Dunlop oficjalnym dostawcą ogumienia do Mistrzostw Świata FIM MXGP
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Infront Moto Racing, promotor Mistrzostw Świata FIM MXGP, rozszerza współpracę z Dunlop. Strony podpisały trzyletnią umowę partnerską, na mocy której brytyjska marka będzie oficjalnym dostawcą ogumienia dla tej serii wyścigów.
Zespoły startujące w zawodach MXGP, repezentujących najwyższy poziom motocrossu, mają dowolność w wyborze opon. W ostatnich latach z najnowszych technologii oponiarskich Dunlop korzystały zwycięskie drużyny wyścigowe, w szczególności Monster Energy Kawasaki, a także Standing Construct.
Zawodnicy Standing Construct, którzy na początku ubiegłego sezonu zmienili opony na Dunlop, odnieśli pięć zwycięstw w ośmiu ostatnich wyścigach. Na szczególną uwagę zasługuje sukces niderlandzkiego motocyklisty Glenna Coldenhoffa, który triumfował w klasyfikacji ogólnej we Włoszech i Szwecji, a także w kończącym sezon wyścigu Motocross of Nations.
Wim Van Achter, kierownik sportów motorowych w Dunlop, powiedział: „MXGP daje nam możliwość przetestowania najnowszych technologii terenowych w najbardziej wymagających i wyczerpujących wyścigach na świecie. Nasza gama opon, w tym wszechstronna Geomax MX33, została opracowana w oparciu o doświadczenia ze startów. Dzięki temu zarówno amatorzy, jak i lokalni oraz międzynarodowi zawodnicy mogą kupić opony, które zostały opracowane oraz były używane przez zwycięzców wyścigów MXGP. To prawdziwe źródło innowacji w dziedzinie ogumienia”.
W ubiegłym roku Dunlop wprowadził oponę Geomax MX53 do jazdy na twardszym terenie. Doświadczenie w MXGP okazało się kluczowe dla testowania technologii zastosowanych w tym produkcie.
Wydarzenia MXGP przyciągają coraz większą liczbę widzów podczas telewizyjnych transmisji na żywo oraz w strefach kibica. To dodatkowo buduje rozpoznawalność brytyjskiej marki oponiarskiej.
David Luongo, dyrektor generalny Infront Moto Racing, powiedział: „Dunlop jest w sercu sportów motorowych od samego początku. Jesteśmy dumni z tego, że taka marka premium aktywnie wykorzystuje MXGP do promowania swoich zwycięskich opon wyścigowych. Otwarta konkurencja w dziedzinie ogumienia sprawia, że MXGP jest fantastyczną areną do rozwoju nowych technologii i produktów. Ostatnie premiery opon Dunlop dowodzą, że sport motorowy może napędzać innowacje”.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.