Komunikaty PR

E-commerce w XXI wieku. Jak zoptymalizować procesy?

2024-10-28  |  10:00

Popularność e-zakupów w Polsce rośnie z roku na rok. Trend ten mocno uwidocznił się podczas pandemii i pozostał w polskim społeczeństwie do dziś. Według raportu „E- commerce w Polsce 2023”, przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów kupujących online wynosi aż 79 proc. Dla przedsiębiorców działających w e-commerce to nie tylko ogromna szansa na rozwój, ale także spore wyzwanie. Jak usprawnić działanie sklepu online i poprawić doświadczenia zakupowe klientów?


1. Focus na zróżnicowane potrzeby
Klienci sklepów online mają różne preferencje. Dla jednych kluczowy jest szybki czas dostawy, podczas gdy inni koncentrują się na oszczędnościach, wybierając najtańsze opcje wysyłki, nawet kosztem dłuższego czasu oczekiwania na zamówienie. Ważny jest również sposób dostawy. Zapewnienie szerokiego wyboru operatorów logistycznych daje klientowi swobodę wyboru, co zwiększa szanse na finalizację zamówienia i buduje pozytywne doświadczenia zakupowe.


2. Funkcje poprawiające user experience
Nic tak nie zniechęca klientów jak skomplikowany proces składania zamówienia. Odpowiedzią na to wyzwanie są rozwiązania typu fast-checkout, takie jak np. Portmonetka, które umożliwiają zrealizowanie dostawy i płatności jednym kliknięciem. Internautów odstraszają również trudne w obsłudze mechanizmy wyboru operatora lub punktu odbioru przesyłki. Zamiast tradycyjnej rozwijanej listy, bardziej intuicyjnym rozwiązaniem jest interaktywna
mapa, na której użytkownik może z łatwością znaleźć preferowany punkt odbioru. Dzięki temu proces wyboru jest szybszy i bardziej przejrzysty.


3. Usprawnienie procesu wysyłki
Jednym z kluczowych wyzwań dla e-sprzedawców jest zapewnienie sprawnego i efektywnego procesu logistycznego. Dla wielu konsumentów czas realizacji zamówienia stanowi kluczow czynnik wpływający na decyzje zakupowe. Aby sprostać tym oczekiwaniom i utrzymać konkurencyjność na rynku, przedsiębiorcy powinni skupić się na optymalizacji procesu wysyłki. Jednym z rozwiązań, które to umożliwia, jest funkcja Szybka Przesyłka oferowana przez Furgonetkę. Oparta na mechanizmach sztucznej inteligencji, pozwala sprzedawcy na utworzenie przesyłki zaledwie w trzech kliknięciach.


Po wcześniejszym skonfigurowaniu szablonów dla określonych produktów, obejmujących kluczowe parametry takie jak przewoźnik, rozmiar czy waga paczki, sprzedawca przy kolejnym zamówieniu otrzymuje gotowe, dopasowane szablony zgodne z preferencjami klienta. Dzięki temu, wysyłając ponownie powtarzalny produkt (np. książkę), nie musi przechodzić całego procesu od początku. Co więcej, dzięki funkcji „Furgonetka Asystent Drukowania” etykiety są automatycznie drukowane po zamówieniu przesyłki – wystarczy w oknie Szybkiej Przesyłki zaznaczyć odpowiednią opcję. Mechanizm ten nie tylko usprawnia i przyśpiesza realizację zamówień, ale także pozwala na optymalizację kosztów. Zaoszczędzony czas przedsiębiorca może poświęcić m.in. na podnoszenie standardów obsługi klienta lub rozwój firmy.

Kolejne narzędzie od Furgonetki, dedykowane zamówieniom zawierającym podobne produkty lub kierowanym do tej samej lokalizacji, to Wysyłka Seryjna. Umożliwia ono jednoczesne zarejestrowanie wielu zamówień na identyczne przesyłki, które mają trafić do różnych odbiorców. Jest to całkowicie darmowe rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno firmy, sklepy internetowe, jak i klienci indywidualni, nadający okazjonalnie identyczne przesyłki do większej liczby odbiorców (np. prezenty świąteczne, katalogi produktów, próbki czy ulotki marketingowe skierowane do klientów lub partnerów biznesowych). Wysyłka Seryjna znacząco przyspiesza obsługę zamówień, szczególnie w okresach wzmożonej sprzedaży, takich jak wyprzedaże sezonowe.


4. Bezproblemowe zwroty
Nieodłącznym elementem funkcjonowania e-sklepów są także zwroty. Intuicyjna i bezproblemowa polityka zwrotów zachęca do zakupów i zwiększa liczbę konwersji w sklepie. Wyzwaniem, przed którym stoją e-biznesy jest jej opracowanie, a także sprawna obsługa całego procesu. Także i w tym obszarze klientów wspiera Furgonetka – zapewniając gotowe polityki zwrotów oraz jeden z najbardziej zaawansowanych, a zarazem prostych i intuicyjnych
systemów na rynku.


5. Darmowa dostawa
Bezpłatna dostawa to jeden z kluczowych czynników motywujących klientów do zakupów online. Ci częściej wybierają sklepy, które oferują darmową dostawę, nawet jeśli jest ona dostępna dopiero od określonej minimalnej wartości zamówienia. Taka strategia nie tylko zachęca do zakupu, ale także skłania konsumentów do zwiększania wartości koszyka. Co za tym idzie, może być skutecznym narzędziem podnoszącym poziom sprzedaży i budującym lojalność klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.