Drugie życie butelek zwrotnych zaczyna się… w Namysłowie
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców miasta do oddawania butelek zwrotnych. Dlaczego? Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo - w ciągu 5 lat może być wykorzystane ponownie nawet 25 razy bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Dodatkowo Browar Namysłów za każdą oddaną butelkę w strefie przeznaczy 1 zł na zakup posiłków dla personelu medycznego z Namysłowskiego Centrum Zdrowia, by w ten sposób podziękować za ich pracę. Posiłki zostaną zakupione w namysłowskich lokalach, które ponownie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią. Specjalna strefa będzie dostępna dla mieszkańców na rynku w Namysłowie od 20-22 listopada.
Segreguj bezpiecznie
W obliczu obecnej sytuacji pandemicznej, strefa będzie zabezpieczona zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego i nie trzeba będzie wchodzić do środka, by oddać butelki. Obsługa strefy obowiązkowo będzie nosić maseczki ochronne, a Browar Namysłów zapewni je także mieszkańcom. Dodatkowo przed wejściem dostępne będą środki dezynfekcyjne.
-Troska o środowisko naturalne jest wpisana w DNA Grupy Żywiec, która od lat wdraża działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Promowanie opakowań zwrotnych jako najbardziej przyjaznych dla środowiska jest jednym z nich i cieszę się, że cały Namysłów, zarówno mieszkańcy, jak i pracownicy browaru, będą mogli przyłączyć się do tej akcji. Jest to jeszcze jedna okazja, aby przypomnieć, że od niedawna na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego piwo Namysłów Pils jest dostępne w brązowych, zwrotnych butelkach. Chcemy także przypominać konsumentów, aby segregować butelki bezzwrotne i w ten sposób dawać im drugie życie – mówi Jacek Sawicki, Dyrektor Browaru w Namysłowie.
W strefie Grupy Żywiec mieszkańcy Namysłowa będą mogli zwrócić butelki zwrotne bez paragonu marek Namysłów Pils, Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB.
-Jestem dumny z faktu, że mieszkańcy Namysłowa będą mogli wziąć udział w ekologicznej akcji z dodatkowym wsparciem służby zdrowia oraz lokalnej gastronomii. Wsparcie potrzebujących jest niezwykle ważnym elementem codziennej strategii działania Browaru Namysłów. Właśnie dlatego, zwracając butelkę, mieszkańcy Namysłowa mogą wesprzeć nie tylko środowisko, ale również swoich najbliższych sąsiadów: lokalne biznesy oraz przedstawicieli służby zdrowia z Namysłowskiego Centrum Zdrowia. Wierzymy, że razem możemy więcej i dlatego zachęcam gorąco mieszkańców, by przyłączyli się wspólnie z nami do pomocy – mówi Bartłomiej Stawiarski, Burmistrz Namysłowa.
Zwrot opakowań będzie możliwy bez okazania paragonu, a za zwróconą butelkę każdy otrzyma 0,35 zł. Tegoroczna akcja w Namysłowie jest częścią realizowanej od lat kampanii „Daj butelce drugie życie”, w ramach której można oddawać butelki zwrotne bez paragonu w ponad 7 tys. sklepów na terenie całej Polski, w tym w sklepach w Namysłowie: na ul. Grunwaldzkiej 46C oraz ul. Reymonta 25. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie zwrocbutelke.pl.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.