Dzieląc się, dbamy o innych - święta w Stoczni Cesarskiej
Zdjęcia: https://we.tl/t-vKsspwbZLU
Stocznia Cesarska Development rozszerza dotychczasowe działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i budowania społeczności.
Rok 2020, który był wyjątkowy pod wieloma względami, zbliża się ku końcowi. Większość z nas poznała w tym roku szerokie znaczenie haseł #zostańwdomu i #dystansspoleczny. Dzięki temu bardziej niż kiedykolwiek zdaliśmy sobie sprawę, że nic nie zastąpi bycia razem w przestrzeni fizycznej.
W Stoczni Cesarskiej od kilku lat adwent rozpoczyna się od symbolicznego zamontowania gwiazdy na haku Żurawia M3. Gwiazda wskazuje nie tylko drogę do najlepszego punktu widokowego w mieście, ale ma pełnić również rolę gwiazdy nadziei. Cieszymy się, że możemy wspierać potrzebujących, zwłaszcza w tym trudnym czasie” – mówi Gerard Schuurman, dyrektor projektu Stoczni Cesarskiej.
W tym roku gwiazdę zauważył św. Mikołaj, który przyciągnięty jej blaskiem zaciekawił się miejscem, postanowił je odwiedzić i obdarować swoją magią. Mieszkańcy nie tylko mogli podziwiać pozostawione na budynkach ślady obecności świętego, ale również stali się jego pomocnikami. Gdańszczanie wskazali organizacje, do których przekazane zostały darowizny od Stoczni Cesarskiej Development i partnera akcji mikołajkowej, firmy Svoboda, w wysokości 5.000 zł.
Dwa lata z rzędu, tuż przed Bożym Narodzeniem, Stocznia Cesarska Development wraz z Fundacją Społecznie Bezpieczni zapraszała osoby potrzebujące do wigilijnego stołu. Niestety, z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, dotychczasowa formuła musiała ulec zmianie. W tym roku Stocznia Cesarska Development wspólnie z Fundacją Społecznie Bezpieczni przygotowała łącznie 50 paczek, które zostały rozdane uczestnikom projektu „housing first”, osobom korzystającym z autobusu SOS oraz streetworkerom z gdańskiego Towarzystwa Pomocy Św. Brata Alberta, którzy bezpośrednio dostarczali paczki potrzebującym.
Każdy podarunek wypełniły po brzegi praktyczne artykuły, wśród których były termosy, rękawiczki, czapki, szaliki, a także wiele artykułów higienicznych, takich jak szczoteczki i pasty do zębów, chusteczki nawilżane, płyny dezynfekujące, rękawiczki jednorazowe oraz maseczki. Poza praktycznymi przedmiotami nie mogło zabraknąć świątecznych akcentów w postaci czekolady, mandarynek, orzechów oraz kartek świątecznych z życzeniami.
Paczki pakowali pracownicy Żurawia M3, którzy pomimo sytuacji epidemiologicznej, w tym roku podwoili liczbę odwiedzających ten wyjątkowy punkt widokowy.
„Wzrost liczby odwiedzających Żuraw M3 dał Fundacji Społecznie Bezpieczni więcej możliwości realizacji swojej misji, a świadomość, że wiele osób miało w to swój wkład, jest fantastyczna. Nie możemy się doczekać, aby wspólnie z Fundacją rozszerzyć nasze działania na rzecz wsparcia osób potrzebujących i ekonomii społecznej” – dodaje Schuurman.
Przypomnijmy, że cały dochód ze sprzedaży biletów przeznaczony jest na działalność statutową Fundacji Społecznie Bezpieczni. W tym roku Prezes Fundacji, Dominik Kwiatkowski, umożliwił Stoczni Cesarskiej Development wskazanie celu, na jaki środki te zostaną przeznaczone. 2.500 zł trafi do Fundacji „Mam marzenie” w Gdańsku, a za pozostałe 2.500 zł zostały sfinansowane paczki świąteczne dla byłych stoczniowców, którym firma w ten sposób okazała pomoc, wdzięczność i wsparcie. Akcję doręczania świątecznych paczek wsparła gdyńska firma MiiMove carsharing, zapewniając „sanie” do dostarczenia podarunków.
Stocznia Cesarska Development została w tym roku dwukrotnie nagrodzona za swoją działalność CSR-ową i na rzecz zrównoważonego rozwoju – w marcu br. przez Pracodawców Pomorza podczas corocznego Gala Evening, a w listopadzie przez Belgijską Izbę Handlowa, która nagrodziła firmę główną nagrodą w kategorii firm Amber (do 10 pracowników).
Jak dbać o prawa autorskie?
Obchody Międzynarodowego Dnia Języka Chińskiego 2024
Przyszłość historycznych holenderskich wiatraków jest bezpieczna
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.