E-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaż

Marketing
PMR
Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Sprzedaż internetowa jest jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, na który epidemia koronawirusa będzie miała pozytywny wpływ. Szybszych wzrostów w tym kanale można się spodziewać we wszystkich segmentach handlu detalicznego (kosmetyków, artykułów wyposażenia wnętrz, RTV, AGD i sprzętu elektronicznego oraz artykułów sportowych).
E-commerce sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów
Jednak dla większości detalistów sprzedaż w tym kanale jest tylko sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów. Tylko część firm może naprawdę zyskać na obecnym kryzysie – to głównie gracze od lat wyspecjalizowani tylko w sprzedaży internetowej – Allegro, Zalando czy eobuwie.pl, którzy oferują dużą wygodę zakupów (darmowe i szybkie dostawy, łatwe i darmowe zwroty).
Mimo trzycyfrowych wzrostów w kanale internetowym w pierwszym kwartale 2020 r., najwięksi detaliści odnotowali spadki w całej sprzedaży w porównaniu do 1 kwartału 2019 r.
Lider rynku obuwniczego w Polsce – CCC, mimo wzrostu w kanale e-commerce o 39% w Polsce w pierwszym kwartale 2020 r. (styczeń-marzec), całe przychody detalisty w kraju spadły o 33% r/r.
Z kolei przychody grupy LPP w pierwszym kwartale 2020 r. (luty-kwiecień) ze sprzedaży w kanale internetowym na wszystkich rynkach wzrosły o 129%, osiągając sprzedaż o wartości 174 mln zł. Mimo tak wysokiego wzrostu w kanale e-commerce, grupa odnotowała spadek sprzedaży w omawianym okresie o 35% r/r.
E-commerce górą
Kolejną przewagą kanału sprzedaży internetowej jest szybka reakcja poszczególnych graczy na obecną sytuację poprzez wprowadzanie rozwiązań zachęcających do zakupów online.
Dla przykładu, Allegro wprowadziło darmowe dostawy Allegro Smart dla wszystkich użytkowników. Dzięki subskrybcji ostawy do paczkomatów i punktów odbioru są darmowe przy zakupach za min. 40 zł, a kurierem – min. 100 zł.
Z kolei marka odzieżowa Quiosque, dzięki współpracy z Fast White Cat oraz portalem społecznościowym Facebook udało się stworzyć możliwość promocji oraz sprzedaży produktów na żywo. Podczas live’ów konsumenci mogli obejrzeć produkty na modelkach oraz dokonać zakupu.
Sieć eobuwie.pl aby ułatwić klientom zakupy online postanowiła przenieść system esize.me do smartfona. Wprowadzając za pomocą aplikacji funkcję skanowania stopy smartfonem. Funkcja skanera 2D jest uproszczoną wersją systemu esize.me, dostępnej od października 2018 r. w Polsce. Rozwiązanie to pozwala to na dopasowywanie butów do kształtu stopy, bez konieczności ich przymierzania. A do zeskanowania stopy jest potrzebny smartfon z systemem Android oraz biała kartka A4.
Łatwym sposobem dla firm na wejście w kanał internetowy jest rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów na platformach handlowych. Największa platforma sprzedaży w Polsce – Allegro między styczniem a kwietniem 2020 r. osiągnęła wzrost sprzedaży nowych produktów w kategorii odzież i obuwie o 16% r/r. Według szacunków PMR sprzedaż nowych produktów na platformie wzrośnie o ponad 22% względem roku poprzedniego.
Co więcej, należy się spodziewać, że koronawirus okaże się czynnikiem pozytywnie wspierającym rozwój sprzedaży internetowej odzieży i obuwia także w dłuższym okresie czasu. Część konsumentów może przekonać się do zakupów online i pozostać przy nich. Jak przewiduje spółka VRG, w 2020 r. udział e-commerce w przychodach całej spółki wzrośnie do 20%, z 14% w 2019 r.
Więcej informacji na temat sprzedaży odzieży i obuwia w internecie w raporcie PMR: Handel internetowy w Polsce 2020 -> https://bit.ly/pmr-handel-online
Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie: https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/
AUTOR
Karolina Szałas
Senior Analyst
KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.