Komunikaty PR

E-commerce jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, który odczuje wzrost sprzedaż

2020-06-12  |  11:00
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Sprzedaż internetowa jest jedynym kanałem rynku odzieży i obuwia, na który epidemia koronawirusa będzie miała pozytywny wpływ. Szybszych wzrostów w tym kanale można się spodziewać we wszystkich segmentach handlu detalicznego (kosmetyków, artykułów wyposażenia wnętrz, RTV, AGD i sprzętu elektronicznego oraz artykułów sportowych).

 

E-commerce sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów

Jednak dla większości detalistów sprzedaż w tym kanale jest tylko sposobem na ograniczenie strat spowodowanych zamknięciem sklepów. Tylko część firm może naprawdę zyskać na obecnym kryzysie – to głównie gracze od lat wyspecjalizowani tylko w sprzedaży internetowej – Allegro, Zalando czy eobuwie.pl, którzy oferują dużą wygodę zakupów (darmowe i szybkie dostawy, łatwe i darmowe zwroty).

Mimo trzycyfrowych wzrostów w kanale internetowym w pierwszym kwartale 2020 r., najwięksi detaliści odnotowali spadki w całej sprzedaży w porównaniu do 1 kwartału 2019 r.

Lider rynku obuwniczego w Polsce – CCC, mimo wzrostu w kanale e-commerce o 39% w Polsce w pierwszym kwartale 2020 r. (styczeń-marzec), całe przychody detalisty w kraju spadły o 33% r/r.

Z kolei przychody grupy LPP w pierwszym kwartale 2020 r. (luty-kwiecień) ze sprzedaży w kanale internetowym na wszystkich rynkach wzrosły o 129%, osiągając sprzedaż o wartości 174 mln zł. Mimo tak wysokiego wzrostu w kanale e-commerce, grupa odnotowała spadek sprzedaży w omawianym okresie o 35% r/r.

 

E-commerce górą

Kolejną przewagą kanału sprzedaży internetowej jest szybka reakcja poszczególnych graczy na obecną sytuację poprzez wprowadzanie rozwiązań zachęcających do zakupów online.

Dla przykładu, Allegro wprowadziło darmowe dostawy Allegro Smart dla wszystkich użytkowników. Dzięki subskrybcji ostawy do paczkomatów i punktów odbioru są darmowe przy zakupach za min. 40 zł, a kurierem – min. 100 zł.

Z kolei marka odzieżowa Quiosque, dzięki współpracy z Fast White Cat oraz portalem społecznościowym Facebook udało się stworzyć możliwość promocji oraz sprzedaży produktów na żywo. Podczas live’ów konsumenci mogli obejrzeć produkty na modelkach oraz dokonać zakupu.

Sieć eobuwie.pl aby ułatwić klientom zakupy online postanowiła przenieść system esize.me do smartfona. Wprowadzając za pomocą aplikacji funkcję skanowania stopy smartfonem. Funkcja skanera 2D jest uproszczoną wersją systemu esize.me, dostępnej od października 2018 r. w Polsce. Rozwiązanie to pozwala to na dopasowywanie butów do kształtu stopy, bez konieczności ich przymierzania. A do zeskanowania stopy jest potrzebny smartfon z systemem Android oraz biała kartka A4.

Łatwym sposobem dla firm na wejście w kanał internetowy jest rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów na platformach handlowych. Największa platforma sprzedaży w Polsce – Allegro między styczniem a kwietniem 2020 r. osiągnęła wzrost sprzedaży nowych produktów w kategorii odzież i obuwie o 16% r/r. Według szacunków PMR sprzedaż nowych produktów na platformie wzrośnie o ponad 22% względem roku poprzedniego.

