Dunlop gotowy na nowe wyzwania w pierwszym 24-godzinnym wyścigu SPA EWC
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
• Dunlop dostarczy 3500 opon do nowego 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
• Specyfikacje sprawdzone podczas ostatnich dni testowych.
• Opona przejściowa na warunki mieszane.
W najbliższy weekend Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM przeniosą się na Circuit de Spa-Francorchamps. Na historycznym belgijskim torze ponownie odbędą się światowej klasy długodystansowe wyścigi motocyklowe. Wydarzenie tego typu zawsze stanowi wyzwanie dla wszystkich zaangażowanych, ale Dunlop jest gotowy na nocny wyścig.
Podczas tegorocznej edycji EWC Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy Superstock, w której na torze Spa wystartują 23 motocykle. O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej powalczą zespoły fabryczne #37 BMW i #11 Kawasaki, a także cztery prywatne zespoły EWC Challenge. Podczas gdy wszystkie zespoły Superstock używają opon Dunlop, zespoły w najwyższej klasie Formuły EWC (łączącej zespoły fabryczne i prywatnych uczestników EWC Challenge) mają wolny wybór marki opon.
Przygotowania do nowego wyścigu wiążą się z pewnymi wyzwaniami, ale Dunlop ciężko pracował, aby być gotowym do rywalizacji w Spa, jak wyjaśnia David Auerbacher, kierownik imprezy: „Na testy przywieźliśmy szerszy zakres specyfikacji opon niż zazwyczaj, ponieważ chcieliśmy zweryfikować nasze wybory w warunkach rzeczywistych. Na szczęście nasze przewidywania okazały się słuszne, więc potwierdziliśmy nasze plany i wsparcie zespołów przez dwa dni wyścigu.”
Podczas testów przed zawodami to właśnie zespół Dunlopa – #37 BMW Motorrad World Endurance Team – ustanowił rekord okrążenia, 2:20,344, należący do Markusa Reiterbegera. Podczas dwóch dni testów nie chodziło jednak o samo tempo, a raczej o poznanie toru, gdyż ostatni raz mistrzostwa odbyły się tu 21 lat temu. Choć może to być długo oczekiwany powrót międzynarodowych wyścigów motocyklowych do Spa, Dunlop ma doświadczenie w innych zawodach motocyklowych, takich jak 6 Heures Moto, wygrany przez Dunlop Test Team z zawodnikami BMW – Reiterbergerem i Kennym Forayem – w sierpniu ubiegłego roku.
Auerbacher dodaje: „Spa-Francorchamps słynie z nieprzewidywalnych warunków pogodowych, dlatego przygotowanie na opady deszczu jest niezwykle ważne. Oprócz opon na mokrą nawierzchnię wprowadzamy tylną oponę pośrednią dla obu klas. Daje to zespołom nieco więcej możliwości wyboru strategii, ponieważ opona pośrednia sprawdza się w warunkach suchych lub lekkiej wilgoci, podczas gdy pełna opona „mokra” jest odpowiednia na ulewny lub ciągły deszcz.”
„Nasz przydział opon typu slick składa się z różnych specyfikacji naszej wypróbowanej i przetestowanej serii KR. Zespoły Formuły EWC mogą wybierać pomiędzy trzema oponami przednimi i czterema tylnymi, podczas gdy każdy zespół Superstock ma do wyboru dwie opony przednie i dwie tylne.”
Sesje treningowe i kwalifikacyjne odbędą się w czwartek i piątek, w tym nocna sesja czwartkowa, która zakończy się o północy. 24-godzinny wyścig wystartuje w sobotę, 4 czerwca, o godz. 13.00.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.