Komunikaty PR

E-commerce w XXI wieku. Jak zoptymalizować procesy?

2024-10-28  |  10:00

Popularność e-zakupów w Polsce rośnie z roku na rok. Trend ten mocno uwidocznił się podczas pandemii i pozostał w polskim społeczeństwie do dziś. Według raportu „E- commerce w Polsce 2023”, przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów kupujących online wynosi aż 79 proc. Dla przedsiębiorców działających w e-commerce to nie tylko ogromna szansa na rozwój, ale także spore wyzwanie. Jak usprawnić działanie sklepu online i poprawić doświadczenia zakupowe klientów?


1. Focus na zróżnicowane potrzeby
Klienci sklepów online mają różne preferencje. Dla jednych kluczowy jest szybki czas dostawy, podczas gdy inni koncentrują się na oszczędnościach, wybierając najtańsze opcje wysyłki, nawet kosztem dłuższego czasu oczekiwania na zamówienie. Ważny jest również sposób dostawy. Zapewnienie szerokiego wyboru operatorów logistycznych daje klientowi swobodę wyboru, co zwiększa szanse na finalizację zamówienia i buduje pozytywne doświadczenia zakupowe.


2. Funkcje poprawiające user experience
Nic tak nie zniechęca klientów jak skomplikowany proces składania zamówienia. Odpowiedzią na to wyzwanie są rozwiązania typu fast-checkout, takie jak np. Portmonetka, które umożliwiają zrealizowanie dostawy i płatności jednym kliknięciem. Internautów odstraszają również trudne w obsłudze mechanizmy wyboru operatora lub punktu odbioru przesyłki. Zamiast tradycyjnej rozwijanej listy, bardziej intuicyjnym rozwiązaniem jest interaktywna
mapa, na której użytkownik może z łatwością znaleźć preferowany punkt odbioru. Dzięki temu proces wyboru jest szybszy i bardziej przejrzysty.


3. Usprawnienie procesu wysyłki
Jednym z kluczowych wyzwań dla e-sprzedawców jest zapewnienie sprawnego i efektywnego procesu logistycznego. Dla wielu konsumentów czas realizacji zamówienia stanowi kluczow czynnik wpływający na decyzje zakupowe. Aby sprostać tym oczekiwaniom i utrzymać konkurencyjność na rynku, przedsiębiorcy powinni skupić się na optymalizacji procesu wysyłki. Jednym z rozwiązań, które to umożliwia, jest funkcja Szybka Przesyłka oferowana przez Furgonetkę. Oparta na mechanizmach sztucznej inteligencji, pozwala sprzedawcy na utworzenie przesyłki zaledwie w trzech kliknięciach.


Po wcześniejszym skonfigurowaniu szablonów dla określonych produktów, obejmujących kluczowe parametry takie jak przewoźnik, rozmiar czy waga paczki, sprzedawca przy kolejnym zamówieniu otrzymuje gotowe, dopasowane szablony zgodne z preferencjami klienta. Dzięki temu, wysyłając ponownie powtarzalny produkt (np. książkę), nie musi przechodzić całego procesu od początku. Co więcej, dzięki funkcji „Furgonetka Asystent Drukowania” etykiety są automatycznie drukowane po zamówieniu przesyłki – wystarczy w oknie Szybkiej Przesyłki zaznaczyć odpowiednią opcję. Mechanizm ten nie tylko usprawnia i przyśpiesza realizację zamówień, ale także pozwala na optymalizację kosztów. Zaoszczędzony czas przedsiębiorca może poświęcić m.in. na podnoszenie standardów obsługi klienta lub rozwój firmy.