Co więcej, należy się spodziewać, że koronawirus okaże się czynnikiem pozytywnie wspierającym rozwój sprzedaży internetowej odzieży i obuwia także w dłuższym okresie czasu. Część konsumentów może przekonać się do zakupów online i pozostać przy nich. Jak przewiduje spółka VRG, w 2020 r. udział e-commerce w przychodach całej spółki wzrośnie do 20%, z 14% w 2019 r.

 

Więcej informacji na temat sprzedaży odzieży i obuwia w internecie w raporcie PMR: Handel internetowy w Polsce 2020 -> https://bit.ly/pmr-handel-online

 

Najnowsze materiały prasowe firmy PMR można znaleźć na naszej stronie:  https://www.pmrmarketexperts.com/press-room/

 

AUTOR
Karolina Szałas
Senior Analyst

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel NEW YORKER w nowej odsłonie w Galerii Jurajskiej Biuro prasowe
2024-10-21 | 12:00

NEW YORKER w nowej odsłonie w Galerii Jurajskiej

Salon NEW YORKER w Galerii Jurajskiej przeszedł metamorfozę. Klienci mogą już robić zakupy w wyremontowanej przestrzeni. W Galerii Jurajskiej przybywa najemców, którzy
Handel Od targowisk do Metaverse: Rewolucja w komunikacji wideo i handlu
2024-10-21 | 09:00

Od targowisk do Metaverse: Rewolucja w komunikacji wideo i handlu

Handel przeszedł ogromną transformację – od targowisk, przez e-commerce, social commerce, aż po live commerce i Metaverse. Każda z tych zmian wynikała
Handel E-Shopping Group oficjalnym dystrybutorem marki FlashFire na polskim rynku
2024-10-17 | 09:00

E-Shopping Group oficjalnym dystrybutorem marki FlashFire na polskim rynku

E-Shopping Group, notowana na NewConnect firma z branży e-commerce, wraz ze swoim partnerem - spółką Kamaks, dołączyła do grona autoryzowanych przedstawicieli prestiżowej marki

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka

Pierwsza połowa 2025 roku upłynie pod znakiem drugiej polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Zbiega się ona z momentem ukonstytuowania się nowej Komisji Europejskiej i nową kadencją Parlamentu Europejskiego. – To nowe otwarcie powinno skłonić polski biznes do bardziej aktywnego zabiegania o swoje interesy w Brukseli – oceniają eksperci Konfederacji Lewiatan. Polscy przedsiębiorcy liczą na to, że prezydencja da impuls do podnoszenia konkurencyjności europejskich firm oraz zwiększania bezpieczeństwa w wielu obszarach.

Finanse

Wycieki i utrata danych kosztują firmy coraz więcej. Stosowane zabezpieczenia są niewystarczające

Konsekwencje incydentów naruszenia i utraty danych są dla firm coraz bardziej dotkliwe: w ubiegłym roku kosztowały je średnio 2,61 mln dol., odpowiadały za 26 godz. nieplanowanego przestoju i spowodowały stratę 2,45 TB danych – wynika z ostatniego raportu „Global Data Protection Index”. – Świadomość dotycząca konieczności zabezpieczania danych w firmach z roku na rok rośnie. O ile firmy wiedzą, że trzeba te dane zabezpieczać, o tyle bardzo często robią to nieumiejętnie lub niewystarczająco – mówi Przemysław Biel z Synology.

DlaWas.info

Edukacja

Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka

Międzynarodowa współpraca to jeden z warunków rozwoju nauki. Dlatego też Fundacja na rzecz Nauki Polskiej wyłania i nagradza najlepsze międzynarodowe zespoły badawcze, które mogą się pochwalić wybitnymi osiągnięciami. Polski i francuski naukowiec, którzy wspólnie zaprojektowali i zsyntetyzowali barwniki o właściwościach fluorescencyjnych, otrzymali przyznawaną przez FNP i Académie des Sciences Polsko-Francuską Nagrodę Naukową. W przyszłości ich odkrycie może znaleźć szerokie zastosowanie m.in. w medycynie i leczeniu nowotworów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.