Komunikaty PR

Drugie życie butelek zwrotnych zaczyna się… w Namysłowie

2020-11-19  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
HK
Hill+Knowlton Strategies

Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl

Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców miasta do oddawania butelek zwrotnych. Dlaczego? Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo - w ciągu 5 lat może być wykorzystane ponownie nawet 25 razy bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Dodatkowo Browar Namysłów za każdą oddaną butelkę w strefie przeznaczy 1 zł na zakup posiłków dla personelu medycznego z Namysłowskiego Centrum Zdrowia, by w ten sposób podziękować za ich pracę. Posiłki zostaną zakupione w namysłowskich lokalach, które ponownie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią. Specjalna strefa będzie dostępna dla mieszkańców na rynku w Namysłowie od 20-22 listopada.

Segreguj bezpiecznie
W obliczu obecnej sytuacji pandemicznej, strefa będzie zabezpieczona zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego i nie trzeba będzie wchodzić do środka, by oddać butelki. Obsługa strefy obowiązkowo będzie nosić maseczki ochronne, a Browar Namysłów zapewni je także mieszkańcom. Dodatkowo przed wejściem dostępne będą środki dezynfekcyjne.

-Troska o środowisko naturalne jest wpisana w DNA Grupy Żywiec, która od lat wdraża działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Promowanie opakowań zwrotnych jako najbardziej przyjaznych dla środowiska jest jednym z nich i cieszę się, że cały Namysłów, zarówno mieszkańcy, jak i pracownicy browaru, będą mogli przyłączyć się do tej akcji. Jest to jeszcze jedna okazja, aby przypomnieć, że od niedawna na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego piwo Namysłów Pils jest dostępne w brązowych, zwrotnych butelkach. Chcemy także przypominać konsumentów, aby segregować butelki bezzwrotne i w ten sposób dawać im drugie życie – mówi Jacek Sawicki, Dyrektor Browaru w Namysłowie.

W strefie Grupy Żywiec mieszkańcy Namysłowa będą mogli zwrócić butelki zwrotne bez paragonu marek Namysłów Pils, Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB.
-Jestem dumny z faktu, że mieszkańcy Namysłowa będą mogli wziąć udział w ekologicznej akcji z dodatkowym wsparciem służby zdrowia oraz lokalnej gastronomii. Wsparcie potrzebujących jest niezwykle ważnym elementem codziennej strategii działania Browaru Namysłów. Właśnie dlatego, zwracając butelkę, mieszkańcy Namysłowa mogą wesprzeć nie tylko środowisko, ale również swoich najbliższych sąsiadów: lokalne biznesy oraz przedstawicieli służby zdrowia z Namysłowskiego Centrum Zdrowia. Wierzymy, że razem możemy więcej i dlatego zachęcam gorąco mieszkańców, by przyłączyli się wspólnie z nami do pomocy – mówi Bartłomiej Stawiarski, Burmistrz Namysłowa.

Zwrot opakowań będzie możliwy bez okazania paragonu, a za zwróconą butelkę każdy otrzyma 0,35 zł. Tegoroczna akcja w Namysłowie jest częścią realizowanej od lat kampanii „Daj butelce drugie życie”, w ramach której można oddawać butelki zwrotne bez paragonu w ponad 7 tys. sklepów na terenie całej Polski, w tym w sklepach w Namysłowie: na ul. Grunwaldzkiej 46C oraz ul. Reymonta 25. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie zwrocbutelke.pl.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Hill+Knowlton Strategies
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.