Kolejne narzędzie od Furgonetki, dedykowane zamówieniom zawierającym podobne produkty lub kierowanym do tej samej lokalizacji, to Wysyłka Seryjna. Umożliwia ono jednoczesne zarejestrowanie wielu zamówień na identyczne przesyłki, które mają trafić do różnych odbiorców. Jest to całkowicie darmowe rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno firmy, sklepy internetowe, jak i klienci indywidualni, nadający okazjonalnie identyczne przesyłki do większej liczby odbiorców (np. prezenty świąteczne, katalogi produktów, próbki czy ulotki marketingowe skierowane do klientów lub partnerów biznesowych). Wysyłka Seryjna znacząco przyspiesza obsługę zamówień, szczególnie w okresach wzmożonej sprzedaży, takich jak wyprzedaże sezonowe.


4. Bezproblemowe zwroty
Nieodłącznym elementem funkcjonowania e-sklepów są także zwroty. Intuicyjna i bezproblemowa polityka zwrotów zachęca do zakupów i zwiększa liczbę konwersji w sklepie. Wyzwaniem, przed którym stoją e-biznesy jest jej opracowanie, a także sprawna obsługa całego procesu. Także i w tym obszarze klientów wspiera Furgonetka – zapewniając gotowe polityki zwrotów oraz jeden z najbardziej zaawansowanych, a zarazem prostych i intuicyjnych
systemów na rynku.


5. Darmowa dostawa
Bezpłatna dostawa to jeden z kluczowych czynników motywujących klientów do zakupów online. Ci częściej wybierają sklepy, które oferują darmową dostawę, nawet jeśli jest ona dostępna dopiero od określonej minimalnej wartości zamówienia. Taka strategia nie tylko zachęca do zakupu, ale także skłania konsumentów do zwiększania wartości koszyka. Co za tym idzie, może być skutecznym narzędziem podnoszącym poziom sprzedaży i budującym lojalność klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Intersport w Galerii Jurajskiej przeszedł spektakularną metamorfozę Biuro prasowe
2024-10-28 | 12:00

Intersport w Galerii Jurajskiej przeszedł spektakularną metamorfozę

Klienci odwiedzający Galerię Jurajską mogą zrobić już zakupy w odświeżonym salonie Intersport. Marka zdecydowała się m.in. na zmianę aranżacji sklepu, wprowadziła nowe rozwiązania
Handel Strasznie wyjątkowe produkty marek własnych z okazji Halloween już w Żabce!
2024-10-28 | 11:30

Strasznie wyjątkowe produkty marek własnych z okazji Halloween już w Żabce!

Z okazji Halloween Żabka przygotowała bogatą ofertę produktów poświęconych tematyce popularnego w wielu zakątkach świata święta. W tym roku, oprócz znanego już hot
Handel Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii
2024-10-28 | 09:30

Grupa Wittchen uruchomiła trzeci salon w Rumunii

Grupa Wittchen, specjalizująca się w sprzedaży galanterii skórzanej, akcesoriów podróżnych i obuwia z segmentu premium, uruchomiła trzeci salon stacjonarny

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Ochrona środowiska

Polski przemysł nie jest gotowy na większy udział OZE. Potrzebne są inwestycje w magazyny energii

Mimo że magazyny energii potaniały w ciągu ostatniego roku aż czterokrotnie, to przedsiębiorcy wciąż są przekonani, że to bardzo kosztowna inwestycja. Eksperci podkreślają, że przy dobrej optymalizacji produkcji i zużycia energii zwrot z takiej inwestycji można osiągnąć już w ciągu dwóch lat od instalacji. Prognozowanie szczytowej produkcji i zużycia ułatwiane jest przez narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestowanie w zieloną energię stanie się w najbliższych latach dla dużych przedsiębiorców koniecznością, ściśle związaną z wdrażaniem unijnej dyrektywy w sprawie efektywności energetycznej.

DlaWas.info

Firma

Sztuczna inteligencja coraz częściej wspomaga pracę firm. Nie zawsze jest to bezpieczne

Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy. Natomiast często odbywa się to bez wiedzy i świadomości działu IT – mówi Przemysław Biel z Synology Poland. To powoduje, że pracownicy często nieświadomie wysyłają prywatne dane firmy do zewnętrznego podmiotu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.