Drugie życie butelek zwrotnych zaczyna się… w Namysłowie
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców miasta do oddawania butelek zwrotnych. Dlaczego? Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo - w ciągu 5 lat może być wykorzystane ponownie nawet 25 razy bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Dodatkowo Browar Namysłów za każdą oddaną butelkę w strefie przeznaczy 1 zł na zakup posiłków dla personelu medycznego z Namysłowskiego Centrum Zdrowia, by w ten sposób podziękować za ich pracę. Posiłki zostaną zakupione w namysłowskich lokalach, które ponownie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią. Specjalna strefa będzie dostępna dla mieszkańców na rynku w Namysłowie od 20-22 listopada.
Segreguj bezpiecznie
W obliczu obecnej sytuacji pandemicznej, strefa będzie zabezpieczona zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego i nie trzeba będzie wchodzić do środka, by oddać butelki. Obsługa strefy obowiązkowo będzie nosić maseczki ochronne, a Browar Namysłów zapewni je także mieszkańcom. Dodatkowo przed wejściem dostępne będą środki dezynfekcyjne.
-Troska o środowisko naturalne jest wpisana w DNA Grupy Żywiec, która od lat wdraża działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Promowanie opakowań zwrotnych jako najbardziej przyjaznych dla środowiska jest jednym z nich i cieszę się, że cały Namysłów, zarówno mieszkańcy, jak i pracownicy browaru, będą mogli przyłączyć się do tej akcji. Jest to jeszcze jedna okazja, aby przypomnieć, że od niedawna na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego piwo Namysłów Pils jest dostępne w brązowych, zwrotnych butelkach. Chcemy także przypominać konsumentów, aby segregować butelki bezzwrotne i w ten sposób dawać im drugie życie – mówi Jacek Sawicki, Dyrektor Browaru w Namysłowie.
W strefie Grupy Żywiec mieszkańcy Namysłowa będą mogli zwrócić butelki zwrotne bez paragonu marek Namysłów Pils, Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB.
-Jestem dumny z faktu, że mieszkańcy Namysłowa będą mogli wziąć udział w ekologicznej akcji z dodatkowym wsparciem służby zdrowia oraz lokalnej gastronomii. Wsparcie potrzebujących jest niezwykle ważnym elementem codziennej strategii działania Browaru Namysłów. Właśnie dlatego, zwracając butelkę, mieszkańcy Namysłowa mogą wesprzeć nie tylko środowisko, ale również swoich najbliższych sąsiadów: lokalne biznesy oraz przedstawicieli służby zdrowia z Namysłowskiego Centrum Zdrowia. Wierzymy, że razem możemy więcej i dlatego zachęcam gorąco mieszkańców, by przyłączyli się wspólnie z nami do pomocy – mówi Bartłomiej Stawiarski, Burmistrz Namysłowa.
Zwrot opakowań będzie możliwy bez okazania paragonu, a za zwróconą butelkę każdy otrzyma 0,35 zł. Tegoroczna akcja w Namysłowie jest częścią realizowanej od lat kampanii „Daj butelce drugie życie”, w ramach której można oddawać butelki zwrotne bez paragonu w ponad 7 tys. sklepów na terenie całej Polski, w tym w sklepach w Namysłowie: na ul. Grunwaldzkiej 46C oraz ul. Reymonta 25. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie zwrocbutelke.pl.
![Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_469036137,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną
![Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_573014893,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
![Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_736101424,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.