DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych operatorów logistycznych świata. Same deklaracje nie wystarczą, liczy się skuteczna realizacja ambitnych celów. Aby wzmocnić swoje działania na rzecz ich osiągnięcia DSV w Polsce dołączyło do programu Climate Leadership. Efekty tych działań zaprezentowano w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 – 5 lat Climate Leadership.
Zielona Logistyka
Jednym z fundamentów gospodarki są płynnie działające łańcuchy dostaw. Za ich poprawne działanie odpowiadają logistycy, jednak w ich pracy pojawiło się nowe wyzwanie. Jest nim budowa takich rozwiązań transportowych, które będą uwzględniały zasady zrównoważonego rozwoju. Skala wyzwań jest znacząca, ponieważ branża TSL odpowiada za ok. 20 proc. wytwarzanych emisji, w samej tylko Unii Europejskiej. Bez odpowiedzialnej logistyki nie będzie możliwa budowa zrównoważonych łańcuchów dostaw, a co za tym idzie: realizacja celów transformacji energetycznej.
Operatorzy logistyczni, tacy jak DSV, którzy chcą wspierać zrównoważony rozwój i realizować swoje cele z nim związane, mają szansę odegrać kluczową rolę w procesie wdrażania bardziej korzystnych dla środowiska rozwiązań logistycznych i zachęcania zarówno klientów, jak i podwykonawców do korzystania z nich. Narzędzia, które mogą zostać do tego wykorzystane tworzą zbiór usług tzw. ”Zielonej Logistyki”. Są to m.in. monitoring emisji, optymalizacja łańcuchów dostaw, zielone magazynowanie, biopaliwa czy offset węglowy.
Z pozycją lidera wiąże się ogromne zobowiązanie wobec naszych klientów, współpracowników i społeczności, w których prowadzimy działalność biznesową. Właśnie dlatego, jako DSV, aspirujemy do tego, aby przewodzić transformacji energetycznej branży TSL – mówi Thomas Jansson, Managing Director, DSV ISS. – Dekarbonizacja to największe wyzwanie naszych czasów i nikt nie jest w stanie podołać mu samodzielnie. Sukces zostanie osiągnięty tylko wtedy, gdy zmienimy to, w jaki sposób podejmujemy decyzje biznesowe każdego dnia, a do tego potrzebna jest edukacja.
Droga do Zero Netto
Realizacja celów związanych z dążeniem organizacji do emisji zero netto to proces angażujący wiele osób, wiele działów i wiele poziomów organizacji. Warunkiem jego skuteczności jest zrozumienie pilności podjęcia przez biznes tematów ochrony klimatu i dekarbonizacji. Podstawą dla zrozumienia skali wyzwań i potrzebnego działania jest przejrzysta, klarowna informacja oraz edukacja kierowana do wszystkich zaangażowanych w proces osób.
Aby zapewnić skuteczność działań na rzecz dekarbonizacji DSV w Polsce zadecydowało o wdrożeniu programu edukacyjnego SustainAbility skierowanego zarówno do osób zarządzających organizacją, jak i osób na niższych stanowiskach, które zarządzają zespołami i mają wpływ na działanie organizacji na poziomie lokalnym. Przy wszystkich tych działaniach operator współpracuje z szeregiem ekspertów z zakresu ochrony klimatu i ESG. W charakterze partnerów wspierających cykl edukacyjny SustainAbility pod kątem merytorycznym, DSV zaprosiło ekspertów programu Climate Leadership, zainicjowanego przez UNEP/GRID-Warszawa.
Transformacja klimatyczna to niełatwy proces, a dekarbonizacja branży logistycznej jest szczególnie wymagająca. To zarówno kwestie związane z transportem, optymalizacją procesów w łańcuchu dostaw, jak i z efektywnością energetyczną budynków biurowych i magazynowych. Aby skutecznie zmieniać tak wieloaspektowy sektor potrzebna jest wiedza z różnych dziedzin. Dzięki współpracy z Climate Leadership zyskaliśmy dostęp do kompleksowej wiedzy i ekspertów, którzy będą pomagali specjalistom i specjalistkom DSV w rozwoju niezbędnych kompetencji – mówi Agnieszka Kłopotowska, Sustainability Manager, DSV – Global Transport and Logistics. - Bardzo się cieszę, że na przestrzeni ostatnich miesięcy do działań realizowanych w programie dołączyło 260 osób reprezentujących kluczowe obszary biznesu: od compliance, marketing, HR po działy jakości i operacji.
Program SustainAbility został zaprezentowany w najnowszym raporcie Biznes na rzecz zmiany 2024 przygotowanym przez UNEP/GRID-Warszawa z okazji 5 rocznicy działalności projektu Climate Leadership.
Rzeczywista zielona transformacja jest konieczna nie tylko ze względu na dobro środowiska, lecz również dla stabilnego rozwoju gospodarczego. Jej sukces zależy od zrozumienia jak można wdrażać takie zmiany w praktyce. Kluczowe jest zatem nie tylko dostarczanie usystematyzowanej wiedzy, ale również umiejętność oceny wpływu decyzji ekonomicznych na zmieniające się warunki środowiskowe. Jedynie taka zdolność pozwala efektywnie kształtować zmiany we wszystkich aspektach zależności między społeczeństwem a naturą. W szczególności w branży logistycznej, dekarbonizacja staje się naglącą potrzebą, której wdrożenie jest kluczowe dla redukcji emisji i ograniczenia śladu środowiskowego. Aby sprostać temu wyzwaniu, niezbędne jest wdrażanie nowatorskich rozwiązań technologicznych i operacyjnych, które umożliwią transformację sektora zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Takie rozwiązania wypracowujemy od 5 lat z firmami uczestniczącymi w programie Climate Leadership. - Maria Andrzejewska, dyrektorka generalna UNEP/GRID-Warszawa
UNEP/GRID-Warszawa od 1991 roku realizuje w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działając na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zobowiązanie klimatyczne DSV – Global Transport and Logistics
DSV zobowiązało się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. W ramach tego celu firma planuje zredukować emisję o 50% w zakresach 1. i 2. i o 30% w zakresie 3. do 2030 roku (rok bazowy: 2019). Droga do osiągnięcia tych kamieni milowych prowadzących do ostatecznego celu została wyznaczona w mapach dekarbonizacji, opracowanych indywidualnie dla każdego z obszarów działalności: transportu drogowego, logistyki magazynowej, spedycji morskiej i lotniczej.
Operator świadczy kompleksowe usługi transportu drogowego, spedycji morskiej i lotniczej oraz logistyki magazynowej dla partnerów m.in. z sektora farmaceutycznego, healthcare, automotive, elektroniki, telekomunikacji, FMCG, retail, white goods, beauty, chemii czy eCommerce. W Polsce DSV dysponuje obecnie 19 obiektami o łącznej powierzchni 320 tys. mkw., w tym jednym magazynem wyposażonym w system AutoStore. Operator zarządza ogólnoeuropejską siecią połączeń drobnicowych – na terenie kraju funkcjonuje 17 terminali, poprzez które realizowane są usługi transportu międzynarodowego i krajowego.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.