odbiory kartonów zbiorczych realizowane są przez kuriera. E-sklep może też dostarczyć je do wybranego punktu odbioru obsługiwanego przez InPost.
3. Etykiety wysyłane są przez Packetę.
4. Podjazdy do klienta mogą być wykonywane codziennie, cyklicznie (np. co 2 dni) lub na zamówienie – w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Zamówienia ad hoc muszą być złożone do godz. 11.00, aby odbiór odbył się tego samego dnia.
5. Odbiory realizowane są w dni robocze, od poniedziałku do piątku.
DropYourBox jest kolejną usługą Packety wspierającą sklepy internetowe w działaniach cross-border i codziennych operacjach logistycznych. Usługa realizowana jest przy współpracy z InPost.
***
Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.